• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-25 18:59:00 följande:
    Nej, jag var tvungen att korta ner den för att få till det.
    Konstigt! 🤔

...och konstigt men positivt att det plötsligt går att använda mobilens smileys i inläggen utan att de förvandlas till ?? 👍
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-09-26 20:53:31 följande:
    Har hört att läskiga clowner tycker om att leka kurragömma, så det hjälper tyvärr inte att gömma sig under bordet Flört Men tror den där otäcka clownen fastnade vid fikabordet och åt för många bullar, så han fick ont i magen och gick hem. Puh! Jag lovar att aldrig bjuda in honom på våra fester igen Oskyldig
    Åh nej, vilket rookie-misstag av mig! 🤦?♀️ Tänkte inte så långt. Jag har aldrig blivit jagad av en galen 🤡 förr! 😆
  • Mortiscia80
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-26 21:43:12 följande:

Är det någon av er som har varit i Röven? 😉

Hahaha den där är bra :D
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-09-26 21:44:46 följande:
    Hahaha den där är bra :D
    Jag skrattar lika mycket varje gång! 🤪
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-26 21:43:12 följande:

Är det någon av er som har varit i Röven? 😉

Haha! Hade inte sett den innan 😂 Jag har bott i Hälsingland, så rätt nära Röven då. Jag försökte googla och se om jag kunde hitta Röven på kartan. Då kom en ort som heter Djuparöven upp. Den ligger visst utanför Linköping. Vem döper orterna egentligen? 😅
  • Antigone
    Antigone skrev 2022-09-26 22:50:21 följande:
    Haha! Hade inte sett den innan 😂 Jag har bott i Hälsingland, så rätt nära Röven då. Jag försökte googla och se om jag kunde hitta Röven på kartan. Då kom en ort som heter Djuparöven upp. Den ligger visst utanför Linköping. Vem döper orterna egentligen? 😅
    En liten rättelse! Djuparöven var tydligen en sjö och ingen ort. Så, nu vet vi det 👌
  • Mortiscia80
    Hahaha jaa det var ju ännu värre! :D
  • Ingenpsykolog
    Haha, Djuparöven! 🤣🤣
    Just den här ståuppen om att bo i Röven har jag sett väldigt många gånger, men skrattar lika mycket åt den fortfarande.

Det finns ju många väldigt lustiga ortsnamn. I många fall är det ju åtminstone delvis en, i dagens svenska, olycklig sammansättning av två ord med en vid ortens uppkomst helt rumsren betydelse, men där språkutvecklingen kan ha gjort att det idag låter knäppt. Etymologi är ju väldigt intressant. 

Hittade den här artikeln när jag sökte på Djuparöven. Rätt så kul 

watchingtheswedes.com/2016/01/16/top-5-rude-swedish-place-names/
Svar på tråden Här är vi alla vänner.