• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-10-29 17:29:39 följande:
    De dog ut för att någon släppte sig. Nu säger jag god natt!
    Fattar inte... känner mig lite trög. Godnatt!
  • Mortiscia80
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-29 17:52:32 följande:
    Håller med! Det kan ju betyda både det ena och det andra... 😁😉
    Vi kanske borde hitta snygga "Glenns" som man kan ta sig en åktur med Skrattande
  • Antigone

Oj! Här har det varit full fart medan jag var borta och Torstens moster hänger kvar ännu ser jag 😂🐁 Nu är jag helt slut efter en lång och kall cykeltur, så jag tar för mig från fika/buffébordet och slår mig ner i en av de bekväma fåtöljerna. Ahhh 😌☕️

• Antigone
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-10-29 00:27:29 följande:
    Det är fint att ha händelser att tänka tillbaka på, även om det som har hänt har hänt, så ändrar sig minnena med tiden. Blir sepiafärgade men ändå kontrastrika. Molntolkning å ena sidan, farliga uppdrag å andra sidan. Dinosaurieskelettet kanske var ett av de större projekten ni hade. När man är liten räcker det med en möjlighet, ett kanske, man låter sig inte nedslås av trivialiteter som sannolikheter. Det kanske man inte ska heller, men rationalitetens tyngd gör sig gällande ibland, eller ofta.
    Ja, verkligen! Minnenas föränderlighet läste jag om
    när jag pluggade psykologi. Många tror att minnet fungerar som en bandspelare, som spelar in det som faktiskt hänt, men minnet är inte alls statiskt och kan påverkas av många olika faktorer. Till exempel kunde forskare plantera falska minnen genom att berätta för försökspersoner att de varit med om någonting som barn, tills försökspersonerna slutligen började tro på det och minnas saker som aldrig hänt. Kusligt. Ja, dinosaurieskelettet var en del i ett större projekt. Vi fantiserade om att tjäna grova pengar relativt lätt, för vi behövde ju bara hitta ett dinosaurieskelett 🤑 Dessutom använde vi det som en bortförklaring till vad som egentligen skett på gården och varför det fanns så ovanligt många ben där 😱
  • Antigone
    Freddie K skrev 2022-10-29 16:09:14 följande:

Jag vill bara säga att så här bra som jag mår nu har jag inte mått på länge. Tror jag har drabbats av ett virus eller något. Känner mig ganska skum faktiskt.

Det låter bra, det är så livet ska va! 😄 Jag är glad för din skull och om det är ett måbravirus, så hoppas jag verkligen att det är smittsamt och att du smittar så många som möjligt 🤧😜
  • Ingenpsykolog
    Mortiscia80 skrev 2022-10-29 17:57:50 följande:
    Vi kanske borde hitta snygga "Glenns" som man kan ta sig en åktur med Skrattande
    Ja, det kunde ju vara trevligt! 😋😍
  • EmilijaPetrosiunaite
    Antigone skrev 2022-10-29 20:25:50 följande:
    Ja, verkligen! Minnenas föränderlighet läste jag om
    när jag pluggade psykologi. Många tror att minnet fungerar som en bandspelare, som spelar in det som faktiskt hänt, men minnet är inte alls statiskt och kan påverkas av många olika faktorer. Till exempel kunde forskare plantera falska minnen genom att berätta för försökspersoner att de varit med om någonting som barn, tills försökspersonerna slutligen började tro på det och minnas saker som aldrig hänt. Kusligt. Ja, dinosaurieskelettet var en del i ett större projekt. Vi fantiserade om att tjäna grova pengar relativt lätt, för vi behövde ju bara hitta ett dinosaurieskelett 🤑 Dessutom använde vi det som en bortförklaring till vad som egentligen skett på gården och varför det fanns så ovanligt många ben där 😱
    Är vi upplevande objekt eller är vi upplevelser själva? Planterar man in falska minnen minnas man det man får återberättat för sig, att återberättande som man tror är minnen. Vad är vad? En bild av mig är inte jag, det är en bild föreställande mig. En spegelbild av dig är inte du, och så vidare. Begrepp har en tendens att upplösas, tills vi återskapar dem igen och kommer överens om vad som är vad. Intersubjektiva överenskommelser. Men huruvida något finns bortom upplevelserna vet jag inte.

Jag kan förmoda att en del köttproduktion skedde där då kanske. Pengar som liten, var fick man det ifrån egentligen? Snälla släktingar då och då, upphittade småmynt som blev desto värdefullare i egna ögon för att de var upphittade. Man kunde tigga också, några litas här, några litas där.
  • Antigone
    Mortiscia80 skrev 2022-10-29 17:42:20 följande:
    Säkert någon förfader till Torsten x) God natt.
    Haha 😂 Det tror jag också!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.