• LucyLoo

    Letrozol - följas åt 2020

    amandakollb skrev 2020-05-06 11:10:25 följande:

    woho vad kul, du får uppdatera när du har varit på ultraljudet! får sambon följa med?

    jaaa lite har den gått upp men inte alls som den brukar så har inga större förhoppningar denna månad, så som du säger, får ställa in mig på att det kan ta några månader även med letrozol och ovitrelle :( 


    Hur går det för dig Amanda? <3
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-13 08:22:16 följande:

    Det blev tyvärr inget denna månad :( tempen har sjunkit för tredje dagen i rad och haft spottings till och från senaste 2 dagarna så inväntar mensen idag eller imorgon. 

    Kändes som att något blev fel denna omgång, tempen som aldrig steg, sen steg den lite i omgångar och höll sig inte alls lika hög som jag brukar ha (brukar ha runt 37,7-8 i lutealfas men nu var den runt 36,6). så är jätteorolig att nästa omgång kommer bli likadan, 

    hur går det för dig? <3


    Okej vad tråkigt :(

    Du kanske bara hade en sån där gång med utebliven ägglossning? Då stiger ju aldrig tempen riktigt som vanligt.

    På?t igen bara. Se de positivt dock. Du svarade ju bra på letrozolen och fick stora ägg och KORT cykel. Det går säkert bättre nästa gång. Detta var ju bara första cykeln med Letrozol?

    Jo då. Allt går fint här.

    Fortfarande gravid vad det verkar. Illamående och ett jävla humör som svänger värre än bilarna i formel1. Men jag ska inte klaga. Jag hoppas den växer på sig där inne.
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-15 08:35:15 följande:

    Ja :( ser ändå ut på kurvan som jag haft äl och fick mens igår, bifogar kurvan. Ja det är sant, nu ska jag sluta deppa och börja peppa inför omgång två. Du blev ju gravid på andra omgången så jag hoppas jag får samma som dig <3 Började om med letrozol dubbeldos idag.

    Vad härligt! Du får gärna uppdatera efter du varit på ditt tidiga ultraljud :)


    Hej!

    Ja det ser ju faktiskt ut som en väldigt vanlig cykel!

    Ja men då så!! Då har du ju redan börjat nu!! Skönt ändå att det går så snabbt nu med kortare cykler ju!! Tänk innan. 50dagars cykler liksom!!

    Ja. Vi håller tummarna att det går nästa gång!!

    Okej will do!

    Och du får Återkoppla hur det går på VUL mm!!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-16 10:56:50 följande:

    Ja faktiskt! Men blir ändå orolig för att tempen inte stiger mkt på en dag utan att det blir mer en stegvis ökning. Har haft så ibland tidigare med men vet inte vad de beror på :/

    Ja absolut, det ska jag göra!:) vilket datum är ditt vul?


    Okej. Skumt. Men kroppen är ju ingen klocka tyvärr som slår jämna slag varje gång.

    VUL är på tisdag den 19 maj. Lite nervös. Hoppas allt ser bra ut och att vi gör/ser hjärtat!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-19 21:43:47 följande:

    Hur gick vul idag?:)

    Tempar du fortf förresten?


    Hej!

    Jo då. Jag tempar fortfarande. Och tempen håller sig stadigt högt så det känns skönt! Blir som en bekräftelse på att allt är ok.



    Jo igår var vi där. Var ju extremt tidigt fortfarande. Så vi hade fått till oss att det kan vara för tidigt för att se hjärtslag. Och då kommer vi få ny tid.

    Väl där och maken fick följa med vilken var kul - alla andra jag pratar med just nu (typ grupp på Facebook med bf januari 2021) så får ingen ta med sin kille på VUL eller ul. Men här gick det bra.

    Hon hittade en graviditet. Och det att graviditetssäcken sitter rätt där den ska. Alltså ingen risk för utomhavandeskap vilket är det man kan vara orolig för.

    Däremot kunde vi inte se något foster i säcken.

    För tidigt trodde hon.

    Vi vet ju att jag ägglossade 22-23 april. Så den är ju faktiskt inte ens 4 veckor än. Även om jag ?officiellt? är i vecka 6(5+5). Så ut fick ny tid den 8 juni för att kolla.



    Vi känner oss faktiskt inte särskilt oroliga. Det är ovanligt att det inte utvecklas ett foster i säcken. Det är mer vanligt att det är för tidigt och att det var därför visningen såg den!

    Håller tummarna för er 25 maj nu!!!!!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-22 09:51:25 följande:

    Vad härligt! Tempen ser ju jättefin ut och kul att din kille fick följa med!:) som du säger, är ju fortf väldigt tidigt så ni kommer säkert se mer den 8 juni!

    Jag var på första ultraljud idag cd 10 och de hittade några äggblåsor på 11-12 mm så jag är lite besviken. Hoppas de växt till sig på måndag!


    Okej men du, CD 10, det är ju INGENTING! Minns du inte hur de var för mig?

    VUL på CD12. 1 st på 11 mm.

    VUL på CD 17. 1 st på 13 mm.

    Sen på CD 23 hade en hoppat upp till 18 mm. Och. Det tog sig ju den gången. Trotts världens längsta cykel trotts dubbel letrozol och operation för min man osv så vi ju helt gett upp att detta skulle funka.

    Så. 11 mm på CD 10 hade jag varit jättenöjd med ???????????? den kommer nog ha hoppat upp ill nästa vecka ska du se!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-22 09:51:25 följande:

    Vad härligt! Tempen ser ju jättefin ut och kul att din kille fick följa med!:) som du säger, är ju fortf väldigt tidigt så ni kommer säkert se mer den 8 juni!

    Jag var på första ultraljud idag cd 10 och de hittade några äggblåsor på 11-12 mm så jag är lite besviken. Hoppas de växt till sig på måndag!


    Okej men du, CD 10, det är ju INGENTING! Minns du inte hur de var för mig?

    VUL på CD12. 1 st på 11 mm.

    VUL på CD 17. 1 st på 13 mm.

    Sen på CD 23 hade en hoppat upp till 18 mm. Och. Det tog sig ju den gången. Trotts världens längsta cykel trotts dubbel letrozol och operation för min man osv så vi ju helt gett upp att detta skulle funka.

    Så. 11 mm på CD 10 hade jag varit jättenöjd med ???????????? den kommer nog ha hoppat upp ill nästa vecka ska du se!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-22 19:28:08 följande:

    Åh gud vad skönt att du skrev detta! Har varit deppad hela dagen men nu känns det bättre när jag läste detta! Får se om/hur mycket de växt på måndag, hoppas så! Tack för pepp <3


    Hur gick det idag? Nytt VUL?
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-25 16:02:30 följande:

    yes andra vul idag, gick jättebra! va ju 11 mm i fredags och idag, tre dagar senare, så var äggblåsan 18 mm så hade växt mycket! så det var som du sa! ska försöka sluta oroa mig :) 

    läkaren sa att jag kunde ta ovitrelle ikväll eller imorgon så jag tar den imorgonkväll tänkte jag! gud vad jag hoppas på denna cykel!!! 

    hur mår du? :) 


    Ja men jäklar ja!!precis- vad var de jagsa!?

    Kul med spruta imorgon!!lyckatill!!

    Jo då- så extremt jäkla trött!och.illaåående till och från

    Hoppas tempen blir enklare denna gången att följa!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-26 08:31:04 följande:

    hahah jaa verkligen!! måste verkligen sluta oroa mig, leder ju ingenstans.

    tacktack! min läkare tyckte jag skulle sluta tempa för att jag oroade mig så mycket förra cykeln men jag kommer nog göra det för mitt eget kontrollbehov. hoppas jag sover bättre i veckan och inte vaknar till så tidigt! 

    okej ändå skönt med symptom! ååh vill bara bli gravid nuuununuu


    Hello alla!

    Hur går det för dig Amanda?

    Var de action förra veckan? Väntans tider nu?
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-31 12:06:26 följande:

    Yes i veckan va de action, tog ovitrelle i tisdags! Så bim borde bli 11 juni, lång väntan.. dock är min temp seg igen så blir lite nojig för de. Den höjdes mkt igår men idag sänktes den igen så vet inte alls vad jag ska tro. Vad tror du om bifogad kurva?

    Hur mår du? Visst är nästa ultraljud i veckan? :)


    Såg ju ut som en rejäl höjning där! Gott!!

    Hmm inte en aning faktiskt vad droppet betyder. Men den är kininet under din ?linje?. Försök att inte oroa dig. Ibland räcker det ju med att man har en liten glipa i munnen så det kommer in luft när man tempar - då blir det ju skillnad direkt!! Kan ju ha varit något sånt!

    Nej det är nästa vecka - tiden sniglar sig.

    Men tycker redan jag fått en rejäl liten kula på magen!

    Helt stört. Är typ i vecka 8(7+4).
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-01 11:19:36 följande:

    den fortsatte uppåt imorse så det känns bra! dippen var över min kontrollinje igår så det var ju bra! aah sant, får komma ihåg det! 

    ååh vad mysigt! du hade nästa ultraljud 8e va? då har jag nog tänkt ta första gravtestet.. tror jag har bim 11e men är supen på testa tidigare denna gång. vilken dag plussade du efter äl och ovitrelle? 


    Skönt med tempen!! Då är det bara den tråkiga väntan!

    Jag märkte som symptom och som var en avvikelse från mig att jag hade liiite mer flytningar än vanligt.

    Normalt är ju annars att man blir torr efter ägglossning. Men är man gravid kan man få ökade flytningar. Jag märkte tidigt ökade flytningar. Innan jag plussade.

    Jag plussade på ÄL+8.

    Och sett från mår jag tog sprutan (tog sprutan måndag 20 april. Plussade fredag 1 maj.
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-04 10:25:05 följande:

    vad spännande! förstår att du längtar till måndag! :) 

    vet inte haha, känner ingenting förutom ömma bröst men det har jag alltid mellan äl och bim så inget speciellt. men längtar också till måndag för då ska jag nog ta första testet! 


    Blev det något test imorse ?????! Tänker på dig! ??
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-08 10:02:05 följande:

    Vad gulligt av dig!! Jag är på ovitrelle+13 idag och tog både ett test igårmorse och imorse, båda var negativa :( är riktigt deppig nu! Har fortf ömma bröst dock, inga spottings som jag brukar få och tempen hög (idag blev en superhöjning?!).

    Visst är det ultraljud idag? Uppdatera gärna efter hur det går :D


    Vad körde du för test?

    ?Testa tidigt test??

    Verkligen rejäl höjning - och att du inte har spotting osv är ju väldigt bra!!

    Håller alla tummar för dig!!

    Absolut. Ska dit kl 16. Lite nervös nu - men ja - jag uppdaterar sen!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-08 11:53:25 följande:

    Nej inget testatidigt, utan ett vanligt test. Tänker att du såg ju på ovitrelle+11 med vanligt test va? Därför tänker jag att de borde va visats för mig nu om jag varit gravid :( men vissa får ju inte positivt förens senare så får avvakta några dagar.

    Jag tar ju lutinus nu så tror att det kan va dem som gör att jag inte fått spottings än, vilket är skönt! Tack!!

    Åh förstår de, men de kommer gå jättebra, ja gör det :D


    Nej nej gud. Det var testa tidigt test.

    Vanligt test gav inte utslag förens typ 5 dagar senare.

    Så testa med tidiga test när

    Du gör det just tidigt.
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-08 12:55:58 följande:

    jaså?! jaha då förstår jag, då får jag lite hopp igen :D trodde det var ett vanligt test du kollade med!

    så vilken dag efter ovitrelle såg du streck med vanligt test? 


    Det minns jag inte. Men måste väl varit runt ÄL+18 typ.
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-08 20:07:15 följande:

    Så nyfiken, hur gick det idag?! <3


    Jo men det gick bra!!

    Ett starkt litet tickande hjärtat och en liten ?bebis? som vickade och fimpade runt.

    Suddigt och svårt att urskilja detaljer.

    Men är i vecka 9(8+6)
    amandakollb skrev 2020-06-08 20:07:15 följande:

    Så nyfiken, hur gick det idag?! <3


    Jo men det gick bra!!!

    Såg en liten ?bebis? sommlåg och guppade där inne! Med ett starkt tickande hjärta!

    Är i vecka 9(8+6).

    Svårt att få med på bild då det fortfarande är tidigt.

    Men vi såg den iaf.

    Önskar er alla verkligen stort lycka till.

    Och känns konstigt på något vis att jag som trådskaparen nu lite lämnar gruppen.

    Men jag kikar in ibland och är väldigt spänd på hur det går för er Alla!

    Önskar er stort lycka till!!!

  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-08 20:53:17 följande:

    Aha det låter ju jättebra! Är det tabletter som du tar en gång på morgonen? Vart beställer man?:) kanske får göra beställa om det inte skulle funka denna månad.. vet du om man kan ta det samtidigt som letrozol?:)

    Jag är på cd 27 så har bim nu på torsdag.. ja alltså all denna väntan, man blir ju galen:(


    Jag testade rosenrot lääääänge

    Det finns ju tyvärr inga bevis för att det funkar. Men man lever ju på hoppet. Däremot tog jag det inte när jag äntligen blev gravid.

    Sen är det något med att man absolut inte ska äta det efter ägglossning, eller om det var innan ägglossning

    Så googla det före bara.

    Haj men då är ju testen du tagit fortfarande för tidigt? För du har inte BIM förens torsdag?

    Då måste du ju testa med ?tidiga? test för att de ska kunna ge positivt!!

    Detta känns hoppfullt!!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-09 12:19:10 följande:

    okej får googla lite, verkade ju finnas hur många olika förpackningar som helst så ingen aning vilken man ska ta. 

    Ah exakt, testade på bim-4 och och bim-3 och de va vanliga test, jag tycker jag läser överallt om folk som plussar typ på äl+10 och äl+11 så tänkte att det kanske kunde synas för mig också om jag varit gravid men alla de som plussar tidigt kanske använder tidiga test? 


    Spelar nog ingen större roll vilken rosenrot du kör. Som sagt - ett naturläkemedel så svårt att veta faktiskt effekt...

    Haha jag skulle gissa att alla som upptänkt det extra tidigt använt ?tidiga test?.

    För de är känsligare och har högre detektorn på HCG som är hormonet som upptäcker graviditet! Hoppas!

    Dock sk du helt ta det med morgonurinet då det är starkast.
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-06-12 14:58:47 följande:

    Mm den kom precis. Så börjar med letrozol igen på söndag! Ja helt rätt! Jag ska träffa några tjejkompisar ikv och då blir det ett glas bubbel! Eller två!

    Mm men samma här! Jag var sugen typ ett år innan min sambo var redo så det känns som att jag väntat extra länge haha. Hur gammal är ert barn?:)


    Aaaarghhhh segt

    Amanda!!påt igen bara!!!baraandra kuren ju!
Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020