• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    Slagen dam skrev 2023-10-16 16:56:52 följande:

Tror att det är bra att rubba sina cirklar ibland, Freddie K. Med det sagt har jag också sörjt en restaurang. Du kommer hitta ett nytt sätt att äta lunch, även om det inte finns någonting sådant som en gratis lunch. 

Jo, kanske det, men jag gör det inte ofta om jag kan låta bli. Det kommer jag  nog att göra. Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • fultextad användarhandbok
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-15 22:02:16 följande:
    Samoin, ja hyvää yötä, onni myötä ja leppäkertun kuvia.
    Sku ju vara kauniita unia före de två sista orden där så klart! Inte ska jag skriva inlägg då jag är på väg att lägga mig.
  • fultextad användarhandbok
    Freddie K skrev 2023-10-16 15:46:56 följande:

Nu är det officiellt. Min favoritrestaurang stänger 1:e november och så här tycker jag om det:

Ni som känner mig vet att när jag har hittat något jag gillar så håller jag mig till det, så när Kinarestaurangen stänger, dit jag brukar gå och äta lunch så blev jag ledsen, sen fick jag panik och tänkte:" Vart ska jag nu gå och äta lunch?" Sen blev jag förbannad och tänkte:" Varför är det aldrig någon som tänker på den lille människan?" Ni som känner mig vet också att jag inte gillar förändringar. Jag vill ha det homeostasis, eller hur det stavas. Jag tycker att förändringar är ett djävulens påfund! Jag vet att vissa förändringar är nödvändiga för att det ska gå framåt, men det här är inte en av de.

Så frågan kvarstår: Vart ska jag nu äta lunch?

En restaurangägare har öppet för att tjäna pengar, om det inte är tillräckligt kommer restaurangen inte att hålla öppet oavsett vad några andra anser. Att tänka på den lilla människan kan vara att tänka på restaurangägaren. Förändringar är ofta trevliga, utan de hade man inte fötts, årstider hade inte funnits, dygnets timmar inte heller. Ett år hade aldrig gått. Troligen inte nödvändigt för någon sorts existens, men trevligt fast. Att äta ute är dyrt, bättre att laga lunchlåda. Den går att äta lite varstans.
  • Freddie K
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-16 18:04:36 följande:
    En restaurangägare har öppet för att tjäna pengar, om det inte är tillräckligt kommer restaurangen inte att hålla öppet oavsett vad några andra anser. Att tänka på den lilla människan kan vara att tänka på restaurangägaren. Förändringar är ofta trevliga, utan de hade man inte fötts, årstider hade inte funnits, dygnets timmar inte heller. Ett år hade aldrig gått. Troligen inte nödvändigt för någon sorts existens, men trevligt fast. Att äta ute är dyrt, bättre att laga lunchlåda. Den går att äta lite varstans.
    Jo, det vet jag. Jag tänkte bara att det var orättvist mot mig, den lille människan. Jag vet att jag inte har något att säga till om och får helt enkelt gilla läget.
  • Freddie K

Förlåt mig, ty jag äro en simpel bonde. 

• Freddie K

Den 25:e smäller det. Hoppas bara att allt blir perfekt.

• Eurydike
    Freddie K skrev 2023-10-17 16:01:49 följande:

Den 25:e smäller det. Hoppas bara att allt blir perfekt.

Det blir det säkert! 😋 Då får du ta farväl av din favoritrestaurang ⭐️
  • Eurydike
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-10-15 20:38:36 följande:
    Det känns som man flyttar till en helt ny lägenhet. Det var en lång väntan och det beror på att dom började med att bygga ett nytt tak och sedan måste lägenheterna torka innan dom kan börja att renovera dom. Jag har rengjort alla saker så dom har bara varit uppackade en kort stund.
    Hyvää iltaa 
    Det förstår jag verkligen och det blir nästan som att vara en främling i sitt eget hem, om hemmet har förändrats så mycket. Aha! Då begriper jag varför det har tagit så lång tid. Nu ska vi se om jag kan svara på finska med lite hjälp från min kära vän Google Translate 😉Hyvää iltaa! Toivotan sinulle kaunista iltaa mielenrauhalla ja sielun lepoa.
  • Freddie K

Jag är så deprimerad!

Jag vill inte klaga, men jag är så deprimerad. Jag ska precis fylla 40. Fyller nästa vecka. Jag har inga direkta framtidsplaner mer än att skriva. Det är det jag gör.

Jag har två bra kompisar och jag är omtyckt på "jobbet", men jag har ingen partner och det gör mig ledsen. Jag försöker att vara positiv och att tänka på det jag har istället för att tänka på det jag saknar, men det är inte lätt!

Är det här bara en 40-års kris, eller vad tror ni?

Jag har haft det så här länge nu.

Jag ville bara skriva av mig lite.

Snälla, inga påhopp.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.