• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Kattattack

Ömma bröst, halsbränna (som jag aldrig brukar ha, samt blir värre för varje dag). Kan det vara något gravsymptom? Är på äl +9 idag, alltså bim -5. Ska ta ett testa tidigt imorgon och hoppas på att det blir något :)

• Anonym (Marie)

Hej! Behöver lite hjälp,jag har mencykel på 25-26 dagar,hade mens 10feb-14 feb, enligt appen hade ÄL 20e feb,är det möjligt? ca 5-6 dagar efter ÄL fick vattniga flyttningar, kan ÄL vara felberäknad då av appen? Första barnet,första försöket. Har BIM 6/3.

• Elina22
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-02 11:00:55 följande:

Hej! Behöver lite hjälp,jag har mencykel på 25-26 dagar,hade mens 10feb-14 feb, enligt appen hade ÄL 20e feb,är det möjligt? ca 5-6 dagar efter ÄL fick vattniga flyttningar, kan ÄL vara felberäknad då av appen? Första barnet,första försöket. Har BIM 6/3.

Ja appen kan ha fel. Enligt appen hade jag ÄL 16 februari, men eftersom jag tog äl tester kunde jag set att min äl inträffade 22 februari. Så nästan en veckas fel var det. Kör på ägglossningstest istället!
  • Undrandee

Jag ger upp om ett plus denna månad..

igår fick jag såna där "lotion flytningar" i trosan. Googlade runt och kände hoppet tändas lite!

Även känt av en enorm trötthet i flera dagar nu. Har dock inga ömma bröst eller mitt berömda choklad sug jag får några dar innan mens.

ÄL+7 eller 8 idag. Mens beräknad om 3-4 dar om cykeln stämmer.

Testade dock imorse med grav.test... negativt! :(

• Mammaresan
    Undrandee skrev 2020-03-02 11:40:15 följande:

Jag ger upp om ett plus denna månad..

igår fick jag såna där "lotion flytningar" i trosan. Googlade runt och kände hoppet tändas lite!

Även känt av en enorm trötthet i flera dagar nu. Har dock inga ömma bröst eller mitt berömda choklad sug jag får några dar innan mens.

ÄL+7 eller 8 idag. Mens beräknad om 3-4 dar om cykeln stämmer.

Testade dock imorse med grav.test... negativt! :(

Du får tänka på att ägget mest troligt inte fäst ens ännu. Detta sker mellan ÄL+6 - ÄL+12 vanligtvis. Oavsett hur långa menscyklerna är eller lutealfas. Därefter tar det ett tag innan HCG hinner öka tillräckligt för att visas på ett kissprov. Om mensen är sen är det ett gott tecken om några dagar! Ingen idé att testa förrän runt ÄL+10 och då är det ändå på tok för tidigt för många. <3
  • Undrandee
    Mammaresan skrev 2020-03-02 12:02:35 följande:

Du får tänka på att ägget mest troligt inte fäst ens ännu. Detta sker mellan ÄL+6 - ÄL+12 vanligtvis. Oavsett hur långa menscyklerna är eller lutealfas. Därefter tar det ett tag innan HCG hinner öka tillräckligt för att visas på ett kissprov. Om mensen är sen är det ett gott tecken om några dagar! Ingen idé att testa förrän runt ÄL+10 och då är det ändå på tok för tidigt för många. <3

Tänker mest på om att ägget hinner ens fästa om min mens är beräknad snart? Blir även misstänksam om man ens kan känna symtom innan ägget fäst? Imorse hade jag världens humör också. Bröt ihop när jag inser min man råkat blanda ihop och tagit min matlåda till jobbet.

Kommer mensen den här gången, kommer jag ta det så hårt känner jag :(
  • Staus
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-02 08:38:39 följande:

Vill tipsa om rosenrot och SMEP metoden. Funkade på första försöket förra gången för mig. Kör det den här månaden i vårt första försök för att få en bebis till :)

Vad är SMEP metoden? Rosenrot tar jag redan.
  • Anonym (Swich)
    Staus skrev 2020-03-02 12:19:45 följande:

Vad är SMEP metoden? Rosenrot tar jag redan.

Med den metoden börjar du ha sex cd 8 sen har du det varannan dag fram till du testade positivt på äl test. Då har du sex tre dagar i rad, sen uppehåll en dag och sen sex en gång till. Sen väntar du till BIM eller äl +14 och gravtestar.

Funkade på första försöket förra gången. Så jag testar igen. Hade varit häftigt om det funkar.

Jag är på cd 12 idag och har bara blinkande gubbe så ingen äl än.
  • Freya18

Äntligen dags för ägglossning här! Positiv sticka idag på CD 20. Ska bli skönt och slippa Bisolvon för både jag och maken får huvudvärk av den.. Men har jag väl börjat med metoden så ska jag ta färdigt hela "kuren" också.

Om stickan är negativ imorgon så har jag BIM 13/3.

• Mammacitan

Är ny på det här med ägglossningstest men förmodar att dagens test det översta är positivt. Vi har myst till fredag, lördag och söndag och kommer nog bli en sväng idag också. Ska man fortsätta Mysa till det några dagar efter ett positivt ägglossningstest

Svar på tråden BIM mars 2020