• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2023-07-18 00:12:52 följande:
    Precis! Det är bäst att vara lite försiktig trots allt. Men om ditt äventyr blir av så blir det nog väldigt, väldigt häftigt 🤩

Ja, det hade det verkligen! Vi inbillade oss att vi hittade ben från dinosaurier hela tiden. Egentligen var det gammalt slaktavfall, för det hade bott en slaktare på gården innan oss. Han hade lämnat kvar en slaktarvagn som blev vår lekstuga. Vi hängde blomsterbuketter på tork på köttkrokarna och bäddade en säng av blommor på slaktarbänken. Ja, jag lärde mig uppskatta budgetäventyr redan som barn. Fagertärn är riktigt vackert! Det var där de röda näckrosorna först upptäcktes och det sägs att de färgades röda av en olycklig kvinnas blod. Egentligen beror det nog på en mutation, men man kan aldrig vara riktigt säker.
    Ja det är lite speciellt att vara omgiven av is åt alla håll. Har skrinnat ganska långt ut på havet och så har jag åkt motorbåt med is runt om själva fåran. 

Spännande tid då ju! Haha, det är faktiskt inspirerande att man ändå kan tillgodogöra sig en sådan plats och göra något bra av den. Vem vet vad som skedde i forna tider, då blodets magi och trolldom fungerade. Åtminstone är det en bekväm förklaring till varför de kanske inte fungerar nu. Jag har nog inte sett så mycket av Sveriges inland, kusterna har jag sett en del, helt fint.
  • Anonym (Trevlig)
    Mortiscia80 skrev 2023-07-17 21:09:29 följande:
    Ja inte blev det den där ökenvarma sommaren man varnade för iaf. Nu ser det snarare ut som att stora delar av den regnar bort istället. Bra för marken så klart! Synd bara att det inte kan vara lite lagom åt båda hållen.
    Det blev ju ingen repris av sommaren 2018 för den sommaren extremt varm.
    Det hade varit bra om det hade  blivit åt båda hållen 
    Eurydike skrev 2023-07-18 00:03:37 följande:
    Ja, sommaren är mysko än så länge. Men nu poppar nog svampen upp snart som svampar ur marken (eller hur man nu brukar säga) 😝 Jag står i alla fall redo på startlinjen med min svampkorg så fort det blir lite sol ute 🍄
    Ja en mycket skum sommar fast å andra sidan så var ju våren också skum för det var kallt länge. Får hopps att den bara ploppar ur marken för man vill ju inte få svamp på nått ställe på kroppen🍄 Då kan du nog ge dig ut på svampjakt snart om du bor i den östra delen av landet 
  • Freddie K

You and me. We used to be togehter. Every day together. Always. I really feel that I'm loosing my best friend. I can´t beleive this could be the end. *Ylar till tonerna av No Doubt-Don´t speak. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Jag laddade ner både Open Office och Textmaker. Inget av det funkade, suck. 

• Eurydike
    Freddie K skrev 2023-07-23 07:53:57 följande:

Jag laddade ner både Open Office och Textmaker. Inget av det funkade, suck. 

Kan du inte ha Word online? Det har jag och det funkar väldigt bra 😊
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-07-23 10:04:19 följande:
    Kan du inte ha Word online? Det har jag och det funkar väldigt bra 😊
    Jo, det skulle jag kunna ha, men jag vet inte hur det funkar. Skäms
  • Freddie K

Jag har ont i halsen. Rynkar på näsan

• Freddie K

Nu ska jag städa lite. BBL! 

• Oussama
    Freddie K skrev 2023-07-23 10:35:02 följande:

Jag har ont i halsen. Rynkar på näsan

Så fort jag känner att jag börjar bli lite sjuk brukar jag ordna med en kopp med kokande vatten och slänga i en liten sked bockhornsklöver och massa små skruna bitar av ingefära. Vänta i en kvart tjugo minuter, sedan drickder du och äter allt. Alltså inte bara dricker vattnet.

Det gör jag en gång per dag, oftast innan jag lägger mig. 

Det hjälper mig att inte insjukna ordentligt, och kan fortsätta med mina aktiviteter och jobb.

En soppa med chilli avsmak är också uppskattat och värmande för halsen. 

Krya på dig. 
  • Freddie K
    Oussama skrev 2023-07-23 10:51:35 följande:
    Så fort jag känner att jag börjar bli lite sjuk brukar jag ordna med en kopp med kokande vatten och slänga i en liten sked bockhornsklöver och massa små skruna bitar av ingefära. Vänta i en kvart tjugo minuter, sedan drickder du och äter allt. Alltså inte bara dricker vattnet.

Det gör jag en gång per dag, oftast innan jag lägger mig. 

Det hjälper mig att inte insjukna ordentligt, och kan fortsätta med mina aktiviteter och jobb.

En soppa med chilli avsmak är också uppskattat och värmande för halsen. 

Krya på dig. 
    Tack för tipset och välkommen till tråden. Glad
Svar på tråden Här är vi alla vänner.