• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Emilija
    Eurydike skrev 2023-07-26 19:57:38 följande:
    Ja, jag tränar både styrka och kondition, fast inte samtidigt. Precis! Det finns olika fördelar med båda. Än så länge har jag bara gjort en massa (!) dagsutflykter, men det har också varit trevligt. Boken om järnvägsutrustning påminner om den där instruktionsboken till en harv (?) som du läste förut. Det kanske är uppföljaren? 😅 Var hittar du dessa böcker? På loppisar? Det låter som spännande böcker och vackra titlar på den första och sista boken ✨
    Det gör det absolut. För ren styrketräning tror jag att det är bra att aktivera så många muskelfibrer som möjligt och inte utföra långsamma lyft, då lär sig kroppen att lyfta tyngre. Vissa övningar går inte ens att utföra långsamt, som frivändningar. Självklart finns det olika vis att träna på, rätt och fel beror på mål! Konditionsträning är bra också, antingen som grund eller tillägg, beroende på mål. Mindre utflykter har sin charm och väldigt många fördelar och man kommer alltid hem när man vill. Ja just det, en instruktion och reservdelskatalog med gällande en rotorhövändare, modell PZ Super Strela DS 5000. Den hittade jag begagnad, som så många andra. Den här hittade jag på plats, söker jag på den så finns den att beställa. Emellanåt tittar jag på kategorier jag vanligtvis inte läser och hittar lite alternativ och ibland undrar jag hur det är att ta del av något man tidigare inte tänkt på. Ja, det verkar vara bra böcker, så blir titlarna om man översätter dem. Har du någon bok på gång?

www.knygos.lt/lt/knygos/gelezinkeliai--bendrasis-kursas/
  • Oussama
    Eurydike skrev 2023-07-26 19:52:23 följande:
    Det låter ju som ett perfekt sätt att börja dagen på! Ännu bättre än ett blombestrött badkar, faktiskt. Ett nakendopp om dagen friskar upp både kropp och knopp 🐬 Japp! Man får inte vara någon landkrabba eller fryslök om man ska klara av det och jobba hela dagen efteråt 🦀 Själv blir jag blå om läpparna om jag blir för kall och får inte upp värmen igen om jag inte tar en varm dusch!
    Precis. Idag blev det nakenbad imorse och textilbad efter jobbet. Jag älskar bada. Jag tål kylan, men min kropp börjar då darra okontrollerat speciellt när jag kommer upp ur vattnet (tempen i Stockholm är kring eller under 20). Magen, låren, armarna och t.o.m min röst darrar. Jobbigt. Det tar ett tag för kroppen att slutar darra, efter att ha varit i värme.

En bastu hade inte varit fel då. 

Nu ska jag lägga mig så jag hinner vakna till en ny arbetsdag. 

God natt. 
  • Freddie K
    Oussama skrev 2023-07-26 15:50:16 följande:
    Vad är ditt syfte, att förbättra något specifikt, eller bara går igenom ditt liv? 
    Syftet var att bara gå igenom mitt liv och ta reda på vart det gick fel, men som vanligt kommer jag inte fram till något. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Vaknar till:Cimarons-Kung fu fighting.

• Oussama
    Freddie K skrev 2023-07-27 05:06:50 följande:
    Syftet var att bara gå igenom mitt liv och ta reda på vart det gick fel, men som vanligt kommer jag inte fram till något. 
    Jaha ok. Att dra slutsatser är inte alltid lätt.

Kanske enklare att komma fram till vad som gick rätt istället :) 
  • Freddie K
    Oussama skrev 2023-07-27 08:46:33 följande:
    Jaha ok. Att dra slutsatser är inte alltid lätt.

Kanske enklare att komma fram till vad som gick rätt istället :) 
    Nej, det är ju inte det. Jo, fast det känns som att det inte var så mycket som gick rätt. Jag får fortsätta fundera. 
  • Oussama
    Freddie K skrev 2023-07-27 05:17:25 följande:

Vaknar till:Cimarons-Kung fu fighting.

Fin låt. Lugn och chill! 

Själv vaknade jag till oljudet från väckarklockan och senare blendern för att göra en morgonsmoothie.

Nu är jag på jobbet, efter ett härligt morgon bad i sjön. 
  • Freddie K
    Oussama skrev 2023-07-27 08:55:39 följande:
    Fin låt. Lugn och chill! 

Själv vaknade jag till oljudet från väckarklockan och senare blendern för att göra en morgonsmoothie.

Nu är jag på jobbet, efter ett härligt morgon bad i sjön. 
    Jo, visst är det. Glad. Jag hatar att vakna till väckarklockan. Jag ställer aldrig min. Jag är uppe så tidigt ändå.

Ok, hoppas du får en bra dag på jobbet då! Glad
  • Oussama
    Freddie K skrev 2023-07-27 08:48:06 följande:
    Nej, det är ju inte det. Jo, fast det känns som att det inte var så mycket som gick rätt. Jag får fortsätta fundera. 
    Ok. Det är super att du är inställd på att hitta felet och dra slursatser. Inte bara fortsätta utan någon eftertanke.

Lycka till 
  • Oussama
    Freddie K skrev 2023-07-27 08:57:04 följande:
    Jo, visst är det.  // Glad. Jag hatar att vakna till väckarklockan. Jag ställer aldrig min. Jag är uppe så tidigt ändå.

Ok, hoppas du får en bra dag på jobbet då! Glad
    Tack skall du ha. 

Haha, jag har generellt svårt att vakna. Jag måste ha flera väckarklockor inställda. Både frun och sonen blir störda av det tyvärr.. En vacker dag ska bli som dig :) 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.