jeanette02 skrev 2020-02-28 19:54:15 följande:
Förresten det som förenar just dåvarande DDR och andra kommunistställen och Sverige nu delvis, ganska mycket ärligt talat, är ju just avskyn mot oliktänkande. Genom att försöka pracka på en saker som inte stämmer, svartmåla ens åsikter och förvränga det man skriver som du gör också. Avhumanisera som en annan nämnde tidigare i tråden. DDR är borta men återuppstod i en "lightversion" i Sverige. Hej o hå.
Jag anser motsatsen - att det är nyhögern som ständigt ropar efter en stark ledare som ska visa vägen för de rättroga och hindra de som opponerar sig från att ge uttryck för sina åsikter.
Det är inte förvånade att SD vill ha en direkt politisk styrning av medierna, även Hoenecker ansåg detta fundamentalt, liksom hans samtida arvragare i Polen, Ungern, Tjeckien, Brasilien, Slovakien, USA , Kina, Vietnam, Kambodja, Myanmar med flera länder.
Själv är jag så glad att jag är svensk och lever i ett land då det är möjligt att kritisera regeringen, oppositionen, flygbolags reklam eller vad man nu önskar.
Tänk dig ett Sverige styrt av SD med strypt yttrandefrihet