• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-10-29 20:32:36 följande:
    Det låter bra, det är så livet ska va! 😄 Jag är glad för din skull och om det är ett måbravirus, så hoppas jag verkligen att det är smittsamt och att du smittar så många som möjligt 🤧😜
    Ett av mina egenpåjittade "ordspråk" är "Ingenting är mer smittsamt än ett leende". Jag har en hel drös roliga anekdoter kopplade till det.
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-10-30 05:25:52 följande:
    Det blev som ett gigantiskt giftmoln. Det var det som startade istiden. Ärligt. Tungan ute
    Känner mig skeptisk. Det nämndes aldrig i filmen Ice age... 🤣
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-10-30 14:12:58 följande:

Dj Torsten is playing: Nick Kamen-I promised myself. On repeat!

*drar iväg Torsten från hans specialtillverkade dj-bås i lagom storlek för en Allsmäktig dammråtta, och drar med honom i ett par varv SLD runt rummet, båda glatt strålande för full hals!

I promised myself
    That I'd say a prayer for you
    A brand new tomorrow
    Where all you wish comes true

• Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-10-30 17:50:22 följande:
    Ett av mina egenpåjittade "ordspråk" är "Ingenting är mer smittsamt än ett leende". Jag har en hel drös roliga anekdoter kopplade till det.
    Så fint och sant! Du sprider alltid en sådan glädje omkring dig 😊❤️
  • Antigone
    Freddie K skrev 2022-10-30 13:09:34 följande:
    Du lyckas ganska bra med det! {#emotions_dlg.flower}. Jag har varit "hög" ända sen i onsdags. Och när jag blir "hög" då blir jag riktigt "hög". Skäms
    Det låter bra det! Tror det är nyttigt att vara hög ibland 😊👌
  • Antigone
    Freddie K skrev 2022-10-30 14:12:13 följande:

Så där, nu har han dampat färdigt. För den här gången i alla fall!

Puh! Vilken tur! Jag undrade just vad det var som susade förbi förut 😮🐀
  • Antigone
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-10-29 23:34:22 följande:
    Är vi upplevande objekt eller är vi upplevelser själva? Planterar man in falska minnen minnas man det man får återberättat för sig, att återberättande som man tror är minnen. Vad är vad? En bild av mig är inte jag, det är en bild föreställande mig. En spegelbild av dig är inte du, och så vidare. Begrepp har en tendens att upplösas, tills vi återskapar dem igen och kommer överens om vad som är vad. Intersubjektiva överenskommelser. Men huruvida något finns bortom upplevelserna vet jag inte.

Jag kan förmoda att en del köttproduktion skedde där då kanske. Pengar som liten, var fick man det ifrån egentligen? Snälla släktingar då och då, upphittade småmynt som blev desto värdefullare i egna ögon för att de var upphittade. Man kunde tigga också, några litas här, några litas där.
    Ja, det är inte helt glasklart 🤔 Jag tycker alla begrepp har haft ett tendens att upplösas på sista tiden, men antar att det bara är en process jag går igenom och förhoppningsvis kan jag återskapa dem igen. Precis! Köttproduktion hade ägt rum på gården och det fanns ben nedgrävda lite överallt. Vår lekstuga var egentligen en gammal slaktarvagn. Vi hängde upp blommor på köttkrokarna och förvandlade slaktdisken till en hemtrevlig säng med gräs och granris. But still. Ja, som barn har man inte direkt några inkomster, bara utgifter. Istället fick man sätta sitt hopp till snälla släktingar och Fru Fortuna 🍀🤑 Brukade du tigga som barn?
  • EmilijaPetrosiunaite
    Antigone skrev 2022-10-30 21:08:28 följande:
    Ja, det är inte helt glasklart 🤔 Jag tycker alla begrepp har haft ett tendens att upplösas på sista tiden, men antar att det bara är en process jag går igenom och förhoppningsvis kan jag återskapa dem igen. Precis! Köttproduktion hade ägt rum på gården och det fanns ben nedgrävda lite överallt. Vår lekstuga var egentligen en gammal slaktarvagn. Vi hängde upp blommor på köttkrokarna och förvandlade slaktdisken till en hemtrevlig säng med gräs och granris. But still. Ja, som barn har man inte direkt några inkomster, bara utgifter. Istället fick man sätta sitt hopp till snälla släktingar och Fru Fortuna 🍀🤑 Brukade du tigga som barn?
    Människan strävar efter att förstå, antingen genom att upptäcka eller att skapa. Bägge synvinklarna fungerar var för sig eller kombinerade. Föremål får nya användningsområden som vi tilldelar dem. Inget är statiskt, en arbetsbod kan bli ett hem och tvärtom, eller bägge. Ja man fick ju det, allt var inte gratis så det hände att vi tiggde ibland. Som vuxen lägger man ju andra värderingar i sådant, då tänkte man bara att det kunde ge pengar, som i sin tur kunde betyda ge något.
  • Antigone

Ska stå en tendens och inte ett tendens i mitt inlägg 😂

• Mortiscia80

Jag fick just så fina komplimanger av en killkompis så jag blev på riktigt väldigt glad :) Det känns skönt att få lite pepp ibland. Det är så lätt att glömma att andra faktiskt kan tycka om en när man känner sig så isolerad.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.