• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-04-19 17:55:54 följande:
    Det bjuder vi på ;)
    Haha, ja, verkligen! Livet blir lite roligare så. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Allmighty Torsten)

I've got slang dat! .

• Anonym (.)

Denna månad, är min sista månad för att klara mig. Jag vet inte hur det blir nästa månad och jag har fortfarande inte lyckats finna jobb. Ingenstans nappar och jag sitter verkligen fast med att inte har någon inkomst.

Jag söker jobb via Platsbanken och på olika jobb-sökes grupper på Facebook. Men jag får ingenstans napp.

Jag söker massa olika arbeten som inte kräver utbildning, tidigare erfarenhet eller körkort. Men jag får inget arbeten någonstans.

Jag söker kvälls- och helgarbeten.

Vad skall jag göra?

Försörjningsstöd är inget alternativ. Jag söker jobb!

Tack för svar!

• Freddie K
    Anonym (.) skrev 2022-04-20 07:52:32 följande:

Denna månad, är min sista månad för att klara mig. Jag vet inte hur det blir nästa månad och jag har fortfarande inte lyckats finna jobb. Ingenstans nappar och jag sitter verkligen fast med att inte har någon inkomst.

Jag söker jobb via Platsbanken och på olika jobb-sökes grupper på Facebook. Men jag får ingenstans napp.

Jag söker massa olika arbeten som inte kräver utbildning, tidigare erfarenhet eller körkort. Men jag får inget arbeten någonstans.

Vad skall jag göra?

Tack för svar!

Hej och välkommen till oss!

Har du inte A-kassa, eller något liknande?
  • Mortiscia80
    Anonym (.) skrev 2022-04-20 07:52:32 följande:

Vad skall jag göra?

Tack för svar!

Det låter som en riktigt tuff situation! Har du inte rätt till försörjningsstöd eller varför går inte det?

Det du kan göra är att söka jobb i närliggande städer, eller ännu hellre utbilda dig till något som ger dig jobb i framtiden. Du kanske klarar dig just nu men i längden är det ändå en bättre väg. Vissa universitet och högskolor (och yrkesskolor) kan ha sent intag, annars verkar det ha varit sista dagen igår. Prata med deras SYV annars och be om hjälp!
  • Freddie K

Det slog mig precis att jag får mardrömmar om jag äter chips! Nu äter inte jag chips så ofta, men ändå.

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-04-21 16:34:47 följande:

Det slog mig precis att jag får mardrömmar om jag äter chips! Nu äter inte jag chips så ofta, men ändå.

Ät popcorn istället, det är gott :)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.