• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Mortiscia80 skrev 2023-03-13 11:20:05 följande:
    Ja jag har sett båda säsongerna men otextat men den finns både på Viaplay och HBO Max så det borde finns undertexter där. Serien bygger inte på böckerna utan är fristående, eller menar du att det finns en/flera filmer till de du har köpt? Ofta är det fattigare att titta på adapteringen av böcker tycker jag men trots det föredrar jag alltid att läsa böckerna först för jag tycker att glädjen av att läsa förstörs annars om man vet hur det ska gå på ett ungefär.
    Tack för förklaringen. Nej till de böckerna jag har köpt tror jag inte att det finns några filmer. Däremot är ju temat inte helt okänt, eller själva ämnet. Jag håller med, ska man nödvändigtvis se en film baserat på en bok ska man ha läst boken först. Jag kom också alldeles nyss på att jag inte har någon strömmingstjänst.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Eurydike skrev 2023-03-14 02:01:20 följande:
    Ja, haha 😂 Jag får tjuvkika på svaret till Mortiscia80! 😉
    Precis! Det ska fungera bra, böckerna är på väg.
  • Mortiscia80
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-03-14 18:38:22 följande:
    Tack för förklaringen. Nej till de böckerna jag har köpt tror jag inte att det finns några filmer. Däremot är ju temat inte helt okänt, eller själva ämnet. Jag håller med, ska man nödvändigtvis se en film baserat på en bok ska man ha läst boken först. Jag kom också alldeles nyss på att jag inte har någon strömmingstjänst.
    Synd det på ett sätt men man kan då lägga tiden på annat istället :)
  • EmilijaPetrosiunaite
    Mortiscia80 skrev 2023-03-14 20:30:29 följande:
    Synd det på ett sätt men man kan då lägga tiden på annat istället :)
    Huvudsaken är att man får något ut av sina fritidsintressen och visst kollar jag på program ibland jag hittar på nätet.
  • Mortiscia80
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-03-14 21:16:53 följande:
    Huvudsaken är att man får något ut av sina fritidsintressen och visst kollar jag på program ibland jag hittar på nätet.
    Jo visst är det så :)
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-03-14 15:32:28 följande:

Har ni också såna dagar ibland där allt bara kommer över er? En sån dag hade jag idag. Då tänker jag på allt jag inte har och blir så deppig! Jag försöker att tänka positivt, men det är inte lätt alltid!

Absolut. Då brukar jag försöka tänka att svärtan i livet är ett nödvändigt ont. Att man inte kan vara lycklig jämt. Idag mådde jag lite småskumt efter att ha sovit dåligt. Det slutade med att jag beställde en pizza och då mådde jag lite bättre. Man kan också försöka tänka på det man faktiskt har, istället för det man inte har, även om det är svårt. Hoppas du mår bättre nu! 💖
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2023-03-14 16:31:43 följande:
    Ja jag har haft några sådana på sistone =/ Och jag håller med, det är inte bara att rycka upp sig med positiva tankar. Men något som kan få en att må bättre är om man pratar med en vän :)
    De få vännerna jag har vill jag inte tynga med mina problem så då håller jag det inom mig istället, tyvärr.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-03-14 23:37:22 följande:
    Absolut. Då brukar jag försöka tänka att svärtan i livet är ett nödvändigt ont. Att man inte kan vara lycklig jämt. Idag mådde jag lite småskumt efter att ha sovit dåligt. Det slutade med att jag beställde en pizza och då mådde jag lite bättre. Man kan också försöka tänka på det man faktiskt har, istället för det man inte har, även om det är svårt. Hoppas du mår bättre nu! 💖
    Tack E.T. Hjärta. Men det tar nog ett tag innan det blir helt bra.
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-03-15 04:37:45 följande:
    Tack E.T. Hjärta. Men det tar nog ett tag innan det blir helt bra.
    Förstår det! Ofta försvinner ju inte känslor helt, men man kan lära sig leva med dem och hitta nya sätt att hantera dem. Du vet var jag finns om du behöver prata. Jag känner mig inte nedtyngd av andras problem, så det behöver du inte oroa dig för. Annars önskar jag dig en så bra dag som möjligt 🌞😍
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-03-15 11:14:08 följande:
    Förstår det! Ofta försvinner ju inte känslor helt, men man kan lära sig leva med dem och hitta nya sätt att hantera dem. Du vet var jag finns om du behöver prata. Jag känner mig inte nedtyngd av andras problem, så det behöver du inte oroa dig för. Annars önskar jag dig en så bra dag som möjligt 🌞😍
    Jo, det kan man väl göra, men jag tycker inte att man ska behöva det. Tack, det betyder mycket för mig! Hjärta
Svar på tråden Här är vi alla vänner.