• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Nandez
    fultextad användarhandbok skrev 2023-09-17 18:02:46 följande:
    Ja det är inte så lätt! Jag har inga krav på att det ska vara roligt och givande hela tiden. Däremot vill jag trivas, känna att jag gör något bra och få en lön som jan kan klara mig på. 

Litteraturvetenskap verkar man kunna studera på Åbo Akademi bland annat, på svenska också vilket såklart är ett plus. Nackdelen är att jag inte läser så värst snabbt och jag vet inte vad jag skulle kunna arbeta med. Du kanske vet? Men det är en intressant idé och det var du som kom med den, tack för det!

Sjöbefäl kan bli bra lön, det är  massa behörigheter och jag hade troligtvis behövt läsa upp min matematik. Nackdelen är att jag nog inte har tillräckligt med pondus för det. Fördelen är att jag är åtminstone lite bra på att kunna bedöma vatten och vind även bortom väderleksrapporterna. Maskinbefäl lockar inte riktigt kanske man ska tillägga.

Eller så skulle man slå sig på odling och kanske fårskötsel eller så. Nej men jag får nysta i det lite grand helt enkelt.
    Svårt att ge råd då det är ett stort beslut och livsavgörande
  • Aniiee

I don't wanna!

*går och köper grejer till tacos*

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • fultextad användarhandbok
    Nandez skrev 2023-09-17 18:12:35 följande:
    Det är nog givande men jag får för mig att det är mycket jobb. Men jag vet ju inte då jag aldrig har provat.
    Troligen så vävs arbete, hem och fritid ihop ganska mycket skulle jag tro. Det där var bara en lös tanke från min sida. Mycket arbete blir det nog och man ska inte romantisera eller idealisera idéer hur som helst heller tror jag.
    Nandez skrev 2023-09-17 18:25:23 följande:
    Ja, men det ger sig nog, man kan ju alltid ändra sig under tidens gång också. Jag får nysta lite i det och göra avvägningar, vad för betyg behövs till vad, hur är möjligheterna till arbete efteråt och insats i förhållande till utdelning och så där. Det ska nog ge sig.
  • Nandez
    fultextad användarhandbok skrev 2023-09-17 18:49:33 följande:
    Troligen så vävs arbete, hem och fritid ihop ganska mycket skulle jag tro. Det där var bara en lös tanke från min sida. Mycket arbete blir det nog och man ska inte romantisera eller idealisera idéer hur som helst heller tror jag.
    Ja, men det ger sig nog, man kan ju alltid ändra sig under tidens gång också. Jag får nysta lite i det och göra avvägningar, vad för betyg behövs till vad, hur är möjligheterna till arbete efteråt och insats i förhållande till utdelning och så där. Det ska nog ge sig.
    Ja, det brukar ge sig vart efter. Det brukar mogna framGlad
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2023-09-17 18:49:33 följande:
    Det är inte lätt att veta vad man vill bli när man blir stor... =P

En sak är i alla fall säker - bara man hittar vad man vill kan man klara vad som helst, så länge man får rätt förutsättningar. Mina föräldrar kunde, då kan jag också. Och du med. Med rätt förutsättningar.
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-09-17 18:47:31 följande:

I don't wanna!

*går och köper grejer till tacos*

Jag orkade inte handla så nu har jag typ ingen mat 😅 Tur att jag åt delikatessbuffé till lunch och att jag har några kantareller att knapra på 😋 Hoppas tacosen blev god!
  • Freddie K

Då blir det bokmässan i år igen då. Pr-passen är fixade. Glad

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2023-09-17 21:25:04 följande:
    Jag orkade inte handla så nu har jag typ ingen mat 😅 Tur att jag åt delikatessbuffé till lunch och att jag har några kantareller att knapra på 😋 Hoppas tacosen blev god!
    Latmask =P 

Delikatessbuffé låter inte dumt, och kantareller är gott.
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2023-09-18 11:00:30 följande:

Då blir det bokmässan i år igen då. Pr-passen är fixade. Glad

Den i Göteborg? Dit åkte min mamma varje år med jobbet.
  • Freddie K
    Aniiee skrev 2023-09-18 11:19:59 följande:
    Den i Göteborg? Dit åkte min mamma varje år med jobbet.
    Japp, den. Vi brukar åka dit och skriva ett reportage om det. Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.