nihka skrev 2020-03-11 02:04:15 följande:
Nej, utveckling är inte "en annan fråga" utan precis det SAS talar om nämligen att det finns en massa bra utvecklade saker här precis som det finns överallt.
Bara för att du inbillar dig att jag tar bort ÄRAN så har ju jag inte gjort det. Det är handlar ju inte om vad jag har gjort och inte utan om din inställning. Man måste inte vara först, "snart fossil" för att ha gjort något bra.
Ja, lite längre fram i reklamen slutet, finns detta med att lyfta utveckling.
Men då har de redan förstört hela syftet med reklamen genom den dåliga inledningen och nästan hela den dystopiska förminskande fortsättningen. Det hjälper liksom inte då längre. Man har tappat lusten till vad de sedan påstår med sådana medvetet uppenbara brister i starten och mellanakt. Varför ha människor som ser ut som de drabbats av pesten? Varför måste de se helt deprimerade ut när de säger everything is copied bl a? Barn/ungdomar dessutom? Varför så dött intryck? En dam som ser helt förstörd ut när hon får icke-nyheten att midsommarstången är tysk. Som om vi vore idioter, som inte redan vet sådant basic historiekunskap.
Fast nu passar reklamen riktigt bra in för minskat resande faktiskt, bara byta ut lite meningar. Lägga till vad man också kan få med sig när man är ute på spännande platser tex.
Ha samma ledsna, uttryckslösa barn kvar och ton. För nu kan det verkligen ge dystopiska känslor och reel verklighet, resande. Det kan vändas till något positivt även SAS reklam. Så här i Coronatider. Kanske ett litet wake up call för alla som reser runt jämt, utan en tanke på konsekvenser det också kan ha med sig. Även om jag var i början på Februari i norra Italien haha, men inte med SAS såklart :)