• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-01-20 16:16:18 följande:
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-20 16:07:38 följande:
    Det stämmer, tvåan med, det är inget streck på högra sidan på vänster tass, höger från oss sett.

Jag kollade bara tills jag upptäckte att hund nummer 6 inte hade något streck på nosen eller tassen. Sedan trodde jag att det var klart! 🙃 Så bra var jag på att se detaljer 😂
    Det finns ju liknande bilder ibland som heter finn fem fel och de är svåra av en anledning. De bygger på detaljer som hjärnan inte lägger märke till eftersom de räknas som oviktiga och det berättar en hel del om oss människor också, vad hjärnan prioriterar och inte.
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-20 16:30:41 följande:
    Det är lätt att missa, men jag tror vi fick med de olika skillnaderna.
    Jo, det tror jag med. .
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

När livet är slut och allt är förbi.

Vad har du på lut, ja, hur ska det bli?

• Freddie K

Jag är inte kristen, men jag älskar den här låten:

• Eurydike
    Freddie K skrev 2023-01-21 05:16:28 följande:

När livet är slut och allt är förbi.

Vad har du på lut, ja, hur ska det bli?

En stor fråga att filosofera över 🤔
  • Eurydike
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-20 16:32:21 följande:
    Det finns ju liknande bilder ibland som heter finn fem fel och de är svåra av en anledning. De bygger på detaljer som hjärnan inte lägger märke till eftersom de räknas som oviktiga och det berättar en hel del om oss människor också, vad hjärnan prioriterar och inte.
    Jag älskade sådana bilder när jag var liten! Precis så är det! Hjärnan läser in och fyller i detaljerna själv, även om de inte finns där, för att den vet att de borde finnas där. Annars känns det som att hjärnan prioriterar det den tycker är intressant, så att två personer kan ha helt olika upplevelser av saker och ting, eftersom de lagt märke till olika detaljer.
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-01-22 00:59:17 följande:
    En stor fråga att filosofera över 🤔
    Indeed! .
  • Anonym (Allmighty Torsten)

I'm the great cornhoolio. I need teepee for my banghole!

• EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-01-22 01:05:12 följande:
    Jag älskade sådana bilder när jag var liten! Precis så är det! Hjärnan läser in och fyller i detaljerna själv, även om de inte finns där, för att den vet att de borde finnas där. Annars känns det som att hjärnan prioriterar det den tycker är intressant, så att två personer kan ha helt olika upplevelser av saker och ting, eftersom de lagt märke till olika detaljer.
    Precis, de subjektiva upplevelserna av samma saker kallas väl qualia och kanske inte går att förmedla till andra, på så sätt är man ensam med sina upplevelser.
  • Anonym (Nytt alias?)
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2023-01-22 06:51:29 följande:

I'm the great cornhoolio. I need teepee for my banghole!

Vi är samma generation. Men du har bättre minne. Beavis and Butthead? 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.