• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-03-12 22:18:58 följande:

Hej alla, en lugn söndagskväll, jag har passat på att beställa hem lite böcker för ungefär 50 euro och så frakt på det. Det kan det vara värt! Det är trevligt med nya böcker att läsa.

Vad härligt! :D Vad köpte du?
  • EmilijaPetrosiunaite
    Mortiscia80 skrev 2023-03-12 23:26:18 följande:
    Vad härligt! :D Vad köpte du?
    Ja visst, Jag köpte Petro imperatore av Kristina Sabaliauskaite, en historisk roman som ska vara baserad på verkliga källor om Katarina I. Sedan köpte jag en bok som heter Svärmor som ska handla om familjerelationer, ödesdigra val och huruvida vi faktiskt känner de runt omkring oss samt en essäsamling som heter Fred eller krig av Michail Siskin.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-03-12 23:16:46 följande:
    Hallå där! Det låter skönt med en lugn kväll! Så kul att beställa hem böcker. Några titlar du vill dela med dig av? 😊
    Hallå! Visst är det. Jag svarade till Mortiscia80, det skulle se fånigt ut om jag upprepade titlarna igen, men det står i inlägget ovanför detta.
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-03-12 19:33:26 följande:
    Blev lite nyfiken. Skriver du också skönlitterärt? 😊
    Nja det gör jag väl inte. Jag skriver på biografiska berättelser just nu, kan man väl säga. .
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-03-12 19:33:26 följande:
    Blev lite nyfiken. Skriver du också skönlitterärt? 😊
    Haha, jag svarade på inlägget du skrev till nytt alias?. Haha, jag har inte vaknat än. :-P. Självklart vet ju du vad jag skriver på. .
  • Freddie K
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-03-12 20:27:05 följande:
    Du måste har grannar som är väldigt tysta om du kan lägga dig att sova redan före kl 6 på kvällen 
    Oftast är de tysta i alla fall. .
  • Freddie K

I make you woof like a dog! (Woof, woof). *Ylar*.

• Anonym (Allmighty Torsten)

Hey! Can I borrow your bike or do I have to kick you in the nuts and steal it? Skrikandes

• Freddie K
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-03-12 23:45:05 följande:
    Ja visst, Jag köpte Petro imperatore av Kristina Sabaliauskaite, en historisk roman som ska vara baserad på verkliga källor om Katarina I. Sedan köpte jag en bok som heter Svärmor som ska handla om familjerelationer, ödesdigra val och huruvida vi faktiskt känner de runt omkring oss samt en essäsamling som heter Fred eller krig av Michail Siskin.
    Om du vill ha något att läsa så kan jag rekommendera att du går in på BoD och laddar ner "Guldgrävare Jack". Det är en kortnvell av mig. Jag har även lagt upp andra noveller där. Bara ett tips. .
  • Mortiscia80
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-03-12 23:45:05 följande:
    Den första lät intressant! :) Köpte du båda då? Det finns också en TV-serie om Katarina I och tsaren Peter, den heter kort och gott "The Great" och har kommit ut i två säsonger, den tredje kommer i maj (iaf i USA) och jag skulle säga att den är en dramakomedi, alltså en hel del allvar i botten men med en tydlig ton av komedi i de flesta scenerna. Rätt underhållande :)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.