• Svar på tråden "Lyckliga horan" - myt?
  • Anonym (få är lyckliga)
    Anonym (e) skrev 2020-02-22 18:14:13 följande:

    Det är så otroligt få som faktiskt kan gå under "lycklig hora" att de inte borde räknas in diskussioner om prostitution. Många förnekar också hur de egentligen mår och tror själva att de mår bra av att sälja sig.


    Ja och det gäller nog de flesta andra också när de får frågan om de är lyckliga. Vilka säger att de är olyckliga egentligen? Men i själva verket är de helt förstörda av att gå till det där sega jobbet varenda vardag. 
  • Aurora Borrealis
    Anonym (få är lyckliga) skrev 2020-02-23 13:04:32 följande:

    Detsamma kan man nog säga om en vanlig arbetare på en väldigt många arbeten. Hur många är lyckliga när de går till jobbet? Sitta 8 timmar per dag och göra nåt som man oftast inte känner har nån mening mer än att få sin lön.


    Men ändå väljer vi det framför att sälja sex. Varför, om sälja sex är så najs? Varför är t ex inte du med i en porrfilm om det är ett bättre alternativ? Varför är inte alla män med i porrfilmer eller försöker vara med och säljer sig genom det, om det är så bra och man blir så lycklig av att sälja sin kropp till sex och alla andra jobb är sämre?
  • Anonym (få är lyckliga)
    Aurora Borrealis skrev 2020-02-23 17:10:34 följande:
    Men ändå väljer vi det framför att sälja sex. Varför, om sälja sex är så najs? Varför är t ex inte du med i en porrfilm om det är ett bättre alternativ? Varför är inte alla män med i porrfilmer eller försöker vara med och säljer sig genom det, om det är så bra och man blir så lycklig av att sälja sin kropp till sex och alla andra jobb är sämre?
    Mycket fascinerande hur du lyckades tolka texten jag skrev till det här. Läs den en gång till och försök att inte var så fördomsfull den här gången.
  • Anonym (H)

    ?Lyckliga horor? är just uttryck typ ?Happy Hooker?

    Byt ut lycklig mot ?nöjd? istället så kanske det kan fungera för andra yrken.

  • Anonym (Kjell)

    Har aldrig köpt sex, inte heller sålt för den delen. Skulle aldrig göra något av det. Därför har jag kommit i väldigt liten kontakt med personer som säljer och därför vore det väldigt arrogant av mig att uttala mig om hur de mår. Det gäller egentligen alla, man kan bara tala för sig själv och möjligtvis den närmsta kretsen.

    Därför är det också omöjligt att säga om detta är en myt eller inte, för ingen kan tala för alla. Undantaget vore om någon lyckades samla in data från exakt alla människor som säljer sex, skulle alla dessa vara olyckliga kan man säga med säkerhet att det är en myt.

    Mig veterligen har ingen sådan studie gjorts, alltså är det arrogant att säga det ena eller det andra.

  • Tecum
    Anonym (Ola) skrev 2020-02-22 21:31:03 följande:
    Hon i artikeln poängterar att hon inte gör något olagligt. Jag undrar hur hon deklarerar sina inkomster? Om hon jobbar svart är det väl olagligt?
    Nja, hon säger själv att hon jobbar på en brottsplats så hon är väl medveten om vad som gäller. Men hur skulle det deklareras menar du? Det är ungefär som att fråga en hälare hur han deklarerar inkomster han fått genom att sälja stöldgods.
    Rent juridiskt tror jag att hon kan hävda att pengarna är en gåva, då är de inte skattepliktiga då vi inte har någon gåvoskatt längre.

    "Sandra" är ett exempel på lycklig hora om det begreppet finns. Hon har valt själv, hon tänder på att sälja, hon har valt mellan vanligt jobb och sexsäljande, hon lever i ordnade förhållanden och är inte missbrukare. Tror inte att hon är helt ovanlig, men kvinnor i hennes position ligger lågt av förklarliga skäl och varken myndigheter eller media får kontakt med dem.
  • Anonym ("lycklig hora")

    Jag trodde att jag var en "lycklig hora" när jag gjorde det, men jag vet inte om jag var så särskilt lycklig egentligen. Jag var dels jätteung (Gick i gymnasiet så inte ens myndig) och de pengar jag fick in brände jag på kläder, smink och sånt.

    Jag "dejtade" 4 olika vuxna män för pengar. Det började med en, han rekommenderade mig till en till och sedan fick jag två till. Alla kunder kände varandra. Fick tusen kronor/dejt som överenskommet och ofta en femhundring till tusen kronor till i dricks. Varje dejt gick ganska snabbt, jag tog cykeln eller gick hem till någon av herrarna. Dansade till musik och strippade. Sedan hade vi sex. Fast oftare än inte blev det ingen sex utan torsken kom i munnen eller handen för vi hann inte så långt. Jag kunde vara från dörr till dörr på 1 timme, i värsta fall 1,5 timme. 1-2 "kundbesök" i veckan.    

    Jag tyckte det var ett jättebra "extrajobb" och jag kände mig jätterik. Men jag fattade någonstans att jag hade en jäkla "tur". Alla 4 var "snälla kunder" men egentligen hade det kunnat sluta hur illa som helst. Jag slutade när jag flyttade för högskola efter studenten och det sommarlovet. Alla 4 "pojkvänner" gav mig en avskedspeng vid sista besöket hos varje, totalt 20 000 som jag shoppade bort.

    Mina "pojkvänner" var runt/över 40 år dessutom. 2 av dem hade barn som var i min ålder. En var barnlös och en hade småbarn.

  • Anonym (lycklig hora)

    Jag är en lycklig hora. Jag vet inte om jag kommer vara en lycklig hora för alltid men just nu är jag en lycklig hora. Så även om det bara går en mig på tusen horor så finns jag i alla fall. Kanske är jag en svart svan.

  • Aurora Borrealis
    Anonym (få är lyckliga) skrev 2020-02-23 18:11:58 följande:

    Mycket fascinerande hur du lyckades tolka texten jag skrev till det här. Läs den en gång till och försök att inte var så fördomsfull den här gången.


    Svara på mina frågor. Om det är så bra, bättre än att jobba på ett vanligt jobb varför väljer då inte alla att sälja sina kroppar sex via prostitution eller i porrfilm. Vad stoppar dem? Om man blir lycklig av det och allt är fina fisken i jämförelse med att t ex jobba i fabrik. Varför väljer fler folk ändå frabriksjobbet än sexjobb?
  • Anonym (dumheterärdumheter)
    Anonym (De finns) skrev 2020-02-22 16:22:30 följande:

    Vad tror ni om saken?


    Varför skulle prostituerade vara lycklig när alla andra är olyckliga? När jag senast åt på McDonald såg ingen av de anställda lycklig ut. Så varför skulle sexmotsvarigheten till snabbmatpersonal vara lycklig.
Svar på tråden "Lyckliga horan" - myt?