Persbrandtkola skrev 2020-02-22 02:55:59 följande:
Du har fortfarande inte förklarat vad "går koll" är? Ett inlägg långt tillbaka ställda jag massor med frågor till dig, som du inte svarade på, utan du började prata om något helt annat osv. Jag har varit helt öppen med att alla har rätt till sin åsikt, men när någon inte håller med dig, så går du helt bananas. Jag förstår att du tillhör de ca 10% som har svårt att förstå reklamen. Ändå är det du som skriker högst, vad beror det på? Du tycker att alla andra inte förstår och om man inte tycker som du, då är man nationalist, högerextrem eller korkad. Du kanske ska ta och sätta dig in i saker och ting, innan du börjar argumentera.
Det måste vara skönt att tänka som du, att din världsåskådning är den riktiga, inget annat finns. Själv tycker jag det är fattigt som bara den. Jag förstår att du har en hög önskan om att saker ska vara på ditt sätt, men så funkar det inte alltid. Varför har du så lite tolerans mot andra som inte tycker som du?
Jodå. Jag förklarade vad "går koll" betydet direkt faktisk, men det är inte mitt problem att du inte klarar av att se svaret som verkar vara helt dolt för dig i de två rader där svaret finns.
Så jag går "helt bananas" när någon inte håller med mig. Men enligt dig har jag ju inte uttryckt någon åsikt. Jag tror du behöver borsta lite inte bara på läsförståelsen utan även på logiken.
Vilken åsikt - som jag då enligt dig inte har uttryckt har jag sådana problem med att inte klara av när någon inte håller med mig?
Har du så sakleliga börjat förstå att din tolkning inte är den enda rätta? Hur något tolkas handlar ofta om var man står när man betraktar saken. Jag har full förståelse för den nationalistiska tolkningen. Försök att vara lite mer rörlig när du försöker flytta fokus. Det funkar liksom inte att stirra på samma fläck när man gör det. Det är ju inte åsikten som är korkad utan tron på att åsikten speglar den enda och rätta sanningen.
Sedan finns förstås korkade frågor. Du har ställt en hel del sådana som "Har Du sett filmen än?