• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Elewith

Jag hänger också på! BIM 16/3. Aldrig varit gravid förut men försökt länge. Under detta året har jag varit skengravid flera ggr, så jag vet knappt vilka symtom jag ska känna efter längre. Detta är sista försöket innan vi påbörjar vårt första IVF-försök och jag har känt drag och nyp i magen sen igår, plus mkt annorlunda rosa flytning igår med molvärk på kvällen. Idag liten brun flytning på morgonen. Har inte mellanblödningar i vanliga fall. Håller tametusan allt tummar och tår jag har! För er med! Vill så gärna ha en liten. GråterSkäms

• Freya18

Är väldigt nervig just nu! Maken fick springa till Apoteket för jag var bara tvungen att testa idag och det blev ett svagt streck på den! :o

Han fick springa en vända till direkt efter.. haha. Måste ju dubbelkolla. Man såg även på det andra testet. Sen sprang jag till Apoteket (maken fick vila) och jag köpte 2 tester som jag doppade i samma urin. Alla 4 tester visar svagt positivt!

Clearblue Early, Clearblue snabbtest (1 minut) där det ska bli ett plus, 2 st RFSU testa tidigt.

Har beställt Predictor Early från Apotea som kanske kommer imorgon, men nu har dom en hög belastning med leveranser så jag kanske inte hinner få hem dom. Mina favorittest. Om den visar positivt så kommer jag tro på detta. :) Har 1 st Clearblue kvar som jag sparar till morgonurinen. Så spännande det här!

• Missjessbeck

Hej, hoppar in här jag också. Jag och min partner försökte aktivt i december. Blev inget. Pga operation i januari för mig försökte vi inte. Nu i feb så missa vi också ???? hade sex kanske 4 dagar innan ÄL. Så var helt inställd på mens. Men nu är jag BIM+2? Inte vågat ta test. Förra gången jag var gravid (MF i oktober) plussa jag BIM+5. Vågar jag hoppas? Min mens har alltid varit på beräknat datum. Ofta kommit på morgonen ibland "sent" för mig alltså kvällen.

Var helt bombsäker att den skulle komma i måndags. Hade molvärk lite öm en släng av illamående men lyser med sin frånvaro. Idag känner jag mig helt normal?

Nu har hoppet tänts. Är jag hemsk som plötsligt vågar hoppas eller ska jag ta det kallt och invänta mensen?

• Melanes
    Freya18 skrev 2020-03-12 19:47:27 följande:

Är väldigt nervig just nu! Maken fick springa till Apoteket för jag var bara tvungen att testa idag och det blev ett svagt streck på den! :o

Han fick springa en vända till direkt efter.. haha. Måste ju dubbelkolla. Man såg även på det andra testet. Sen sprang jag till Apoteket (maken fick vila) och jag köpte 2 tester som jag doppade i samma urin. Alla 4 tester visar svagt positivt!

Clearblue Early, Clearblue snabbtest (1 minut) där det ska bli ett plus, 2 st RFSU testa tidigt.

Har beställt Predictor Early från Apotea som kanske kommer imorgon, men nu har dom en hög belastning med leveranser så jag kanske inte hinner få hem dom. Mina favorittest. Om den visar positivt så kommer jag tro på detta. :) Har 1 st Clearblue kvar som jag sparar till morgonurinen. Så spännande det här!

Haha jag fick också iväg sambon att handla fler test idag efter mina svaga positiva igår. Fick ett negativt digitalt igår och imorse men nu på eftermiddagen visade det gravid 1-2 veckor :)! Håller tummarna att du får utslag på digitalt snart!!
  • Freya18
    Melanes skrev 2020-03-12 20:26:57 följande:

Haha jag fick också iväg sambon att handla fler test idag efter mina svaga positiva igår. Fick ett negativt digitalt igår och imorse men nu på eftermiddagen visade det gravid 1-2 veckor :)! Håller tummarna att du får utslag på digitalt snart!!

Grattis! :D Vad härligt! Känns på riktigt när man ser texten på digitala. Och vilka härliga partners vi har som hjälper till. Tyckte dock lite synd om min make när jag beordrade iväg honom precis innan maten.

Mina symptom kom under kvällen igen. Molar och spänner i magen. Hungrig som en gris också och har varit det ett par dagar. Känns verkligen som att jag är gravid nu. Ska ta digitalt under helgen.
  • Bäbävitalamm

Hej igen! Har följt denna tråd ett tag nu men inte varit så aktiv... imorse fick vi vårt efterlängtade pluss :D vågar inte riktigt lita på det för denna månad känner jag mig plötsligt inte gravid (vilket jag gjort de månader jag inte varit gravid så det är väl ändå bra haha). Bim är på måndag och jag hoppas verkligen att denna lilla håller sig kvar <3

Lycka till allihopa! Jag hoppas verkligen att alla som inte plussat gör det snart så får vi massa julbebisar i år!

• Jojjo87

Tog ett tidigt test nu på morgonen. Va såååå blankt som det bara kan bli!!! :/

• JZäta
    Jojjo87 skrev 2020-03-13 06:36:25 följande:

Tog ett tidigt test nu på morgonen. Va såååå blankt som det bara kan bli!!! :/

Men de är tidigt än. Så hoppet lever!

Jag fick en blödning idag på äl+9 - hoppet tändes. Kan ju vara nidis ???? men kom också en oro ????
Svar på tråden BIM mars 2020