Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Helt OK. Lite lång men jag antar att den kommer att visas i en förkortad version.

Budskapet är att den som reser plockar med sig hem - inte mindre ens hem för det...

Fast det var ju en nätattack.

Persbrandtkola skrev 2020-02-13 15:29:07 följande:

Här är reklamen: 
    ">

Själv tycker jag den är fruktansvärd och det är vidrigt hur SAS har bemött kritiken... Att det skulle ha varit en nätattack till det utbredda missnöjet känns inte så troligt pga vad reklamen säger.

• nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 13:53:21 följande:
    Att som intressegrupp gå samman är inte en attack.
    Jag är inte med i några nazistiska nätverk men har varit inne och ogillar ändå.

Är jag en del av din påstådda attack då?
    Jo, det är en attack när en grupp som går samman.

Fast nu är det inte jag som påstår att det var en attack, utan SAS och parter som granskat materialet som konstaterar att en attack ägt rum. De redovisade också sina källor.

Nej, du verkar inte ha varit del av attacken. Måste du personligen vara med i en attack för att förstå att det skett en?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 13:51:47 följande:
    Expressen? 
    Ja, det är en svensk kvällstidning som jämte andra tidningar rapporterat om attacken.
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-15 15:05:05 följande:
    Expo...hela deras existens verkar ju gå ut på att misskreditera Sverigedemokraterna.
    Fast det som kom fram var ju att det var nazistiska NMR som organiserade attacken, men du kanske drar likhetstecken mellan dem och SD?
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 15:46:34 följande:
    Du är för underhållande! 
    Håll dig till ämnet. Jag är inte ämnet.
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 14:42:49 följande:
    Allt det där har jag redan sett/läst.
    Jag vidhåller att det inte rör sig om någon attack utan om att vi är många som uttryckt samma åsikter.

Sedan kan jag tycka att en del borde borsta ur hela gapet med rotborste. Man får lov att uttrycka sig något så när hyfsat, även när man är starkt kritisk.
    Facts staring you in the face och du "vidhåller". Och vilken statistik gällande internettrafik stödjer du dig på? Individer kan medverka samtidigt som en riktad attack äger rum. 
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-15 15:55:08 följande:
    Vill man ha en trovärdig bild av saker i Sverige får man numera läsa utländsk media.
    Det som slår mig är att sk nationalister är så otroligt negativa till sina hemländer - en rejäl paradox.
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 15:21:14 följande:
    Ja, så är det ju faktiskt.
    Det finns ju ganska mycket att kritisera gällande just Sverigedemokraterna och om de granskade sig själva istället för att försöka sopa allt obehagligt under mattan skulle det finnas mindre för andra att granska.

Kan du tänka dig att ett SD-vänligt organ går in och granskar internettrafiken för att bevisa att nazister organiserar attacker när nazister påstår att de organiserar attacker?

• nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-15 16:20:05 följande:
    Varför granskas inte vänstern och kommunismen, Islamismen på liknande sätt i Sverige då kan man ju undra? Borde ju vara en självklarhet.
    Det gör den ju, fast du menar att ingen granskar "vänstern och kommunismen, Islamismen" vid andra tillfällen?

Just vid detta tillfälle, gällande SAS-reklamen, var det inga vänstersympatisörer, kommunister eller islamister som gav röst för en koordinerad attack.
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?