• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Anonymia)
    Freddie K skrev 2023-10-19 10:28:19 följande:

Jag är så deprimerad!

Jag vill inte klaga, men jag är så deprimerad. Jag ska precis fylla 40. Fyller nästa vecka. Jag har inga direkta framtidsplaner mer än att skriva. Det är det jag gör.

Jag har två bra kompisar och jag är omtyckt på "jobbet", men jag har ingen partner och det gör mig ledsen. Jag försöker att vara positiv och att tänka på det jag har istället för att tänka på det jag saknar, men det är inte lätt!

Är det här bara en 40-års kris, eller vad tror ni?

Jag har haft det så här länge nu.

Jag ville bara skriva av mig lite.

Snälla, inga påhopp.

Är det därför du pratar snusk varje dag i ett flertal trådar härinne? För att du vill ha en partner? Det finns betydligt mer seriösa sätt att uppnå sånt på. Kröva dock att man jobbar lite med sig själv. Gör du detta? 
  • Freddie K
    Anonym (Anonymia) skrev 2023-10-19 14:47:29 följande:
    Är det därför du pratar snusk varje dag i ett flertal trådar härinne? För att du vill ha en partner? Det finns betydligt mer seriösa sätt att uppnå sånt på. Kröva dock att man jobbar lite med sig själv. Gör du detta? 
    Nej, det är ett rent tidsfördriv. Jag vet att det finns andra, mer seriösa sätt att hitta en partner på.

Jag jobbar med mig själv och jag tycker att det går sakta, men säkert framåt, även om jag har en bit kvar.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • fultextad användarhandbok

Jag är så deprimerad!

Jag vill inte klaga, men jag är så deprimerad. Jag ska precis fylla 40. Fyller nästa vecka. Jag har inga direkta framtidsplaner mer än att skriva. Det är det jag gör.

Jag har två bra kompisar och jag är omtyckt på "jobbet", men jag har ingen partner och det gör mig ledsen. Jag försöker att vara positiv och att tänka på det jag har istället för att tänka på det jag saknar, men det är inte lätt!

Snälla, inga påhopp.

Här följer ett enkelt svar från ett enkelt sinne.

Att vara ledsen för det man saknar är inte konstigt. Det tror jag inte är någon ålderskris. Det du bör fråga dig är om de uppoffringar som tarvas för att nå de framgångar du söker är värt det? Är det du saknar byggt kring förhoppningar som går att uppfylla? Vad finns det för ännu icke-existerande delar, alltså oupptäckta delar som kan gå att införliva i livet? Nya domäner.

Ur djupen ropar någonting, jaget, som vi inte vet vad det består av, vars uppkomst vi inte kan förklara. Ur djupen ropar detta något. De allra flesta reagerar på detta. Reaktionerna bör leda till ageranden. Mening är inget som finns utan upplevande medvetande som skapar det. Vem tror ännu på rumtiden? Vem tror på observatörsoberoende sol? Därför, måste du agera, ställa insatsen i proportion till utfallet. Göra uppskattningar och agera. Nya domäner måste skapas, måste bli medvetande.

Ledsamheten är ett symtom som ska vägleda dig till ageranden som får dig att må bra. Du kan bota symtomen för stunden, eller göra något åt de bakomliggande orsakerna. Lycka till.
  • Freddie K
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-19 15:06:36 följande:
    Här följer ett enkelt svar från ett enkelt sinne.

Att vara ledsen för det man saknar är inte konstigt. Det tror jag inte är någon ålderskris. Det du bör fråga dig är om de uppoffringar som tarvas för att nå de framgångar du söker är värt det? Är det du saknar byggt kring förhoppningar som går att uppfylla? Vad finns det för ännu icke-existerande delar, alltså oupptäckta delar som kan gå att införliva i livet? Nya domäner.

Ur djupen ropar någonting, jaget, som vi inte vet vad det består av, vars uppkomst vi inte kan förklara. Ur djupen ropar detta något. De allra flesta reagerar på detta. Reaktionerna bör leda till ageranden. Mening är inget som finns utan upplevande medvetande som skapar det. Vem tror ännu på rumtiden? Vem tror på observatörsoberoende sol? Därför, måste du agera, ställa insatsen i proportion till utfallet. Göra uppskattningar och agera. Nya domäner måste skapas, måste bli medvetande.

Ledsamheten är ett symtom som ska vägleda dig till ageranden som får dig att må bra. Du kan bota symtomen för stunden, eller göra något åt de bakomliggande orsakerna. Lycka till.
    Tack för det svaret. Nu fick jag en del att tänka på.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
    Eurydike skrev 2023-10-18 19:54:57 följande:
    Det förstår jag verkligen och det blir nästan som att vara en främling i sitt eget hem, om hemmet har förändrats så mycket. Aha! Då begriper jag varför det har tagit så lång tid. Nu ska vi se om jag kan svara på finska med lite hjälp från min kära vän Google Translate 😉Hyvää iltaa! Toivotan sinulle kaunista iltaa mielenrauhalla ja sielun lepoa.
    Inte för att lägga mig i, men google translate verkar ha blivit rätt bra. Jag har en kompis som gjorde en del av sina svenskläxor via just google translate. Då var den inte lika precis, så jag fick hjälpa lite. Fast slang kan den inte översätta, jag provade med hei kaiffari tuus tsiigaa, då fick jag förslaget att översätta från ett språk som heter oromo. Det skulle då bli "du typen/kompis, kom och kolla."
    Freddie K skrev 2023-10-19 15:08:12 följande:
    Tack för det svaret. Nu fick jag en del att tänka på.
    Det kan löna sig att fundera lite. Ofta har man färdiga sinnebilder att det kan bli bra om man träffar någon, det kan säkert stämma många gånger, men inte alltid. Ibland, eller ofta, beroende på vem man frågar, kostar det mer än det smakar. Ibland måste man också prova för att ta reda på om det är bra.
  • Eurydike

Jag är så deprimerad!

Snälla, inga påhopp.

Mycket kloka svar av fultextad användarhandbok!

Att vara deprimerad är verkligen inte kul. Tyvärr måste du nog börja göra saker på ett nytt sätt om du vill få till en förändring. Dina framtidsplaner kan du fundera över. Vad vill du göra med ditt liv? Finns det några platser du vill se? Några saker du vill göra?

Jag förstår att du inte trivs med att leva ensam, eftersom ensamheten är ofrivillig. Om du vill träffa en partner behöver du komma ut i sammanhang där du träffar nya människor. Jag vet att jag har föreslagit att du ska gå en skrivkurs. Det tycker jag fortfarande är en bra idé! Vill du inte gå ensam så kan jag gå med dig, då gör vi det ihop ✏️
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-19 19:14:45 följande:
    Inte för att lägga mig i, men google translate verkar ha blivit rätt bra. Jag har en kompis som gjorde en del av sina svenskläxor via just google translate. Då var den inte lika precis, så jag fick hjälpa lite. Fast slang kan den inte översätta, jag provade med hei kaiffari tuus tsiigaa, då fick jag förslaget att översätta från ett språk som heter oromo. Det skulle då bli "du typen/kompis, kom och kolla."
    Ja, det har blivit bättre och bättre! Jag testade att översätta det jag skrivit omvänt och det gick ju att förstå vad jag menade. Kan tänka mig att det blev en del fel om din kompis gjorde svenskläxorna så. Nej, med slang är det nog lite lurigare och med ord som betyder två saker på svenska. Jag testade att översätta ordet underlivssvamp en gång och det blev tydligen inte rätt alls 🍄
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-19 19:14:45 följande:
    Ja, det har blivit bättre och bättre! Jag testade att översätta det jag skrivit omvänt och det gick ju att förstå vad jag menade. Kan tänka mig att det blev en del fel om din kompis gjorde svenskläxorna så. Nej, med slang är det nog lite lurigare och med ord som betyder två saker på svenska. Jag testade att översätta ordet underlivssvamp en gång och det blev tydligen inte rätt alls 🍄
    Eurydike skrev 2023-10-19 23:06:20 följande:
    Hon var inte så intresserad av det. Det skulle ju vara emättimen hiivatulehdus så det innehåller ju inte ordet svamp alls, och just sådant kanske kan bli svårare att översätta via google translate, då det inte alltid går att direktöversätta, då språken fungerar på två olika vis. Gäller nog även ordspråk och ord som har två betydelser som du ju också tänkt på. Nå nu börjar helgen.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.