• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    Auditanne skrev 2024-05-10 02:27:03 följande:
    En magnesiumtablett tillsammans med en Lunixen (receptfritt lugnande medel) brukar få mig trött så man kan sova tungt och länge. Ett tips till er om ni dras med regelbunden sömnsvårighet. 
    Tack för tipset! Det har jag aldrig testat så det kan vara värt att prova. Ja, regelbunden sömnsvårighet måste man absolut kalla det och jag tar gärna emot alla tips jag kan få. Nu ska jag leta fram någon podd som jag kan (försöka) somna till. God natt på dig! 🙋🏻?♀️
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2024-05-10 02:25:57 följande:
    Jag tog också ett återfall med kaffe idag och just då kändes det som en utmärkt idé, men det var det inte 😖 Hoppas du slipper vara vaken till lunch och somnar före frukost, eller helst ännu tidigare 🥺
    Drack du vanligt kaffe då eller har du nån favorit?

Jag gillar bara kallt smaksatt kaffe och hittade en ny sort i Pressbyråns kyldisk - Löfbergs lila med vaniljsmak. Frestelsen blev för stark och jag köpte två burkar. Fantastiskt god smak tyvärr. Lockar en till att komma tillbaka och köpa mer.

Ja, är man så känslig för koffein som jag så blir det svårt att somna och inte ens lugnande tabletter biter på en. Jag som ska till botaniska trädgården med modern i eftermiddag också. Kommer se ut och känna mig som en zombie. 
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2024-05-10 02:30:46 följande:
    Tack för tipset! Det har jag aldrig testat så det kan vara värt att prova. Ja, regelbunden sömnsvårighet måste man absolut kalla det och jag tar gärna emot alla tips jag kan få. Nu ska jag leta fram någon podd som jag kan (försöka) somna till. God natt på dig! 🙋🏻?♀️
    Lycka till och hoppas du kan somna snart. Du behöver inte svara på mitt tjafs om kaffe. Må så gott!
  • Freddie K

God morgon på er! Idag har jag så ont i halsen. Tror jag har åkt på något. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Disa35
    Auditanne skrev 2024-05-10 02:32:43 följande:
    Drack du vanligt kaffe då eller har du nån favorit?

Jag gillar bara kallt smaksatt kaffe och hittade en ny sort i Pressbyråns kyldisk - Löfbergs lila med vaniljsmak. Frestelsen blev för stark och jag köpte två burkar. Fantastiskt god smak tyvärr. Lockar en till att komma tillbaka och köpa mer.

Ja, är man så känslig för koffein som jag så blir det svårt att somna och inte ens lugnande tabletter biter på en. Jag som ska till botaniska trädgården med modern i eftermiddag också. Kommer se ut och känna mig som en zombie. 
    En av de första dejterna med maken var jag zombie i botanisk trädgård, det gick galant Glad. Blev tom ett par hyggliga foton av det, ett av dem används som profilbild på jobbet.
    Your religion doesn't prohibit me from anything. It prohibits you. Learn the difference.
  • Disa35
    Freddie K skrev 2024-05-10 04:39:00 följande:

God morgon på er! Idag har jag så ont i halsen. Tror jag har åkt på något. 

God morgon!

Aj fan, vad kan det vara, mån tro? Ligger Torsten bakom?
    Your religion doesn't prohibit me from anything. It prohibits you. Learn the difference.
  • Mortiscia80
    Auditanne skrev 2024-05-10 01:57:37 följande:
    Ja, men jag har druckit kaffe rätt nyligen också. Plus energidryck i eftermiddags så detta sammanlagt räcker nog för att hålla en vaken till lunch typ. 
    Oj då :s Ja inte konstigt att du är vaken då
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-05-10 02:23:32 följande:
    Här är en till! Nu går jag igenom allt hemskt som jag kan komma på, som en punktlista jag bockar av. Vad är det för fel på hjärnan egentligen, som hellre ägnar sig åt självplågeri än en god natts sömn? 🤯 Men det är som du säger, när man behöver sömnen som bäst står den icke att finna. Håller tummarna för att du har somnat vid det här laget!
    Ja men exakt! Välkommen till nattens ångestmöte liksom... Somnade och fick nog minst tre timmars sömn.... :s Kraschar väl ikväll och tar ifatt en del, det gör inget. Bara jag tar mig igenom dagen :)
  • Mortiscia80
    Auditanne skrev 2024-05-10 02:27:03 följande:
    En magnesiumtablett tillsammans med en Lunixen (receptfritt lugnande medel) brukar få mig trött så man kan sova tungt och länge. Ett tips till er om ni dras med regelbunden sömnsvårighet. 
    Har iaf magnesium hemma, tack för tipset! Just mg är bra för så många saker tydligen.
  • Mortiscia80
    Eurydike skrev 2024-05-10 02:30:46 följande:
    Du borde testa maskroste :) Du torkar de gula bladen och sedan kokar du te på dem som vanligt svart te. Det kan ha rätt stark effekt har jag märkt... Men det är totalt ofarligt! Och alla delar av maskrosor är ätbara :)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.