• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Monsieur Venus skrev 2022-07-04 00:33:37 följande:

Freddie K: Nu har jag läst skräcknovellen! Den var lite lagom vardagskuslig och jag hoppas verkligen att jag inte får syn på någon halvsjaskig man med långt hår och grön keps här i lägenheten. Om jag känner minsta lilla rök från en pipa, så kommer jag att fly ut genom fönstret. Tur att jag bara bor på andra våningen Flört

Javisst, var den. . Hoppas du kunde sova sen då.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Är det någon som har fått skatteåterbäringen än? Jag har inte fått min! Brukar man inte få den vid midsommar?

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-07-05 07:19:37 följande:

Är det någon som har fått skatteåterbäringen än? Jag har inte fått min! Brukar man inte få den vid midsommar?

Jo jag har fått min! :) Det beror lite på tydligen, men ring dem och fråga när pengarna kommer.
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-07-05 12:17:33 följande:
    Jo jag har fått min! :) Det beror lite på tydligen, men ring dem och fråga när pengarna kommer.
    Jo, jag får göra det. Konstigt att jag inte har fått min än.
  • Freddie K

Nu har någon fisit igen. Torsten, jag har ju sagt åt dig att inte lägga såna rökare! Foten i munnen

• Anonym (Allmighty Torsten)
    Freddie K skrev 2022-07-07 05:57:30 följande:

Nu har någon fisit igen. Torsten, jag har ju sagt åt dig att inte lägga såna rökare! Foten i munnen

Hey, I have to let it all out! Here's a gas mask. Use it!
  • Freddie K

Jag har börjat på en ny novell. Den heter:" Mentalsjukhuset!" Det är en blandning av biografi, kanske man kan säga, humor och lite skräck. Jag tror att den kommer bli jättebra! 

• Freddie K

Det kommer ett utdrag ur den senare. Nu otw!

• Freddie K

Jag måste få dela med mig av en tanke som just slog mig. Det gjorde lite ont, men. Ni har säkert hört uttrycket:" Att vara såld på någon"? Är det inte bättre om man säger:" Att vara köpt på någon"? För om man säger att man är såld på någon, då uppfattar i alla fall jag det som att man vill bli av med något, eftersom att man har sålt det medan om man säger att man är köpt på någon, då betyder det att man vill ha något, eller är ag helt ute och cyklar? Var det någon som hängde med i mitt resonemang?

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2022-07-07 16:16:56 följande:

Jag måste få dela med mig av en tanke som just slog mig. Det gjorde lite ont, men. Ni har säkert hört uttrycket:" Att vara såld på någon"? Är det inte bättre om man säger:" Att vara köpt på någon"? För om man säger att man är såld på någon, då uppfattar i alla fall jag det som att man vill bli av med något, eftersom att man har sålt det medan om man säger att man är köpt på någon, då betyder det att man vill ha något, eller är ag helt ute och cyklar? Var det någon som hängde med i mitt resonemang?

Hmm, ja lite underligt uttryck kanske. Att man liksom har sålt sitt hjärta till den personen? Men det blir ju fel hur man än säger där. Köpt låter mer positivt. Men båda är konstiga.

Har sett två bra filmer två dagar i sträck! :) Chéri och Strictly ballroom.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.