• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-03-14 16:17:45 följande:
    Ok. Jag undrade bara för att det var någon i en tråd av yours truly, som sa att det är en baskunskap och då svarade jag:" Baskunskap. Tror du våra förfäder satt och googlade på recept på hur man tillagar ett vildsvin." Något i den stilen. Jag vet att det inte var så moget av mig, men. Skäms
    I dagens samhälle finns det vissa tekniska saker man bara borde kunna, t ex använda en dator, skriva i Word (även om man inte kan alla funktioner), googla, ha lite källkritik mm.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-03-14 16:19:11 följande:
    I dagens samhälle finns det vissa tekniska saker man bara borde kunna, t ex använda en dator, skriva i Word (även om man inte kan alla funktioner), googla, ha lite källkritik mm.
    Jo, det är väl sant, men jag tänker att man kan överleva utan det, även om det är bra att ha  dagens samhälle.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-03-14 16:20:31 följande:
    Jo, det är väl sant, men jag tänker att man kan överleva utan det, även om det är bra att ha  dagens samhälle.
    Det finns mycket man kan överleva utan :) Det är mer på nivån av allmänbildning.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-03-14 16:21:35 följande:
    Det finns mycket man kan överleva utan :) Det är mer på nivån av allmänbildning.
    Jo, du har väl rätt, som vanligt! . Jag kan tycka ibland att det är lite elakt, i brist på bättre ord att tvinga de äldre att lära sig teknik och hur man använder en dator och så. Jag kan förstå hur de tänker och känner. Inte bakåtsträvare nödvändigtvis, men man (jag) vill ha det på ett visst sätt och vill inte behöva lära mig nya saker om jag inte absolut måste.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-03-14 16:24:41 följande:
    Jo, du har väl rätt, som vanligt! . Jag kan tycka ibland att det är lite elakt, i brist på bättre ord att tvinga de äldre att lära sig teknik och hur man använder en dator och så. Jag kan förstå hur de tänker och känner. Inte bakåtsträvare nödvändigtvis, men man (jag) vill ha det på ett visst sätt och vill inte behöva lära mig nya saker om jag inte absolut måste.
    Det håller jag med om! Datorer, betalkort, Bank-ID, allt sånt. Nej sånt ska inte äldre behöva tvingas på.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-03-14 16:29:21 följande:
    Det håller jag med om! Datorer, betalkort, Bank-ID, allt sånt. Nej sånt ska inte äldre behöva tvingas på.
    Nej, precis! Det är så jag känner med, men det känns som att det förväntas av de att de ska lära sig sånt. De har ju klarat sig utan det i hela sitt liv så varför ska de tvingas lära sig det nu?
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-03-14 16:30:53 följande:
    Nej, precis! Det är så jag känner med, men det känns som att det förväntas av de att de ska lära sig sånt. De har ju klarat sig utan det i hela sitt liv så varför ska de tvingas lära sig det nu?
    Ja både plastkort och Bank-ID är ju mer eller mindre påtvingat, annars är det mycket man inte kan ta del av i samhället.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-03-14 16:39:12 följande:
    Ja både plastkort och Bank-ID är ju mer eller mindre påtvingat, annars är det mycket man inte kan ta del av i samhället.
    Så är det. Det är inte bara bra saker med tekniken. Många stängs utanför för att de inte kan eller inte vill lära sig. Jag förstår dem.
  • Freddie K
    Dagens visdomsord:

Att ge upp är att misslyckas! Har man inte givit upp så har man inte misslyckats!
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-03-14 16:40:35 följande:
    Så är det. Det är inte bara bra saker med tekniken. Många stängs utanför för att de inte kan eller inte vill lära sig. Jag förstår dem.
    Ja ibland är det ett rent hinder istället.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.