Inlägg från: Ninis83 |Visa alla inlägg
  • Ninis83

    Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

    Hej!

    Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

    Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

    Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

  • Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • Ninis83

    Tack för ditt svar, jrockyracoon! Nej, kört tänker jag inte heller att det är. :) Försöker bara att inte få upp förväntningarna för mycket. Och precis som du säger, så kan det ju bli en härlig ?nöjestripp? den tänkta resan mot plusset, vare sig det faktiskt blir något eller inte. Vi är ju välsignade med två finisar, så vi är ju otroligt lyckliga över det vi har, och skulle vi lyckas med en till är det ju bara en extra guldkant som skulle förlänga de härliga (om än inte alltid enkla) småbarnsåren.

    Vad roligt, Rödblå! Vad glad jag blir! ???? Men beklagar verkligen missfallet... Har Ni redan börjat om att försöka på nytt?

    Jag tog ett test igår, på ÄL+12 som var negativt, så någon first strike lyckades vi då inte med denna gång, om jag inte skulle plussa sent. Men med de två första kom plusset på ÄL+10, så jag räknar inte med det. Men då borde nya cykeln börja på torsdag, så då kommer ju en ny chans. :) Tyvärr har jag cykler som ligger kring 37 dagar, så det är ju lång väntan... Har Du haft lätt att bli gravid med de första?

  • Ninis83

    Rödblå, jag kör med temperaturdiagram, så jag är säker på när jag hade äl. :) Jag trivs med att ha koll, då slipper jag hjärnspöken. Och idag hade tempen börjat dippa också, så det betyder ju att mensen är på g. Men det känns helt ok.

    Däremot har jag absolut tankar om åldern. Att eftersom det tog tid när jag var 23 och borde ha varit som mest fertil, så kanske det innebär att det inte går alls nu. Men man får hålla tummarna! Bara att ha börjat försöka igen känns ju som ett äventyr!

    Men super! Jag hoppas det var din äl du kände av och att ni prickat bra! :)

    Hur tidiga var dina missfall? Det måste vara en mardröm att gå igenom...

  • Ninis83

    Grattis till den stundande 4:an Stumpan83! Vilken härligt stor familj! :) Jag förstår tanken att man liksom ser att kroppen ändå är med lite på noterna, att det åtminstone händer något när man försöker blir gravid, även om det slutar i MF. Men får man välja så slipper man ju förstås... Jag äter också extra tillskott nu för att ladda kroppen inför en eventuell graviditet. Man blir ju motiverad att leva lite extra hälsosamt också, så ett sådant här ?projekt? har ju flera positiva aspekter. :) Jag hoppas du har fått må bra denna graviditet.

    Jag förstår hur du tänker, Rödblå. Det är klart att man kan ju inte släppa fokus på kroppens förehavanden när man ska hålla på och fylla i tempdiagram osv dagligen. Men jag har märkt att jag spekulerar mycket mindre när jag ser svart på vitt hur jag ligger till än när jag inte kollar. Tror även att mina långa och oregelbundna cykler gör mig extra fundersam, så då är diagrammen ett bra sätt att hålla koll. :)

    Tänker att enligt sannolikheten, vid en för vår ålder normal fertilitet, och med mina långa cykler så kan jag räkna med att bli gravid inom ca 8 månader. Så jag ska verkligen försöka att inte börja känna mig nedslagen innan nästa vinter. Helst inte då heller förstås, men försöka tänka att det är helt normalt att det inte händer innan dess i alla fall!

  • Ninis83

    Elisabeth83, hej på Dig! Roligt att Du också har ett nyväckt sug efter en liten till! Du har ju redan tre varav en är rätt liten än, så jag förstår om Du oroar Dig över Er ork. Men känns det som att Ni har det ordnat och längtar efter att utöka familjen så tycker jag Ni ska ta chansen, medan den fortfarande finns. :)

    Jag har länge känt att jag nog inte riktigt är ?klar? med de två barn vi har, men har skjutit undan de tankarna mycket då sambon inte alls känt detsamma. Men nu kom han på andra tankar, så vi tänker att vi gör ett försök. Blir det så blir det. Ett härligt sladdisäventyr i så fall. :)

  • Ninis83

    Men hej på Er allihopa!! TS här! Tråden lever?!? Jag vet inte vad som hände med mig, jag slutade bara logga in här och nu kom jag på att jag måste kika in på FL, och såg ju då notiser från denna tråd! Så roligt att Ni är kvar, och att nya hittat in! Ledsen att läsa om missfall, men förstår också att det blivit en och annan sladdis!

    Vi kämpade på utan resultat länge och väl? I våras bestämde vi oss för att kanske investera i IVF ändå trots att vi sagt att vi inte skulle söka hjälp. Men vi hann bara lämna ett par blodprover och så blev jag gravid spontant i juni! Lyckan! Har mått så dåligt från v.6 fram till v.17, men nu i v.18 har det börjat släppa. Foglossningen däremot? inte kul?

    Har gjort KUB i slutet av augusti, och då såg allt bra ut. 5/10 ska vi på rutinultraljudet. Börjar vara lite nervös. Tycker att magen borde ha blivit större än den är? Men det är ju tidigt än?

    Nu håller jag tummarna för Er som väntar på Era plus nu snart!

  • Ninis83
    valentina2012 skrev 2021-09-26 18:02:46 följande:

    Längesen jag skrev här nu men kan uppdatera med att jag på något sätt kom över mina rädslor och är nu gravid i vecka 37+1 ???? Väntar en liten lillebror till mina två tjejer ???????? Lycka till alla ni andra som längtar och hoppas ??


    Stort grattis!!????
  • Ninis83

    Jag är helt tom? Samma dag som jag loggade in här igen och uppdaterade hur det gått för oss, att jag nu var i v.18, så startade mitt missfall. Fostret hade visst dött redan i v.13. Sorgen är enorm? Men vi hoppas ändå redan att det ska ta sig på nytt snart? Även om vi kämpade i ett och ett halvt år för vårt plus, och våra chanser knappast blivit större. Jag är ju 38 år nu? Men vi måste få hålla hoppet uppe!

  • Ninis83
    Pandy13 skrev 2021-09-26 19:04:51 följande:

    Ni är några som "snart gått i mål" ser jag, haha :) Kul att läsa! Jag är ny i tråden och tänkte nog inte på att det var en lite äldre tråd. Är i vecka 6 nu och hoppas allt går bra. Känner att blir det inte nu blir det nog inte alls.


    Stort varmt grattis! Jag hoppas det kommer gå jättebra för Dig!
  • Ninis83
    betula skrev 2021-09-28 16:49:49 följande:

    Men nej! Gu va fruktansvärt! Beklagar det djupaste. ????????


    Tack snälla?
  • Ninis83
    Vinnie83 skrev 2021-09-29 07:57:55 följande:

    Hej allihopa. Jag är 38 år och jag och min sambo försöker att bli gravida. Det är hans första barn och mitt andra om vi lyckas. Är så nervös för att det inte ska gå pga åldern. Fick ett missfall förra året sen har vi inte varit så aktiva i att försöka plussa men nu så har vi gett oss den på det. Min son är 13 år så ja här blir det väl en rejäl sladdis om vi lyckas. Följs gärna åt.


    Vad spännade! Håller tummarna stenhårt!
  • Ninis83

    Tack för all stöttning allihopa? Kämpar enormt med sorgen här, men försöker hålla huvudet ovan ytan och orka tänka framåt.

  • Ninis83
    valentina2012 skrev 2021-09-29 12:03:04 följande:

    tack ????

    beklagar verkligen er förlust, så fruktansvärt :((


    Tack. Det är så svårt att förstå att det har hänt. I lördags var jag lyckligare än någonsin. Vi hade just köpt ny vagn och jag hade äntligen börjat må bättre. Kontrasten mot idag då vi är i djupaste sorg och suttit och beställt hem nya laddningar av ägglossnings- och graviditetstester. Måtte det ligga någon sanning i det som en del påstår, att kroppen är mer mottaglig för graviditet snart efter missfall. Vi kan bara hoppas, för det var inte lätt att bli gravid sist.
  • Ninis83
    wimi skrev 2021-09-29 18:11:48 följande:

    Själv fick jag ett svagt streck på stickan igår, men förhoppningar blev korta för började blöda på kvällen..


    Åh nej. Vad tråkigt. Så jobbigt varje gång man inser att det bara är att börja om på nytt.
  • Ninis83

    Hur är det med Er? Oj, vad svårt det är att skriva på FL. Tycker det bara blir frågetecken av allt.

    Jag är nu på dag 7 efter missfallet och skrapningen. Har testat sedan i onsdags med tidiga graviditetstester för att se hcg:t försvinna. Ons-fre var det fortfarande ganska starkt positivt men kör och sön väldigt svagt. Testade med äl-stickor ons och sön och på onsdag var det fortfarande väldigt positivt men igår var teststrecket lite svagare än kontrollstrecket. Så tänker att när det blir positivt nästa gång då nalkas äl. Hoppas bara det dröjer tills efter blödningen slutat, så vi törs försöka på nytt.

    Det är det jobbigaste för mig just nu, att det kanske kommer dröja innan jag blir gravid igen. Eller att jag kanske aldrig blir det. Det vore fruktansvärt att sluta så här.

  • Ninis83
    Pandy13 skrev 2021-10-04 09:18:55 följande:

    Hehe, ja alla smileys verkar bli frågetecken.

    Här går det bra, hoppas jag.. Är i vecka 7+0 i morgon och då är det dags för vul och inskrivning hos MVC.

    Kanske att det kan ta tid, men försök att inte tänka att det aldrig blir! Ge inte upp så länge ni vill och har ork <3


    Härligt! Då hoppas vi att det fortsätter gå fint för Dig! Lycka till på VUL. <3

    Nej, man får försöka att vara positiv, men det är kämpigt. En tuff tid nu.
  • Ninis83
    skaviblifyra skrev 2021-10-04 10:00:12 följande:

    Roligheter och väldigt tråkiga besked här i gruppen. Jag inser min förra mens var konstig efter covidvaccin och nu var den helt som vanligt igen. Så nästa vecka blir det nytt försök vid ÄL.

    Förutom tanken på barn och att ev aldrig mer bli gravid så funderar jag mkt på hur jag ska jobba inte jobba nu när dottern fyller 8 och mina FL dagar tar slut. Vill inte sänka sgi med tanke på att jag varit sjukskriven största delar av mina tidiga graviditeter. Men är sjukt osugen på att gå upp och jobba 100%. Men ja, jag kanske aldrig blir gravid igen.


    Jag trodde det var mitt TSH som strulade i våras och gjorde att jag fick några konstiga cykler, men det kan mycket väl ha varit vaccinationen för mig med! Håller tummarna att Du får en super-ÄL nu!

    Det är knepigt med alla livsbeslut man ska ta i ovissheten om hur det blir med en ny graviditet eller inte.
  • Ninis83

    Hej på Er alla! Nu var det ca en månad sedan jag var in här. Men ser nya plus! Grattis! Tyvärr kanske också ett missfall och det beklagar jag innerligt. Fy vad tråkigt.

    För mig är statusen att jag i alla fall fick ägglossning drygt tre veckor efter skrapningen. Småblödde dock fortfarande under äl, så vi hade inte sex, men gjorde en heminsemination i alla fall. Men kroppen var nog inte redo för det blev inget plus. Så mensen kom 31/10, och jag blöder smått än. Har hört att man kan få kraftigare och lite längre mens första gången efter missfall. Så det är väl kanske inget konstigt. Men hoppas verkligen på denna cykel. Det sägs ju att man kan ha lättare att bli gravid snart efter missfall, så jag hoppas på det. Just nu håller jag bara tummarna för att slippa vänta jättelänge på äl. Vill inte att den ska komma typ på cykeldag 28 som den gjorde den cykeln jag blev gravid i i juni.

Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?