• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Lungt)
    Anonym (man) skrev 2020-02-24 15:56:19 följande:
    Att ringa henne kan hjälpa men glöm inte att hon inte på din sida, hennes lojalitet ligger hos honom och hon kommer förmodligen neka, dels för att skydda sig själv och dels för att skydda honom. Förvänta dig inte någon empati eller stöd från en kvinna som ligger med en upptagen man.
    Eller så erkänner hon för hon hoppas på att det ska gagna henne, alltså att det blir separation så att hon får honom för sig själv. Man vet aldrig det.
  • Anonym (man)
    Anonym (Lungt) skrev 2020-02-24 16:04:10 följande:
    Eller så erkänner hon för hon hoppas på att det ska gagna henne, alltså att det blir separation så att hon får honom för sig själv. Man vet aldrig det.
    Så kan det oxå vara, men även då går det inte att lita på vad hon säger för hon kommer ändra storyn för att passa hennes behov/planer.
  • Anonym (Man48)

Mitt tips

Läst inläggen

Utgå från att han är otrogen och att han varit det länge

Sitt ner vid ett bord

När du konfronterar så säg till honom att du vet allt

Var iskall och ljug han rätt upp i ansiktet

Sen är du tyst

Låt han berätta om han något att säga å det borde han göra ...

Säger han inget utan vill ljuga bort det så reser du dig och säger lugnt å stilla ? jag vill bara höra sanningen , inget annat ?

?När du vill berätta sanningen för mig då stannar jag å lyssnar?

?Och säg till han att han inte är välkommen hem utan får hitta en annan säng för ett tag?

Det är han som bär på skammen.......

utnyttja det.

Hoppas du hittar något som du vill använda av detta.

Var stark i situationen ? kläm dit honom?

Kram

• LillaTjockaBertil
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-23 21:45:40 följande:

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

Jag tror inte det ger så mycket för dig att snoka vidare om jag ska vara helt ärlig. Konfrontera din man med messet du har fått och ge honom en chans att övertyga dig om att han inte varit otrogen. Lyckas han inte med detta ser inte jag någon framtid för ert förhållande eftersom jag ser tillit som en av de grundläggande byggstenarna i en sund relation.

När det gäller barnen tror jag de på sikt mår bättre med skilda föräldrar som är lyckliga än föräldrar som är tillsammans men olyckliga.
  • Anonym (Bedragen man 42)

Hej TS,

Bara att beklaga. Jag var gift i över 10 år och litade blint på min (ex) fru.

Iallafall i din situation ska du absolut INTE visa meddelandet du fått. Han har ljugit för dig i flera år ungefär som att spela poker så han är en jävel på att bluffa. Så är han otrogen (vilket det låter som) så är han expert på att spela mot dig medans du är en ren amatör.

Så visar du honom texten så visar du honom dina kort medans han håller sina mot bröstet.

En som är otrogen kommer att neka tills dom är överbevisade. Och när dom är överbevisade kommer dom att minimera och få allt till ditt fel.

Lite tips, kolla hans löne lappar mot datumen du fått. Om han nekar, varför?

Lägg in spion program på er dator eller telefon. (Googla på det). Köp gps och kolla var han kör.

Kolla hans telefon om du kan.

Själv låg jag lågt en månad innan jag fick alla bevisen klart för mig. När jag konfronterade så blå nekade hon.

Hur som helst konfronterar inte fören du har mer bevis och visa ALDRIG alla korten...

Lycka till!

• jrockyracoon

Hur agerar man?

Tja, jag skulle nog ligga lågt ett tag och bida min tid. Skaffa bevis, planera för skilsmässa och lägga upp strategier för framtiden.

Men jag fattar att det är jobbigt och att du enbart vill konfrontera och försöka få en bekräftelse/förklaring från honom. Men det kommer högst sannolikt inte hända. Och i sak ändrar ju inte en konfrontation någonting om han förnekar. Det ger dig enbart sämre möjligheter att kunna undersöka hans förehavanden. Lita på att han kommer att vara noga med att ta bort konversationer och liknande om du berättar om dina misstankar.

Vad jobbigt för dig, detta måste vara. Men vilken tur att du nu fått upp ögonen för vilket dubbelliv han antagligen har levt. Det är nog början på ett bättre och mer äkta liv för dig.

Visst kan man förlåta en otrohet men när det har skett under så lång tid, tror jag att skadorna på er relation är för stora för att kunna repareras. Men det är förstås helt upp till dig vad du önskar och vill efter att du bearbetat det som hänt.

Sök stöd i vänner och familj som du litar på och som är på din sida.

Ett annat tips är att gå i parterapi. Det är bra oavsett om din man inte vill följa med dit, och oavsett om ni väljer att skiljas eller ej.

• Anonym (Sunt)

Hej Ts!

Lider verkligen med dig, förstår precis känslan, chocken och kaoset som blir inombords. Ångesten över allt som förmodligen kommer behövas framöver. Har egna liknande erfarenheter om än inte lika grovt bedragen..

Det är sjukt svårt att hålla fasaden i det läget och bida sin tid. Om man klarar det är man på ett sätt stark som person. Om du kan så håller jag med om det många skrivit att försöka samla på dig mer bevis. Om han ljugit och bidragit under flera år, så är han säkerligen en duktig manipulatör som lätt kan prata bort allt, om du inte har mer på fötterna. Att kolla lönespec och kolla om det stämmer med datumen han jobbat över är ett bra tips, nånting att börja med iaf. Har han det hyfsat stressigt i sitt jobb inom vården så kanske de inte knullat på jobbet iaf...

När du har sådana starka misstankar, så mkt som inte stämmer och fått den info du fått, då är det fritt fram att kolla tex mobilen, tycker iaf jag!! Att han tidigare skrivit på snapchat med kollegan... Känns lite misstänksamt. Är väl en klassiker bland otrogna. Skitbra när inget sparas, svårt att hitta bevis..

Drar han sig undan med mob ofta? Är han mentalt närvarande i ert liv?

• Anonym (Sunt)
    LillaTjockaBertil skrev 2020-02-24 20:45:27 följande:

Jag tror inte det ger så mycket för dig att snoka vidare om jag ska vara helt ärlig. Konfrontera din man med messet du har fått och ge honom en chans att övertyga dig om att han inte varit otrogen. Lyckas han inte med detta ser inte jag någon framtid för ert förhållande eftersom jag ser tillit som en av de grundläggande byggstenarna i en sund relation.

När det gäller barnen tror jag de på sikt mår bättre med skilda föräldrar som är lyckliga än föräldrar som är tillsammans men olyckliga.

Håller inte med. Han kommer göra allt för att övertyga henne att det inte stämmer om han vill ha kvar deras familjeliv och han är säkerligen duktig på att ljuga och manipulera. Så snokar hon inget mer så kommer det va svårt för henne att veta vad hon ska tro. Om han inte varit otrogen och allt är ett väldigt elakt och känslokallt tilltag, tex av en kvinna som vill sno Ts man, då kommer inga bevis för otroheten hittas. Men om allt stämmer så kommer hon säkerligen hitta belägg för detta, om hon söker lite. Nån gång missar han att sopa spåren, särskilt om han vant sig att leva ett dubbelliv!!
  • Ms anybody

Kolla hans mobil.

Har du tur så hittar du bevis där så han inte kan blåneka eller snacka sig ur det.

Plus du kan bara 100% säker på att han är otrogen.

Jag tycker absolut inte det är fel att snoka i hans mobil efter ett sånt sms.

Se till att ha mer bevis kolla hans mobil och ställ han mot väggen.

• Anonym (kapten)

Spännande tråd! Uppdatera när du vet mer

Svar på tråden Är MIN man otrogen?