Eurydike skrev 2023-07-26 19:57:38 följande:
Ja, jag tränar både styrka och kondition, fast inte samtidigt. Precis! Det finns olika fördelar med båda. Än så länge har jag bara gjort en massa (!) dagsutflykter, men det har också varit trevligt. Boken om järnvägsutrustning påminner om den där instruktionsboken till en harv (?) som du läste förut. Det kanske är uppföljaren? 😅 Var hittar du dessa böcker? På loppisar? Det låter som spännande böcker och vackra titlar på den första och sista boken ✨
Det gör det absolut. För ren styrketräning tror jag att det är bra att aktivera så många muskelfibrer som möjligt och inte utföra långsamma lyft, då lär sig kroppen att lyfta tyngre. Vissa övningar går inte ens att utföra långsamt, som frivändningar. Självklart finns det olika vis att träna på, rätt och fel beror på mål! Konditionsträning är bra också, antingen som grund eller tillägg, beroende på mål. Mindre utflykter har sin charm och väldigt många fördelar och man kommer alltid hem när man vill. Ja just det, en instruktion och reservdelskatalog med gällande en rotorhövändare, modell PZ Super Strela DS 5000. Den hittade jag begagnad, som så många andra. Den här hittade jag på plats, söker jag på den så finns den att beställa. Emellanåt tittar jag på kategorier jag vanligtvis inte läser och hittar lite alternativ och ibland undrar jag hur det är att ta del av något man tidigare inte tänkt på. Ja, det verkar vara bra böcker, så blir titlarna om man översätter dem. Har du någon bok på gång?
www.knygos.lt/lt/knygos/gelezinkeliai--bendrasis-kursas/