• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Slagen dam skrev 2023-10-04 14:55:45 följande:
    Tack för svar! Glad
    Klart, jag svarar när jag kan. Glad. Tråkigt att höra om din kompisdejt. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-03 06:21:17 följande:
    Det är som ett mini comic-con, skulle man kunna säga. 
    Aha! Då förstår jag 😊
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-10-04 15:11:30 följande:
    Aha! Då förstår jag 😊
    Som jag har fått förklarat för mig så är det ett ställe där man ställer ut sitt eget material och så. Sen finns det ju lite annat där med. Glad
  • Eurydike
    Slagen dam skrev 2023-10-04 13:40:53 följande:

Hej hej på Kanelbullens dag! Hoppas att ni har det bra. Jag läser fortfarande nästan allt, och ni verkar göra små framsteg i livet alla! Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om er här i tråden, om ni finns på riktigt eller inte, men ni får det att fungera och det är väl ändå det viktigaste.

Hej på Kanelbullens dag! Bullarna i tråden har glömts bort på sista tiden, så bra att du påminde om det. Här är det fint! Jag försökte sätta tänderna i en bulle, dagen till ära, men fiket jag klev in på hade inte bakat några 😮 Istället åt jag en Kärleksmums och fantiserade om att äta en bulle @
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-03 17:10:29 följande:
    Tack! Sökte in till sjöfartsutbildning, där det första året är grundläggande och gemensamt, sedan ska man välja inriktning till maskin eller däck. Mest på svenska. Skickade också in en ansökan om att utbilda mig att arbeta i kundtjänst, fast det vill jag inte, men hellre det än att arbeta med vad jag gör nu eller något dylikt. Sedan kontaktade jag Åbo Akademi om litteraturvetenskap med, fanns inget att söka där, så vi får se!
    Det tror jag kommer passa dig bra! Om du inte trivs i längden kan du ju ändra dig då, men det låter som ett spännande äventyr och som att det finns bra jobbmöjligheter efteråt. Jag håller tummarna för att du ska trivas 🤩
  • Eurydike
    Slagen dam skrev 2023-10-04 13:45:19 följande:

I helgen var jag på en kompisdejt. Det var en fruktansvärd upplevelse. På papperet var hon perfekt, i verkligheten not so much. Bland annat trodde hon att hon visste vad jag borde jobba med och vilken personlighet jag hade. Lite som om någon från Familjeliv klivit ur och promenerade med mig vid vattnet. Någon kaffe blev det ej. Jag lägger det här med nya kompisar och vänner lite på is ett tag. Grattis i förskott Freddie K, jag tänker på dig! 

Synd att det inte gick bra på kompisdejten! Dejter, oavsett sort, kan vara svårt. Man har bildat sig en uppfattning om personen som kanske inte stämmer med verkligheten, så som i ditt fall. Ja, ibland kan det vara bra att ta en paus om någonting känns svårt. Du kan ju alltid försöka lära känna nya vänner så småningom. Förstår att du skippade kaffen! Vad tyckte hon att du borde jobba med och vilken personlighet ansåg hon att du hade? Det är förstås frivilligt att svara på det 😅
  • Slagen dam
    Freddie K skrev 2023-10-04 14:57:36 följande:
    Klart, jag svarar när jag kan. Glad. Tråkigt att höra om din kompisdejt. 
    Ja, det var tråkigt att hon inte var vad jag hoppats på. Men samtidigt var det en chans att pröva mina vingar. Vi träffades på ett ställe som gjorde att hon trodde att jag mer viktig att ha i nätverket än vad jag är. Men hon tappade intresset så snart hon förstod att jag inte har ett överflöd av andra coola kulturkompisar, så som jag tolkade situationen, med reservation för att jag inte känner henne. Jag tappade i min tur intresset för att hon pratade för länge om sig själv, vi pratar i en timmas tid, utan att direkt fråga mig något. Till slut flikade jag in några saker vilket nog fick henne att bestämma sig för att jag inte var något för henne. 

🐧

Förra året vid den här tiden hade jag haft en annan misslyckad kompisdejt från Gofrendly, vilket var ett av skälen till att jag gjorde mig tillgänglig för kanelbullar i denna tråd. Detta kändes därför som Groundhog day. I ett mörkt rum kan jag tydligen verka cool och rätt sorts konstnärlig i rätt kontext fortfarande? Jag vill bara bli omtyckt för den jag är men det är inte lätt när man har många olika sidor.

🐧🐲☕👾🍁🌹🍻😱🧀☀️😥😠🐽💔🥺🙂😳😀😸🌈😝💙🧡
  • Freddie K
    Slagen dam skrev 2023-10-04 15:26:44 följande:
    Ja, det var tråkigt att hon inte var vad jag hoppats på. Men samtidigt var det en chans att pröva mina vingar. Vi träffades på ett ställe som gjorde att hon trodde att jag mer viktig att ha i nätverket än vad jag är. Men hon tappade intresset så snart hon förstod att jag inte har ett överflöd av andra coola kulturkompisar, så som jag tolkade situationen, med reservation för att jag inte känner henne. Jag tappade i min tur intresset för att hon pratade för länge om sig själv, vi pratar i en timmas tid, utan att direkt fråga mig något. Till slut flikade jag in några saker vilket nog fick henne att bestämma sig för att jag inte var något för henne. 

🐧

Förra året vid den här tiden hade jag haft en annan misslyckad kompisdejt från Gofrendly, vilket var ett av skälen till att jag gjorde mig tillgänglig för kanelbullar i denna tråd. Detta kändes därför som Groundhog day. I ett mörkt rum kan jag tydligen verka cool och rätt sorts konstnärlig i rätt kontext fortfarande? Jag vill bara bli omtyckt för den jag är men det är inte lätt när man har många olika sidor.

🐧🐲☕👾🍁🌹🍻😱🧀☀️😥😠🐽💔🥺🙂😳😀😸🌈😝💙🧡
    Jo, det är tråkigt när man har förhoppningar och så och så blir det inte som man hade tänkt. 
  • Slagen dam
    Freddie K skrev 2023-10-04 15:30:01 följande:
    Jo, det är tråkigt när man har förhoppningar och så och så blir det inte som man hade tänkt. 
    Jag hade SÅ höga förhoppningar! Jag vill inte skriva ut för mycket, inte för att jag tror att hon hänger här, utan för att jag helst inte är för personlig i tråden som ni redan vet, men jag blev sådär golvad av henne verkligen. Jag tänkte, åh, här är hon kanske äntligen min vän som jag väntat så länge på. Det var så mycket som tydde på det, vi hade otroligt mycket gemensamt, nästan läskigt mycket. Det var också därför vi ville ses i verkligheten. Sedan började mina vänner skriva samtidigt, nästan som om de kände på sig att jag fått hopp om någon som kan och vill träffas mer än de kan. Så då blev jag ju glad också. Men vilket magplask det blev, ojojoj! 🐳💦
  • Slagen dam

Jag kan inte citera dig Eurydike. Kanelbullarna kanske inte behövs längre. Tråden går så bra ändå! Men när jag kom på att det är Kanelbullens dag och jag ändå hade stickat klart mitt nya alias, en unikt hårdhudad dräkt som jag döpt till Slagen dam så passade det ju bra att titta in här på samma gång. Roligt att ni båda var här. Nu minns jag hur trevligt det var när det begav sig! 

Svar på tråden Här är vi alla vänner.