• Anonym (ap)

Min pojkvän undviker att träffa mitt barn

Hej jag har en klump i magen. Jag är ensamstående mamma till ett barn som är 2 år. Jag och mitt barns pappa är inte tillsammans och jag har nästan full vårdnad av vårt gemensamma barn. Sen ett år tillbaka har jag en ny pojkvän och han är en otroligt fin människa och allt är bra mellan oss tills det kommer till mitt barn.

Min pojkvän undviker att komma hit när mitt barn är hemma och så har det varit nu i snart 3 veckor och även i perioder. Överhuvudtaget undviker han mitt barn när han är här. Han har aldrig försökt att leka med mitt barn eller kommunicerat med mitt barn frivilligt. En period undvek han även att svara på tilltal ifrån mitt barn för att han inte hörde vad mitt barn sa. Han visar ingen förståelse för mitt barn och om han tex skriker i bilen vill han stå still med bilen tills barnet slutat skrika för att han jag vet inte ha någon makt över mitt barn. Men jag som är hans mamma vet att han slutar skrika när bilen rullar för han brukar nästan jämt gilla att åka bil. Min pojkvän är väldigt givmild emot mig men han köpte inte ens en julklapp till mitt barn. Om min pojkvän köpt med mat eller fika tjatar han på mig att jag ska smaka men han vill absolut inte bjuda mitt barn på något även om jag ber om en liten bit. Min pojkvän har aldrig sagt att min barn är fint eller något sånt någonsin eller att han är söt. Någon enstaka gång har han sagt att mitt barn är duktig.

Vad ska jag göra? Det känns som att min pojkvän hatar mitt barn. Vi är 22 år gammal ska jag tillägga .

• Svar på tråden Min pojkvän undviker att träffa mitt barn
  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2020-02-08 16:39:18 följande:

Det kunde varit jag, jag är väldigt obekväm med barn. Men prata med honom och få honom att inse att valet står mellan dig plus barnet eller ingen av er. Du verkar klok så lyssna inte på manshatarna här som bara skriker dumpa och dissar dig som mamma.

Manshatare för att vi tycker att sättet HAN behandlar ett oskyldigt litet barn är helt förjävligt? Försök igen.
  • Tecum
    Anonym (Lisa) skrev 2020-02-08 16:47:27 följande:
    Manshatare för att man tycker att en kille som ignorerar barnet är fel kille?

Jag tycker du nervärderar killar och män. I nästan alla dina inlägg försvarar du dom, oavsett vad de gör. Men du tycker väl att man inte kan ställa högre krav på dom. Att dom är mansbebisar och ska behandlas som sådana. 
    Men jag har ju skrivit gång på gång att han måste tänka om och skärpa sig vad gäller behandlingen av barnet! Till skillnad från nästan alla andra i tråden förklarar jag varför han gör som han gör, ni bara skriker korsfäst! TS har varit för snäll, hon behöver bli tydligare och kräva att han uppför sig. Han ska få chansen att bättra sig innan hon dumpar.
  • Drottningen1970
    Tecum skrev 2020-02-08 17:12:33 följande:

Men jag har ju skrivit gång på gång att han måste tänka om och skärpa sig vad gäller behandlingen av barnet! Till skillnad från nästan alla andra i tråden förklarar jag varför han gör som han gör, ni bara skriker korsfäst! TS har varit för snäll, hon behöver bli tydligare och kräva att han uppför sig. Han ska få chansen att bättra sig innan hon dumpar.

Fast du ignorerar fakta. Du läste slarvigt om vad som inträffat och fastnar nu i nån prestige och kan inte backa när det gällde exempelvis händelsen där han vägrade låta barnet smaka. Han vägrade aktivt fast att TS frågade om inte barnet kunde få. Det handlar vare sig om osäkerhet eller tafatthet. När det gäller en vuxen man finns ingen annan förklaring än ren elakhet alternativt ett begåvningshandikapp som kan förklara saken. Samma sak gäller givetvis att vägra svara på tilltal eller att vägra starta bilen så länge barnet gråter. Det är nåt riktigt sjukt i detta.
  • Zarch

Jag förstår faktiskt inte riktigt hur du kan känna någon som helst attraktion till en kille som är dryg mot ditt barn. Det är ingen idé att vara ledsen och jobba på en förändring hos honom, en 22 åring kan vara omogen och ha noll intresse av någon annans barn så lägger ingen skuld där. Men hur kan du fortsätta dejta honom? Så desperat ska man inte vara bara för att man ska ha någon.

• Anonym (Lisa)
    Tecum skrev 2020-02-08 17:12:33 följande:
    TS bestämmer själv när hon ska dumpa. 

Och man ska inte behöva säga till en vuxen att han ska behandla ett barn på ett bra sätt. Fattar man inte det själv, så är man ingen bra förebild, och ska inte ha en flickvän med barn. 
  • Tecum
    Drottningen1970 skrev 2020-02-08 17:56:47 följande:
    Fast du ignorerar fakta. Du läste slarvigt om vad som inträffat och fastnar nu i nån prestige och kan inte backa när det gällde exempelvis händelsen där han vägrade låta barnet smaka. Han vägrade aktivt fast att TS frågade om inte barnet kunde få. Det handlar vare sig om osäkerhet eller tafatthet. När det gäller en vuxen man finns ingen annan förklaring än ren elakhet alternativt ett begåvningshandikapp som kan förklara saken. Samma sak gäller givetvis att vägra svara på tilltal eller att vägra starta bilen så länge barnet gråter. Det är nåt riktigt sjukt i detta.
    Visst, du kan ha rätt. Eller inte. Du är mer fast i prestige än jag, du har bestämt dig för att han är en elak jävel. Du tillhör den grupp på FL som ser allt i svartvitt. Det du kallar fakta är bara din tolkning. Ingen av oss var där. Jag tolkar det som att han var osäker hur han skulle ge barnet en smakbit, du tolkar det som elakhet. Att han inte startade kan bero på att han inte kunde koncentrera sig på att köra med ett skrikande barn i bilen. Jag vet inte, men inte du heller.

Det är ovanligt med människor som är medvetet elaka mot små barn. Varför skulle han vara en av dem? TS säger att han är väldigt bra och snäll för övrigt. Alltså är sannolikheten större att det handlar om osäkerhet, omognad och oförmåga. Sen kan du ha rätt i att förhållandet inte har någon framtid, av just den orsaken.

Ha en trevlig lördagskväll!

• Anonym (Man48)

Ditt barn är viktigast

Han verkar inte bry sig speciellt

Vad vill du själv?

Du är ung , hitta någon som vill ha er båda

Finns många fina män som gillar barn , kanske någon som har barn själv

• Anonym (Hmm)

Och det här är någon du kallar pojkvän?? Dumpa!!

• Anonym (Fia)
    viseversa skrev 2020-02-08 18:39:35 följande:

gör slut! Ditt barn måste komma före en mansgris som avskyr barnet.

Fast "avskyr" är nog allt att ta i lite.
    Fast ja håller med om att det bästa är att göra slut.
Svar på tråden Min pojkvän undviker att träffa mitt barn