• Anonym (Undran)

Sambo lämnar mig annars

Jag och min sambo blev gravid oplanerat, vet inte hur. Hade p-spruta som previntiv och vad jag förstådd ska det vara bland det säkraste. Slippa tänka på att ta piller i tid. Då jag inte trodde det var möjligr upptäckte jag det några veckor inni. Skulle berätta då för min sambo men pga omständigheter fick han lov att åka bort och kom hem först några månader senare. Berättat och han vill att jag ska ta bort annars lämnar han mig och vill inte ha något med mig att göra. Förstår honom jobbigt såklart från andra sidan med. Det går fortfarande att göra men för mig är det försent nu. Jag känner mig bara så ledsen tyckte om han så och nu är han bara borta. Känner mig så ensam. Som en dålig tjej. Hur ska man tänka hur hade ni tänkt? Känner mig så tom.

• Svar på tråden Sambo lämnar mig annars
  • Anonym (W)

Vilken råtta!

Det kommer gå bra för dig och bebisen. <3

• Anonym (S)
    Rudbeckius skrev 2020-02-17 20:34:00 följande:

Vad är det som du inte kan nyansera och betrakta utifrån våra västerländska lagar som funnits mycket länge nu? Vi har inte saudiska lagar... abort är helt lagligt inom vissa tidsrymder sedan länge. Man bör väl vara två om att besluta om att skaffa barn. De överenskommelser man har bör man väl hålla i relationen? Man får göra slut, särskilt om överenskommelser bryts? Mannen har väl varit helt renhårig här, även om jag som äldre kan tycka personligen att han borde besinna sig i relationen och det föräldraansvar han ju inte kommer undan.

Vad hade du i din märkliga moraliska värld tyckt att vi skulle ha för regler istället? Ska abort inte vara tillåtet? Ska det vara förbjudet att göra slut? Får man inte hävda att överenskommelser inom en relation bör hållas? Din logik behöver förklaras oaktat vilken utländsk ultrahögersekt du tillhör? Alla är väl välkomna här men man bör väl kunna förklara sig, så även du? Eller just du behöver inte delta i debatten, du bara fördömer så starkt du kan? Hjälper du TS på det sättet?

Mitt ex gjorde ju nästan exakt samma sak (och stack när jag behöll barnet) men håller faktiskt med dig. Alla har rätt att lämna en relation. Sen kan man ju tycka att man kan ta sitt ansvar för ett barn ändå men det finns ju ingen lag som säger att man måste det heller. Utom att betala underhållsstöd.
  • Rudbeckius
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 20:47:46 följande:

Jag är fullständigt färdig med dina förbannade påhopp!!

Tack. Jag förstår att du inte alls kan redogöra för bakgrunden till dina kraftiga fördömanden av andra, du bara kände för det. Man kan undra vem som borde få förbannelser här.
  • Rudbeckius
    Anonym (W) skrev 2020-02-17 21:20:25 följande:

Vilken råtta!

Det kommer gå bra för dig och bebisen. <3

Jag hoppas också att det går bra för bebis med mamma och förhoppningsvis även pappa framöver. Barn har rätt till stabil, bred och kärleksfull mängd närstående under uppväxten.

Men att kalla mannen för råtta är väl litet hårt? Han har inte brutit någon överenskommelse vad som framkommit? Han är stark, självständig och konsekevent. Tydlig.
  • Anonym (W)
    Rudbeckius skrev 2020-02-17 22:46:31 följande:

Jag hoppas också att det går bra för bebis med mamma och förhoppningsvis även pappa framöver. Barn har rätt till stabil, bred och kärleksfull mängd närstående under uppväxten.

Men att kalla mannen för råtta är väl litet hårt? Han har inte brutit någon överenskommelse vad som framkommit? Han är stark, självständig och konsekevent. Tydlig.

Man kan inte gå och göra kvinnor gravida sen gapa om abort. Det är tufft att göra abort. Många män verkar dock tro att det för dem är någon mänsklig rättighet.
  • Rudbeckius
    Anonym (W) skrev 2020-02-18 06:39:03 följande:

Man kan inte gå och göra kvinnor gravida sen gapa om abort. Det är tufft att göra abort. Många män verkar dock tro att det för dem är någon mänsklig rättighet.

Det tror jag inte alls att män generellt ser det som en mänsklig rättighet. Vad grundar du det på? De flesta förstår att det är tufft att göra abort. Att föda är ännu tuffare. Att vara förälder är mycket tufft med under lång tid. Det är självklarheter. Vad menar du egentligen? Att aborter ska förbjudas?

Man är två om att bli gravid och man är två om att hantera situationen om graviditet inträffar trots preventivmedel.

Det är mycket gammaldags syn på ansvar om du lägger allt ansvar just på män? De hade en överenskommelse om att inte skaffa barn, något annat har inte framkommit.

Vem är det som gapar? Var får du det ifrån? Mannen har väl inte yttrat sig alls i debatten här på FL vad vi vet.
  • Anonym (???)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-17 20:31:12 följande:
    Nej, det är inte generellt vad folk skulle kalla utpressning - det är vad du kallar utpressning. Och du har fel, helt enkelt. Semantik kan ändra betydelsen helt, vilket du även gör här. Du kan helt enkelt inte hitta på din egna tolkning av ord för att skapa din agenda.

Men visst, du har accepterat att du hade fel, och att det finns viktigare saker att fokusera på. Vi är även överens om att killen är en skitstövel (den delen väljer du bekvämt nog att ignorera). Inte mycket diskussionsunderlag kvar med andra ord, så vi kan lägga ner den här delen.

Ha en trevlig kväll.
    Men vad är ditt problem? 
    TS sitter i en knivig sits. Det är sådana här inlägg som alltid förstör trådar på forumet och tar fokus från det som TS vill få råd kring. Ja, det hjälper ju TS jättemycket att några sitter och diskuterar exakta ordalydelsen av utpressning/hot osv - mycket hjälpsamt (obs ironi är väl bäst att jag tillägger) 
  • Anonym (???)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-17 20:31:12 följande:
    Nej, det är inte generellt vad folk skulle kalla utpressning - det är vad du kallar utpressning. Och du har fel, helt enkelt. Semantik kan ändra betydelsen helt, vilket du även gör här. Du kan helt enkelt inte hitta på din egna tolkning av ord för att skapa din agenda.

Men visst, du har accepterat att du hade fel, och att det finns viktigare saker att fokusera på. Vi är även överens om att killen är en skitstövel (den delen väljer du bekvämt nog att ignorera). Inte mycket diskussionsunderlag kvar med andra ord, så vi kan lägga ner den här delen.

Ha en trevlig kväll.
    Men vad är ditt problem? 
    TS sitter i en knivig sits. Det är sådana här inlägg som alltid förstör trådar på forumet och tar fokus från det som TS vill få råd kring. Ja, det hjälper ju TS jättemycket att några sitter och diskuterar exakta ordalydelsen av utpressning/hot osv - mycket hjälpsamt (obs ironi är väl bäst att jag tillägger) 
  • Anonym (Sebben)

Men semantik är viktig alltid och ord kan hjälpa eller stjälpa TS. 

Att kalla det utpressning är mycket starkt, det pekar på en sorts kriminell situation, kanske med pengar inblandade.

TS och mannen samt bebis är i kniviga situationer och pressen finns hos de båda vuxna. Du hade kunnat resonera lika hårt om kvinnans ansvar och press på mannen här. Jämställdhet är viktig.

Anonym (???) skrev 2020-02-18 07:52:48 följande:
    Men vad är ditt problem? 
  • KaptenOhoy
    Anonym (???) skrev 2020-02-18 07:53:24 följande:

Men vad är ditt problem? 

Och enligt mig stjälper man mer än hjälper när man hittar på egna betydelser för ord och eskalerar situationer till något det inte är. Den enda med problem här är du - uppenbarligen.

Trevlig dag.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars