• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Lisa87
    Anonym (Nixti90) skrev 2020-03-01 15:43:41 följande:

Detta var första gången :)

Oj, intressant!

Jag brukar vara skeptiskt till sådant som det inte finns forskning på (eller finns det?), men kanske kan vara värt att testa. :) Hur många dagar tog du? Tog du 1-2 per dag?
  • Anonym (Nixti90)
    Lisa87 skrev 2020-03-01 17:46:15 följande:

Oj, intressant!

Jag brukar vara skeptiskt till sådant som det inte finns forskning på (eller finns det?), men kanske kan vara värt att testa. :) Hur många dagar tog du? Tog du 1-2 per dag?

Ja jag tog 1 varje dag typ 5-3 dagar innan Äl sen 1-2 dagar innan ÄL tog jag 2/dag :)
  • Anonym (Nixti90)

Tog ett digitalt clearblue precis som visade Gravid 1-2 veckor! Trodde inte det skulle visa det på bim -4 men joodå :))) nu känns det verkligt!!

• Josefine123

Tog ett digitalt idag som visade gravid v 1-2, mannen ville inte tro det innan han såg texten haha! Nu har vi landat lite i att det nog blir ett litet syskon till vår son som då kommer vara 2,5!

Symtom innan pluss var väl egentligen bara den där dagen med hemskt pms äl+6 eller nåt sånt då jag blev övertygad om att det inte blev nåt haha, sen nidblödning äl+8 som verkligen var som en ägglossningsflytning med färska blodstrimmor i som sen blev som en brun flytning. Varade bara en dag. Nu har jag börjat få lite slängar av illamående av och till och den där jobbiga tröttheten som förra gången satt i hela första trimestern. Lite molvärk och stick emellanåt. Får se om det håller sig, väldigt tidigt ju och fortfarande står risk för missfall.

Bara en kommentar om tester: tror det är väldigt olika hur fort man producerar tillräckligt med hormon för att få ett plus. Det är ju inte kört förrän mensen kommer :)

Lycka till alla!

• Louiseo

Grattis till er som plussat nu :) Är glad för er skull! 

Men måste ändå vara lite neggo ;) Min mens verkar smyga igång nu. Den är för en gångs skull tidig. Sällan den varit det sedan vi började försöka. Är på ca äl+10/11 idag och redan äl+8/9 märkte jag färgade flytningar. Skulle ha mens tidigast tisdag-onsdag. Redan i fredags smög det igång med färgade flytningar som nu blivit mörkare. Tänkte först att det kunde vara nidblödning men enligt det jag läst ska det vara en mer klar röd vätska och det har inte jag riktigt. 

Jag fick ett tidigt mf i december och då hade jag visserligen mens som vanligt men jag tror tyvärr inte det var vår tur denna gång heller. Det blir att ställa om till försök nr 11! 

För för er som undrar över Bisolvon så funkade alltså det inte på mig då :P Inte första månaden iaf. 

NÅGON MER SOM MÄRKT ATT DET REDAN ÄR KÖRT DENNA MÅNAD? 

Sjukt nog är jag inte helt nere denna gång trots att det var 10onde försöket. Jag tror mitt känsloliv blivit lite avtrubbat :/ 

• Misken

Ännu på morgonen var jag hoppfull, tyckte mej se ett svagt plus... men nu har mensen satt igång. Inleder alltså försök nr 5. Känns frustrerande när en liten sku vara så välkommen och så många som ivrigt väntar (släktens första barnbarn m.m.) .. Nåja jag stannar ännu kvar här i tråden för nästa BIM är 30/3, kanske dehär ännu blir vår månad <3

GRATTIS till er alla som plussat! Håller tummarna att allt går väl :)

• Anonym (Uppgiven)
    Louiseo skrev 2020-03-01 19:01:46 följande:

Men måste ändå vara lite neggo ;) Min mens verkar smyga igång nu. Den är för en gångs skull tidig. Sällan den varit det sedan vi började försöka. Är på ca äl+10/11 idag och redan äl+8/9 märkte jag färgade flytningar. Skulle ha mens tidigast tisdag-onsdag. Redan i fredags smög det igång med färgade flytningar som nu blivit mörkare. Tänkte först att det kunde vara nidblödning men enligt det jag läst ska det vara en mer klar röd vätska och det har inte jag riktigt. 

Jag fick ett tidigt mf i december och då hade jag visserligen mens som vanligt men jag tror tyvärr inte det var vår tur denna gång heller. Det blir att ställa om till försök nr 11! 

För för er som undrar över Bisolvon så funkade alltså det inte på mig då :P Inte första månaden iaf. 

Sjukt nog är jag inte helt nere denna gång trots att det var 10onde försöket. Jag tror mitt känsloliv blivit lite avtrubbat :/ 

Egentligen VET jag inte att det är kört för BIM är inte förrän på fredag eller lördag. Men jag har ingen bra känsla alls. Har inte haft några som helst symtom och nu inne på nionde försöket (inte jättemycket, jag vet, men ändå) känns det så osannolikt att vi skulle lyckas. Jag är dessutom över 35 nu, tänker att det kan bli väldigt svårt. Nu inväntar jag mest fertilitetsutredning i maj.
  • Maily

Yep jag är på vad som borde varit ÄL+5 och har bara fått neg på äl-tester och tempen stiger inte så blev nog ingen äl alls den här mån :( Så trist...
  • Tjoo91

Har oxå börjat få mörka flytningar som jag alltid brukar få innan mens. Dock kom flytningen mycket tidigare denna gången än vad den brukar. Väntar min mens på torsdag men tror den kommer tidigare än så. Känns därför som att det är ganska kört denna månaden. Känns väldigt frustrerande detta, nästa försök blir vårat 8:e :/
  • Louiseo
    Anonym (Uppgiven) skrev 2020-03-01 19:26:32 följande:
    Egentligen VET jag inte att det är kört för BIM är inte förrän på fredag eller lördag. Men jag har ingen bra känsla alls. Har inte haft några som helst symtom och nu inne på nionde försöket (inte jättemycket, jag vet, men ändå) känns det så osannolikt att vi skulle lyckas. Jag är dessutom över 35 nu, tänker att det kan bli väldigt svårt. Nu inväntar jag mest fertilitetsutredning i maj.
    Åh, typiskt! Förstår precis! Fast det är bara 1 mindre försök än oss och jag tycker det är väldigt tufft emellanåt. Men som sagt du har några dagar kvar så än är det inte för sent denna gång ju. Jag ska hålla tummarna för dig <3 

Har ni bokat utredning? Vi har försökt ett år i april. Vi sa att vi ger det över sommaren iaf så bokar vi in ett möte i augusti om inget hänt då :/ 
Svar på tråden BIM mars 2020