• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Trevlig)
    Freddie K skrev 2023-07-24 14:09:28 följande:

Nu har dem hållit på och borrat och haft sig i tre månader typ. Kan man inte be om lägre hyra under den här tiden? Jag blir knäpp snart!

Ring och fråga hyresgästföreningen om man kan kräva sänkt hyra för oväsendet  
  • Emilija
    Eurydike skrev 2023-07-25 17:47:24 följande:
    Vad bra att du kunde kika in och läsa i kapp lite! Det låter fint med ett styrketräningsprogram och kul att du har lyckats hålla i med träningen. Jag har också tränat en hel del på sista tiden. Härligt med en resa till Litauen! Vad blev det för böcker som fick följa med hem? 📚
    Tränar du också styrketräning? Det är intressant, man kan träna med olika perspektiv som utgångspunkt. Avkopplande att resa lite utan stress, annars finns det många fina platser inrikes med. Det blev lite olika böcker, förutom nedan listade införskaffade jag även en bok om järnvägsutrustning och dess underhåll, signalanordningar, telemekanik och information om infrastruktur och mycket annat. Varför vet jag inte riktigt, kanske kan vara intressant. Sedan en bok om växter också.

Jag väljer sommaren av Ruta Vanagaite
    Anteckningar av Sofija Ciurlioniene-Kymantaite
    Poesi II av Salomeja Neris
    Vintrarna kommer alltid att vara vita av Tomasz Snarski
  • Freddie K

Hmm. Jag sitter och filosoferar lite. Går igenom mitt liv från när jag var ung tills nu. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Oussama
    Freddie K skrev 2023-07-26 15:14:23 följande:

Hmm. Jag sitter och filosoferar lite. Går igenom mitt liv från när jag var ung tills nu. 

Inte så dumt att reflektera över sitt liv ibland. Jag hade definitivt behövt såna stunder. Men jag är lätt uttråkad och föredrar hellre göra något praktiskt, så såna stunder blir inte av. 

Jag har däremot en pappa och två bröder som kan sitta och filosofera och diskutera och tänka hur länge som helst...
  • Oussama
    Freddie K skrev 2023-07-26 15:14:23 följande:

Vad är ditt syfte, att förbättra något specifikt, eller bara går igenom ditt liv? 
  • Eurydike
    Oussama skrev 2023-07-24 10:47:02 följande:
    Hahaha nej jag hade också jättegärna velat ha det, men jag bor i lägenhet med dusch, så inget badkar där heller..

Jag menade faktiskt bada i sjön 🙂. Runt kl 7, då är jag ensam i bryggan oftast, och badar utan kläder vilket gör det ännu mer uppfriskande.

Men då ska man vara ok med lite kallare väder och vatten temp. Man vänjer sig. 

Sen åker jag vidare till jobbet
    Det låter ju som ett perfekt sätt att börja dagen på! Ännu bättre än ett blombestrött badkar, faktiskt. Ett nakendopp om dagen friskar upp både kropp och knopp 🐬 Japp! Man får inte vara någon landkrabba eller fryslök om man ska klara av det och jobba hela dagen efteråt 🦀 Själv blir jag blå om läpparna om jag blir för kall och får inte upp värmen igen om jag inte tar en varm dusch!
  • Eurydike
    Emilija skrev 2023-07-25 22:31:57 följande:
    Tränar du också styrketräning? Det är intressant, man kan träna med olika perspektiv som utgångspunkt. Avkopplande att resa lite utan stress, annars finns det många fina platser inrikes med. Det blev lite olika böcker, förutom nedan listade införskaffade jag även en bok om järnvägsutrustning och dess underhåll, signalanordningar, telemekanik och information om infrastruktur och mycket annat. Varför vet jag inte riktigt, kanske kan vara intressant. Sedan en bok om växter också.

Jag väljer sommaren av Ruta Vanagaite
    Anteckningar av Sofija Ciurlioniene-Kymantaite
    Poesi II av Salomeja Neris
    Vintrarna kommer alltid att vara vita av Tomasz Snarski
    Ja, jag tränar både styrka och kondition, fast inte samtidigt. Precis! Det finns olika fördelar med båda. Än så länge har jag bara gjort en massa (!) dagsutflykter, men det har också varit trevligt. Boken om järnvägsutrustning påminner om den där instruktionsboken till en harv (?) som du läste förut. Det kanske är uppföljaren? 😅 Var hittar du dessa böcker? På loppisar? Det låter som spännande böcker och vackra titlar på den första och sista boken ✨
  • Anonym (Trevlig)

Det är nått fel på vädret efter som det inte regnar idag 

• Eurydike
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-07-26 20:02:52 följande:

Det är nått fel på vädret efter som det inte regnar idag 

Ja, nu har vi vant oss vid att det regnar jämt, så något skumt måste det ju vara 😝 Här kom det faktiskt en skvätt förut, men det var mer som om molnen nös än ett faktiskt regn! ☔️
  • Anonym (Trevlig)
    Eurydike skrev 2023-07-26 20:09:47 följande:
    Ja, nu har vi vant oss vid att det regnar jämt, så något skumt måste det ju vara 😝 Här kom det faktiskt en skvätt förut, men det var mer som om molnen nös än ett faktiskt regn! ☔️
    Det blev nåt fel idag för det är mera regn på ingång i morgon🌧️
    Det var nog gud som kliande molnet under näsan med en fjäder så det nös👃
Svar på tråden Här är vi alla vänner.