• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Anonym (Swich)
    Lucia N skrev 2020-03-10 20:23:16 följande:

Jag har nyligen fått lära mig att den blödningen man har på p-piller inte är riktig mens, utan bara något som kallas ?bortfallsblödning?.

Så anledningen till att du inte känner något på p-piller är helt enkelt att du inte har ägglossning/mens.

Men äl är ju över, då borde jag inte ha molvärk?
  • Anonym (Swich)
    Marshalll skrev 2020-03-10 20:29:04 följande:

Jag har nog aldrig riktigt förstått vad folk menar med molvärk? Hur känns det?

Typ som en tryckande känsla långt ner över livmodern. Svårt att förklara :D
  • Lucia N
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-10 21:20:27 följande:

Men äl är ju över, då borde jag inte ha molvärk?

Det vet jag tyvärr inte hur det funkar :/
  • Anonym (Swich)
    Lucia N skrev 2020-03-10 22:08:36 följande:

Det vet jag tyvärr inte hur det funkar :/

Inte jag heller :D
  • Marshalll
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-10 21:21:21 följande:

Typ som en tryckande känsla långt ner över livmodern. Svårt att förklara :D

Kanske är det jag känt ändå? , haha.. Jag får någon känsla i livmodern, men gör inte ont alls, mer som att något händer.. Och de gångerna jag varit gravid har de blivit starkare för varje vecka.
  • Marshalll

Jag är på BIM idag, men ingen mens. Inga direkt gravid symptom heller. Har inte testat än, väntar nog någon dag till.. Ifall mensen kommer.

• JZäta
    Marshalll skrev 2020-03-11 03:34:37 följande:

Jag är på BIM idag, men ingen mens. Inga direkt gravid symptom heller. Har inte testat än, väntar nog någon dag till.. Ifall mensen kommer.

Hoppas den inte kommer! 6 dagar kvar här.. Vill verkligen bara vara där och kunna testa nu
  • Jojjo87

8 dagar kvar till bim.

Känner mig väldigt svullen men det brukar jag å andra sidan göra till och från innan mens så har väl ingen symptom alls!

Vi ska iväg på en weekend 19/3 samma dag som jag har bim så försöker att va inställd på att det inte kommer gå denna gång heller så jag slipper bli för besviken :/

• Anonym (På't igen)

CD 38. Ingen mens eller känningar (har slutat vänta!) och kan nu lägga till oerhört ömma bröst till min samling av "graviditetssymptom som inte är graviditetssymptom", för vi "vet" ju så klart att jag inte är gravid då alla tester visar negativt. Nu är det en lång väntan på tre veckor till första mötet med gyn för fertilitetsutredning.

• myownworstenemy

Har verkligen känt mig gravid de senaste dagarna med molvärk och ont i brösten. Mer än jag har gjort andra månader när jag inte har varit gravid. Så jag kunde inte låta bli att ta ett digitalt test, tre dagar innan BIM. Negativt. Känner mig så besviken men hoppas att det kan bli positivt om några dagar. Är dock rädd att det inte blev något den här månaden heller.

Svar på tråden BIM mars 2020