Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Förstår du verkligen inte? Eller spelar du ointelligent? Jag måste nog ge upp med dig faktiskt. Ja, det finns helt och fullt skandinaviska saker och uppfinningar osv. Visste du inte det?
Jag har redan nämnt många i tråden, likväl andra har gjort det. SAS ljuger rakt upp och ned. Ett riktigt bottennapp den reklamen. Men på något vis har du hängt upp dig på nationalister.
Är det nationalistisk att veta att Astrid Lindgren kommer från Sverige? Greta Garbo? Mjölkseparatorn uppfanns i Sverige är det också nationalistiskt? Abba, Avicii, falurödfärg, tom den äckliga falukorven, ja en mängd saker, det mesta redan nämnt ggr flera.
Eller du menar att för att boktryckarkonsten uppfanns utanför Skandinavien så finns inga skandinaviska författare?
Då finns inte den amerikanska Bob Dylan heller då? Han fick ju det då inte skandinaviska (svenska) Nobelpriset...
Det kan alltså inte finnas någon annan känd musiker, författare, uppfinnare från något land att erkänna, eftersom någon urtids människa sjöng en trudelutt en gång för mycket länge sedan...
Men ett fåtal länder har tydligen uppfunnit något enligt SAS. Som sagt komiskt skrämmande dålig reklam.
Men använd Google eller något bra uppslagsverk och kolla upp Falukorv och Falurödfärg. Herregud. Det är en slamfärg ja. Men inte bara, det gällande just Falurödfärg..
Är inte mitt fel att du är dåligt påläst. Det är inte överhuvudtaget jämförbart med luft som du tror.
Och ja, du eller mer SAS faktiskt givetvis tar äran ifrån Skandinaviska viktiga personer och deras gärningar genom att säga att ingen/ingenting är helt och fullt, sant, på riktigt Skandinaviskt. Men då är här ju ingenting annat heller något sant ursprung eller någon sann uppfinnare, författare eller vad som från någon land ju om man skulle tro deras reklam. Nä, verkligen uruselt.