Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Persbrandtkola skrev 2020-02-18 01:23:12 följande:
    Ska du inte se den först? 
    Pratar du med mig?

Så symtomatiskt att du reagerade på just det inlägget som förresten var skrivet till någon annan. Hög igenkänningsfaktor kanske?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-18 01:12:23 följande:
    Varför skickar du samma meddelanden två gånger? Vad är snabb kik på den? Menar du verkar och sett? Nu blev det lite väl mycket för dig tror jag... Andas... Ha inte sönder något nu...
    Jag tror det handlar om en bugg som gör att meddelanden ibland skickas flera gånger. Det finns inget kränkande att utläsa av det så du kan nog slappna av.

Jag har tyvärr inte möjlighet att assistera dig i dina språkliga funderingar. Du får vända dig till dina lärare. De kanske också kan förklara perspektiv och paradigm - två användbara termer som man kan tillämpa vid filmanalys. Lycka till! Solig
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-18 01:41:05 följande:
    Pratade till den lilla pojken inom dig... Ja, jag kände igen dig och ditt sätt att skriva på... Har du sett reklamen än? Vad tyckte du?  
    Det är ju ingen större bedrift att känna igen mig och mitt sätt att skriva på eftersom jag till skillnad från vissa håller mig till ett nick och inte använder den anonyma funktionen.

Har du hunnit funderat mer på varför du upplever det så enormt provocerande när andra inte delar din uppfattning och upplevelse? Du har ju frågat flera gånger hur någon kan tycka filmen är bra för att sedan varje gång någon svarar på frågan fullständigt slå ifrån dig alla svar och bli verbalt aggressiv.
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-18 01:48:15 följande:
    Då vet du inte vad bugg innebär. Uppenbarligen har du tryckt på att skicka meddelande två gånger... Känns lite konstigt nu... Andas! Slappna av... Försök sova nu, du kommer att vara jättetrött i skolan imorgon ifall du inte lägger dig nu. 
    Aha, konstigt, trodde du hade det 24/7... En sol? Det är rätt mörkt nu... Har du inte varit ute ur grottan än? 
    Klockan är bara 19.00, men du kanske brukar lägga dig då? Nalle
  • nihka
    Persbrandtkola skrev 2020-02-18 02:03:11 följande:
    Sötnos! Aha så det var jag som började den här skitstormen? Du är rolig du...
    Sötnos? Du använder härskartekniker. Förstås.

Ja, det var du som startade den här tråden. Det är också du som påstår dig undra över hur någon kan tycka filmen är bra och som blir verbalt aggressiv för varje svar som inte stämmer överens med din egen åsikt. Och så kallar du det för att diskutera.
  • nihka
    Anonym (Js) skrev 2020-02-18 02:24:01 följande:
    Fast det är ju fakta. Lika mycket fakta som att 2+2=4 är det att vår kultur inspirerats från individer och kulturer över hela världen. Det är inte jag som tycker det. Det ÄR så. Eller tror du att vi alla svenskar härstammar från Ask och Embla i rakt stigande led och att alla våra traditioner har sitt ursprung från deras hydda i skogen? Midsommarstång, mintuu och lördagsgodis?
    Ask och Embla. Adam och Eva. Same, same but different.

Sedan har vi Adam and Steve. Same, same but the same
  • nihka
    Anonym (Jag Mår Illa.) skrev 2020-02-18 02:29:26 följande:
    Reklamen innehåller rena sakfel som att pappaledighet är något Schweiz var först med.

Sverige införde pappaledighet 1974 och Schweiz i slutet av 2019.

Var självaste Palme som tog initiativet till en utredning 1972 som drevs igenom 1974.

Köttbullar från Turkiet? Nej, jag tror inte det.

SAS-REKLAMEN är en orgie av fake news och hat.
    Fast parental leave betyder inte pappaledighet utan föräldraledighet.

Tror du på fullt allvar att Sverige var först med att steka malt kött rullat till bollar?
  • nihka
    Betteline skrev 2020-02-18 02:40:12 följande:
    Du försöker dessutom blanda bort korten genom att påstå att "inspireras av" = "INGET är skandinaviskt". Det är faktafel. Att, som du, skarva, ljuga och blanda in saker som aldrig sagts, är inte bara faktafel utan även extremt ohederligt, ja, lögnaktigt. Håll dig till det filmen verkligen säger om du nu vill hävda att dina känslor om filmen skulle kunna likställas med matematik.....

Ingen har sagt emot att länder inspireras av varandra. Vad som däremot folk med rätta reagerar på är att filmen säger att INGET är skandinaviskt. ALLT är kopierat. Och det är helt enkelt faktafel. Har inget att göra med att länder:"inspireras" av varandra. Du använder en väldigt lögnaktig halmdocka som argument, inte bra om man vill framstå som trovärdig..
    Nu ljuger du, kort och gott. Tänkte inte brodera ut det lika mycket som du utan bara konstatera att du ljuger.

Filmen säger inte, att inte något är skandinaviskt utan ordalydelsen är "truly Scandinavian". Står till och med som rubrik. SAS - What is truly Scandinavian?
  • nihka
    Betteline skrev 2020-02-18 02:40:12 följande:
    Du försöker dessutom blanda bort korten genom att påstå att "inspireras av" = "INGET är skandinaviskt". Det är faktafel. Att, som du, skarva, ljuga och blanda in saker som aldrig sagts, är inte bara faktafel utan även extremt ohederligt, ja, lögnaktigt. Håll dig till det filmen verkligen säger om du nu vill hävda att dina känslor om filmen skulle kunna likställas med matematik.....

Ingen har sagt emot att länder inspireras av varandra. Vad som däremot folk med rätta reagerar på är att filmen säger att INGET är skandinaviskt. ALLT är kopierat. Och det är helt enkelt faktafel. Har inget att göra med att länder:"inspireras" av varandra. Du använder en väldigt lögnaktig halmdocka som argument, inte bra om man vill framstå som trovärdig..
    Nu ljuger du, kort och gott. Tänkte inte brodera ut det lika mycket som du utan bara konstatera att du ljuger.

Filmen säger inte, att inte något är skandinaviskt utan ordalydelsen är "truly Scandinavian". Står till och med som rubrik. SAS - What is truly Scandinavian?
  • nihka
    Anonym (Jag Mår Illa.) skrev 2020-02-18 02:49:50 följande:
    Sverige var först med att inkludera betald pappaledighet. En snubbe säger Switzerland i filmen. Fel. Var helt nyligen för Schweiz del.
    Fast de pratar inte om pappaledighet i filmen. De pratar om föräldraledighet. 
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?