• Anonym (Undran)

Sambo lämnar mig annars

Jag och min sambo blev gravid oplanerat, vet inte hur. Hade p-spruta som previntiv och vad jag förstådd ska det vara bland det säkraste. Slippa tänka på att ta piller i tid. Då jag inte trodde det var möjligr upptäckte jag det några veckor inni. Skulle berätta då för min sambo men pga omständigheter fick han lov att åka bort och kom hem först några månader senare. Berättat och han vill att jag ska ta bort annars lämnar han mig och vill inte ha något med mig att göra. Förstår honom jobbigt såklart från andra sidan med. Det går fortfarande att göra men för mig är det försent nu. Jag känner mig bara så ledsen tyckte om han så och nu är han bara borta. Känner mig så ensam. Som en dålig tjej. Hur ska man tänka hur hade ni tänkt? Känner mig så tom.

• Svar på tråden Sambo lämnar mig annars
  • Anonym (Ja)
    LFF skrev 2020-02-20 07:43:56 följande:

Det är en sak att bli besviken. Det är något helt annat att kräva abort! Han har all rätt att bli besviken och lämna TS men ingen som helst rätt att kräva abort. Och han kan avsky TS hur mycket han vill utan att för den sakens skull överge barnet!

Det är en sak att planera barn tillsammans och aktivt välja bort preventivmedel. Det är en helt annan att aktivt välja preventivmedel för att man inte vill riskera att bli gravid. När då det ändå (mot alla odds) blir graviditet så är det ytterligare en sak att aktivt välja att inte berätta för pappan.

Ni kan gnälla hur mycket ni vill på pappan men mamman har varit oansvarig. Ingen förväntar sig att behöva bli förälder ifall man använder preventivmedel. Och om det ändå händer så är det väl självklart att man berättar det direkt? Hur jäkla osjysst är det inte annars?
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 08:18:54 följande:

Vi vet inte hur noga hon har iakttagit reglerna och tiderna runt p-sprutan. Det har ju blivit barn och TS verkar inte vara kontroll-fokuserad. Så det är en synnnerligen kvalificerad gissning och inget svammel eller att ta ut svängarna. Huvudargumentet är att hon rätt lömskt väntat med att berätta tills det är för sent.

Du får svårt att rentvå ansvarig part. Det blir löjligt på FL med alla de som likt dig som märkligt nog tror att det ena könet omöjligt kan göra fula saker eller behöver ta ansvar för sina övergrepp och alltid lägger allt ansvar på det andra könet.

Att basera sina argument på rena spekulationer är absolut ingen kvalificerad gissning.

Ditt sista stycke är inget jag varken har påstått eller står för, utan är endast dina tankar. Att du har fel om vissa punkter innebär inte per automatik att andra alltid försvarar det ena könet. För sista gången, sluta svamla, du börjar bli pinsam.
  • Anonym (Sebben)

Det är bra att fundera över vem som svamlar och vem som är pinsam. Det var inte alls spekulationer utan en gisnsing om hur en inträffad graviditet kan ske trots p-spruta. Du svänger och lingrar dig och använder nedsättande ord, du projicerar dina egna svagheter för att du inte klarar att bemöta skarpa argument. Det är vekrligen inte hedrande för dig. Sorry.

KaptenOhoy skrev 2020-02-20 10:03:38 följande:
    Att basera sina argument på rena spekulationer är absolut ingen kvalificerad gissning.

Ditt sista stycke är inget jag varken har påstått eller står för, utan är endast dina tankar. Att du har fel om vissa punkter innebär inte per automatik att andra alltid försvarar det ena könet. För sista gången, sluta svamla, du börjar bli pinsam.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 10:11:42 följande:

Det är bra att fundera över vem som svamlar och vem som är pinsam. Det var inte alls spekulationer utan en gisnsing om hur en inträffad graviditet kan ske trots p-spruta. Du svänger och lingrar dig och använder nedsättande ord, du projicerar dina egna svagheter för att du inte klarar att bemöta skarpa argument. Det är vekrligen inte hedrande för dig. Sorry.

Ditt argument var att skulden för graviditeten skulle läggas på kvinnan för att hon enligt dina gissningar slarvade med preventivmedlet - vilket är en ren spekulation. Är det din gissning jag ska bemöta?

Eller är det det påhittade "skarpa" påståendet om att jag anser att det ena könet (kvinnor) omöjligen kan göra fula saker och att allt ansvar läggs på det andra könet (män) som du vill att jag bemöter? Anser du att man ska bemöta påhittade argument?

Jag projicerar ingenting, men snyggt försök. Det märks att du tar det personligt nu.
  • Anonym (Sebben)

Ren spekulation, du använder ett överdrivet ord i din projektion för att du inte kan acceptera att en av ditt kön nånsin kan göra fula saker.... snälla läs igen. Huvudargumentet är att hon lömskt väljer att berätta först när det är för sent.

Du har helt klart problem med jämställdheten avseende fula beteenden. Du är rätt ööpen i dina förnekelser och din analys, du vill inte se. Tro mig, båda könen kan bete sig illa. I den här tråden är det det ena.

Jag är anonym och det är du också. Vi är inte personliga här på något sätt. Skulle vi vara det så är det också helt mänskigt, du har sådana små trånga moraltankar... Det handlar bara om nivåer av intellekt och att du nog sällan möter motstånd eller något sådant, som inte längre tillför tråden något. TS har nog fått sin frågeställning rejält belyst nu. Jag önskar TS varmt lycka till. Vi kan alla fucka upp. Barn är en underbar händelse. Hoppas att detta löser sig bra för modern TS, barnet och fadern.

KaptenOhoy skrev 2020-02-20 10:37:35 följande:
    Ditt argument var att skulden för graviditeten skulle läggas på kvinnan för att hon enligt dina gissningar slarvade med preventivmedlet - vilket är en ren spekulation. Är det din gissning jag ska bemöta?

Eller är det det påhittade "skarpa" påståendet om att jag anser att det ena könet (kvinnor) omöjligen kan göra fula saker och att allt ansvar läggs på det andra könet (män) som du vill att jag bemöter? Anser du att man ska bemöta påhittade argument?

Jag projicerar ingenting, men snyggt försök. Det märks att du tar det personligt nu.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 10:48:38 följande:

Ren spekulation, du använder ett överdrivet ord i din projektion för att du inte kan acceptera att en av ditt kön nånsin kan göra fula saker.... snälla läs igen. Huvudargumentet är att hon lömskt väljer att berätta först när det är för sent.

Du har helt klart problem med jämställdheten avseende fula beteenden. Du är rätt ööpen i dina förnekelser och din analys, du vill inte se. Tro mig, båda könen kan bete sig illa. I den här tråden är det det ena.

Jag är anonym och det är du också. Vi är inte personliga här på något sätt. Skulle vi vara det så är det också helt mänskigt, du har sådana små trånga moraltankar... Det handlar bara om nivåer av intellekt och att du nog sällan möter motstånd eller något sådant, som inte längre tillför tråden något. TS har nog fått sin frågeställning rejält belyst nu. Jag önskar TS varmt lycka till. Vi kan alla fucka upp. Barn är en underbar händelse. Hoppas att detta löser sig bra för modern TS, barnet och fadern.

Gör det lite enklare för dig att greppa med en enkel punktlista, då du verkar ha problem med grundläggande läsförståelse.

1: Jag är man. Återigen baserar du dina argument på rena gissningar. Ajaj.

2: Du spekulerar om ett flertal punkter, bland annat huruvida TS slarvar med sin P-spruta eller ej. Kalla det var du vill, men det är ändå bara gissningar. Det här är huvudpunkten i vår diskussion, inget annat. Läs om, läs rätt. Ajaj.

3: Du lägger åsikter och påståenden om mig som är påhittade (även i ditt senaste inlägg här). Ajaj.

Slutligen, jag anser att TS gjorde fel som väntade med beskedet tills att hon bestämt sig för att behålla barnet (även om det tekniskt inte var för sent). Det går såklart inte ihop med din påhittade argumentation, men det får vi nog båda acceptera. Nu får du gissa och hitta på argument med någon annan. Ha en fortsatt trevlig dag, Sebben.
  • Anonym (Sebben)
    KaptenOhoy skrev 2020-02-20 11:40:23 följande:

Gör det lite enklare för dig att greppa med en enkel punktlista, då du verkar ha problem med grundläggande läsförståelse.

1: Jag är man. Återigen baserar du dina argument på rena gissningar. Ajaj.

2: Du spekulerar om ett flertal punkter, bland annat huruvida TS slarvar med sin P-spruta eller ej. Kalla det var du vill, men det är ändå bara gissningar. Det här är huvudpunkten i vår diskussion, inget annat. Läs om, läs rätt. Ajaj.

3: Du lägger åsikter och påståenden om mig som är påhittade (även i ditt senaste inlägg här). Ajaj.

Slutligen, jag anser att TS gjorde fel som väntade med beskedet tills att hon bestämt sig för att behålla barnet (även om det tekniskt inte var för sent). Det går såklart inte ihop med din påhittade argumentation, men det får vi nog båda acceptera. Nu får du gissa och hitta på argument med någon annan. Ha en fortsatt trevlig dag, Sebben.

1) Helt OK att du är man. Du lägger ändå allT ansvar och skuld på män och försöker göra kvinnor ansvarslösa. Inte särkilt jämställt.

2) Det är fullt tillåtet att fundera över hur TS har skött sitt preventivmedel när hon blivit gravid trots det. Huvudargumentet är hon inte berättat om sin graviditet i tid och hur situationen nu ska kunna bli så bra som möjligt.

3) Det är fullt tillåtet att tolka varandras inlägg. Din hånfullhet och ditt högmod om bildning är inte särskilt klädsamt och sannolikt ett tecken på nån sorts självgodhet och grälsjuka. Helt onödigt och rätt förvånande. Du kan hitta bättre forum för där du kan vara nedlåtande. Du hjälper knappast någon med detta. Se dig i spegeln. Nån sorts frustration finns där nog.
  • LFF
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 11:59:18 följande:
    1) Helt OK att du är man. Du lägger ändå allT ansvar och skuld på män och försöker göra kvinnor ansvarslösa. Inte särkilt jämställt.

2) Det är fullt tillåtet att fundera över hur TS har skött sitt preventivmedel när hon blivit gravid trots det. Huvudargumentet är hon inte berättat om sin graviditet i tid och hur situationen nu ska kunna bli så bra som möjligt.

3) Det är fullt tillåtet att tolka varandras inlägg. Din hånfullhet och ditt högmod om bildning är inte särskilt klädsamt och sannolikt ett tecken på nån sorts självgodhet och grälsjuka. Helt onödigt och rätt förvånande. Du kan hitta bättre forum för där du kan vara nedlåtande. Du hjälper knappast någon med detta. Se dig i spegeln. Nån sorts frustration finns där nog.
    1) Kvinnor är ALDRIG ansvarslösa när det kommer till preventivmedel eftersom det alltid förutsätts att det är kvinnan som ska handha detta och stoppa kroppen full med hormoner för att undvika graviditet.

2) Det är alltid kvinnans fel om det, trots hormoner, blir en graviditet

3) Det är kvinnan som ska underkasta sig (helst) mannens vilja eller ovilja att bli förälder och eventuellt göra ett medicinskt eller kirurgiskt ingrepp på sin kropp om mannen inte önskar att bli förälder.

4) Oavsett vad kvinnan gör så ska hon skambeläggas. Antingen för att hon behåller ett barn mot mannens vilja (=andra skambelägger henne) eller för att hon gör en abort mot sin egen vilja (=hon skambelägger sig själv).

Detta har inget som helst med TS inlägg att göra och hennes hantering (eller bristande hantering) av den uppkomna situationen utan är bara en generell reflektion över hur det ser ut för kvinnor som blir gravida trots preventivmedel.

Männen har det sjukt enkelt som inte behöver ta något som helst ansvar för sina spermier eftersom "det sköter kvinnan" och "det är ju obehagligt att ha kondom, det är som att äta kola med pappret" och allt annat skit man fått höra genom åren.

Är glad över att ha en ansvarsfull man som inte tyckte att vi skulle köra med avbrutet samlag eller "säkra perioder" innan vi bestämde oss för att försöka bli gravida utan var helt ok med att köra med kondom i 5 år då jag mådde dåligt av hormoner.
  • LFF
    Anonym (Sebben) skrev 2020-02-20 11:59:18 följande:

Glömde: Skulle kvinnan bli gravid trots hormoner så kommer alltid argumentet upp att hon slarvat medvetet med sitt preventivmedel för att snärja mannen.

Tillägg till inlägget ovan om den generella synen på kvinnor, oönskade graviditeter och preventivmedel.
  • Anonym (Sebben)
    LFF skrev 2020-02-20 15:05:41 följande:
    1) Kvinnor är ALDRIG ansvarslösa när det kommer till preventivmedel eftersom det alltid förutsätts att det är kvinnan som ska handha detta och stoppa kroppen full med hormoner för att undvika graviditet.

2) Det är alltid kvinnans fel om det, trots hormoner, blir en graviditet

3) Det är kvinnan som ska underkasta sig (helst) mannens vilja eller ovilja att bli förälder och eventuellt göra ett medicinskt eller kirurgiskt ingrepp på sin kropp om mannen inte önskar att bli förälder.

4) Oavsett vad kvinnan gör så ska hon skambeläggas. Antingen för att hon behåller ett barn mot mannens vilja (=andra skambelägger henne) eller för att hon gör en abort mot sin egen vilja (=hon skambelägger sig själv).

Detta har inget som helst med TS inlägg att göra och hennes hantering (eller bristande hantering) av den uppkomna situationen utan är bara en generell reflektion över hur det ser ut för kvinnor som blir gravida trots preventivmedel.

Männen har det sjukt enkelt som inte behöver ta något som helst ansvar för sina spermier eftersom "det sköter kvinnan" och "det är ju obehagligt att ha kondom, det är som att äta kola med pappret" och allt annat skit man fått höra genom åren.

Är glad över att ha en ansvarsfull man som inte tyckte att vi skulle köra med avbrutet samlag eller "säkra perioder" innan vi bestämde oss för att försöka bli gravida utan var helt ok med att köra med kondom i 5 år då jag mådde dåligt av hormoner.
    1) Alla människor kan vara ansvarsslösa, även kvinnor. Du hittar på nån sorts naturlag i Newtons anda?
    2) Det är naturligtvis inte kvinnans fel alltid. Huvudasnvaret har den som hanterar preventivmedlet på sig själv. I det här fallet var det kvinnan. Hade det varit kådis som använts hade det varit mannen. Varför tror du att det alltid är kvinnans fel, ditt resonemang är väldigt enfaldigt,
    4) Skambeläggas bör den göra som direkt har fuckat upp och skapat problem, oavsett kön. I den här historien har TS lömst valt att inte berätta förrrän det var för sent. Det är det som ska skambeläggas, det skapar stora jobbig konsekvenser. I det här fallet var TS en kvinna. Varför misstolkar du så ensidigt?
    5) Det du skriver är verkligen inge generell reflektion. Du är dramatiskt upprör just utifrån TS tråd och specikia ämne. Dit tinlägg andas inte alls någon sort generell ståndpunkt, kan du se detta själv?
    6) Män har det vekrligen inte sjukt enkelt. TS sambo har hamnat i en förfärlig knipa. Barnet, som kanske är en pojek, får inte världens bästa start i livet. TS sambo hade varit mer försiktig med sina spermier om han vetat att hans sexpartner var skamlöst svekfull när det gällde deras överesnkommelse om att skydda sig. Vi vet inget om TS sambo ogillar kondom. Jag gillar kondom men har aldrig hört om sambor som fortsätter med det, det har jag aldrig gjort i mina förhållanden. Du generaliserar mycket gammaldags och drar män över en kam - att vi inte skulle klara av kådisar... har du bara sett oss män på film eller?
    7) Jag är glad att du trivs i ditt förhållande och att din man uppskattar dig. Avbrutet samlag kan ju funka men är en av de sämsta metoderna ur säkerhetssynpunkt . Var glad åt er speciella hantering av kondom i hela fem år för du hade nojer runt de andra sorterna preventivmedel. Helt OK. Jag hoppas att din man skulle skriva och instämma att du är en kärleksfull och okomplicerad partner som inte överkontrollerar hemmet. Jag önskar er alla fortsatt lycka.
Svar på tråden Sambo lämnar mig annars