• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    Eurydike skrev 2023-05-27 11:06:53 följande:
    Jag vill också ha en liten dykarbagge att titta på! 🤩????
    Frågetecknen skulle vara en liten dykarbagge 😝
  • flygrl
    Polyrytm skrev 2023-05-27 10:22:06 följande:

Jag har fått besök av en liten dykarbagge, den har bosatt sig i en liten plastdamm i trädgården. Fascinerande filurer. Simmar omkring som en liten bekymmerslös och glad ubåt.

Kul, men visst är det såna som bits rätt hårt?! 😮
  • flygrl

Nej, googlade just och det är ryggsimmaren jag tänker på som bits hårt som fan. Blev biten av en sån när jag va liten. Usch! 😕

• Eurydike
    flygrl skrev 2023-05-27 23:54:35 följande:

Nej, googlade just och det är ryggsimmaren jag tänker på som bits hårt som fan. Blev biten av en sån när jag va liten. Usch! 😕

Okej! Då är det säkrast att undvika ryggsimmare då! 😅

Jag har också blivit biten av en skalbagge. En gång hade jag en picknick och allt var frid och fröjd. Solen sken och blommorna doftade och jag hade inte ett enda bekymmer i världen. Plötsligt kände jag hur det sved till i handen och när jag tittade ner på marken stod där en rasande skalbagge i kampposition. En otroligt modig liten rackare som försvarade sitt hem mot en jätte! Antagligen hade jag placerat picknickfilten över skalbaggens bo 🏠
  • flygrl
    Eurydike skrev 2023-05-28 01:41:44 följande:

Jag har också blivit biten av en skalbagge. En gång hade jag en picknick och allt var frid och fröjd. Solen sken och blommorna doftade och jag hade inte ett enda bekymmer i världen. Plötsligt kände jag hur det sved till i handen och när jag tittade ner på marken stod där en rasande skalbagge i kampposition. En otroligt modig liten rackare som försvarade sitt hem mot en jätte! Antagligen hade jag placerat picknickfilten över skalbaggens bo 🏠
    Ja asså det gör riktigt ont bli biten av en ryggsimmare kan jag säga. 😮
    Va va det för skalbagge som du begick hemfridsbrott mot? Stor? Typ ekoxe kanske för dom är respektingivande.Annars kan ju små söta nyckelpigor nypa till lite dom med. Eller om dom bits kanske? 🐞
    Annars är ju vägglöss också skalbaggar som bits. Riktigt läskiga faktiskt! :/
  • Freddie K

Living a lie. Living a lie, Timmy!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Farandole)
    Eurydike skrev 2023-05-28 01:41:44 följande:

Skoj story! Var rädd om dig små. 😃
    Har sprungit på dig i en massa trådar. Du verkar vara en grymt sympatisk person. Ha ha syntetisk ändrade spell checkern det till. Kan inte du berätta lite om dig själv?!
  • Anonym (Farandole)
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-05-22 21:00:22 följande:
    En grävning lunkar ju fram och en kanin skuttar fram så dom kanske var ett helt gäng som hoppade på grävlingen och åt upp hen  
    Man ska inte vara allt för säker...
    Sköldpaddan vinner mot kaninen....

Lite intressant m tanke på den klassiska paradoxen om haren och sköldpaddan.
  • Anonym (Nytt alias?)
    Anonym (Farandole) skrev 2023-05-28 06:49:06 följande:
    Skoj story! Var rädd om dig små. 😃
    Har sprungit på dig i en massa trådar. Du verkar vara en grymt sympatisk person. Ha ha syntetisk ändrade spell checkern det till. Kan inte du berätta lite om dig själv?!
    Välkommen till tråden! Det är kanske lite tidigt för kanelbulle, som alla nya får, men du kan spara den till senare. 
  • Anonym (Nytt alias?)
    Freddie K skrev 2023-05-28 06:37:18 följande:

Living a lie. Living a lie, Timmy!

Har vi döpt dykbaggen till Tommy? 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.