• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Nytt alias?)
    Eurydike skrev 2023-01-24 20:22:07 följande:
    Du upphör aldrig att förvåna mig! Kan du alla sakerna du skriver redan innan, eller googlar du dem? Annars tycker jag du borde vara med i någon frågesport och försöka vinna pengar, för du verkar vara väldigt allmänbildad 🤩👏
    Jag håller med! 
  • EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-01-24 20:22:07 följande:
    Du upphör aldrig att förvåna mig! Kan du alla sakerna du skriver redan innan, eller googlar du dem? Annars tycker jag du borde vara med i någon frågesport och försöka vinna pengar, för du verkar vara väldigt allmänbildad 🤩👏
    Tack! Haha, ibland blir det ju så att jag råkar veta, just det här har att göra med mitt intresse för svenska och för språk överlag, så jag har läst det redan tidigare, dock brukar jag komma med vissa förbehåll i sådana inlägg ifall jag har fel. Det finns ju otroligt många ämnen jag inte kan något om, men ibland dyker det upp något litet som jag kan.
  • Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-24 19:52:59 följande:
    Det finns hjärtesorg med, trots att hjärtat inte känner någon sorg. Troligtvis för att det kan kännas annorlunda i bröst- och magtrakten vid sorg. Gällande ordet ögonsten finns, vad jag minns, en etymologisk förklaring och möjligen en utseendemässig association. I äldre svenska tror jag att det hette ögasten eller öghasten på grund av liknelsen med små runda stenar. Ögat håller man ju kärt, och något man håller lika kärt blir då en ögonsten.
    Ok, tack för förklaringen. .
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Where's my damn coffee? Torsten, wake up för f*n!

• Freddie K

Det lustiga är att när jag skriver så blir jag liksom kompis med mina karaktärer. Är det någon annan som känner så? 

• Freddie K

"So you can fly?" "Yes!" "How far?" "How far can you throw me?" *asg*.

• Freddie K

Jag dansar runt till tonerna av en gitarr.
    Jag har grön starr.
    Så jag ser knappt något alls.
    Men jag tar en vals.
    Medan trubaduren skriker för full hals.

• Eurydike

Morning! Nu har de börjat renovera lägenheten under min, så jag gick till sängs med fladdermössen, men är ändå uppe med tuppen 🙃😵🦇🐔

• Freddie K
    Eurydike skrev 2023-01-26 07:29:00 följande:

Morning! Nu har de börjat renovera lägenheten under min, så jag gick till sängs med fladdermössen, men är ändå uppe med tuppen 🙃😵🦇🐔

God morgon. Trevligt att se dig här vid den här tiden. . Kommer du ofta hit? Foten i munnen
  • Freddie K

Här är det en hundj*vel som har skällt i te timmar! Skrikandes

Svar på tråden Här är vi alla vänner.