• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    Anonym (Anonymia) skrev 2024-05-12 06:25:45 följande:
    Kommer du att vara där? Isåfall kanske man skulle ta sig dit så vi kan prata lite allvar.
    I så fall tar jag mig dit också, för jag tycker om att prata lite allvar 🙂
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2024-05-12 05:43:17 följande:
    Jo, det är han och han är väldigt snäll, oftast, men han har sina stunder då han är jobbig.
    Det låter som Torsten! 😉
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2024-05-12 11:18:41 följande:
    I så fall tar jag mig dit också, för jag tycker om att prata lite allvar 🙂
    Ja, hoppas att du kommer. Hade varit roligt. Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2024-05-12 11:19:38 följande:
    Det låter som Torsten! 😉
    Jo, de är rätt lika nu när jag tänker på det. Tungan ute
  • Disa35
    Auditanne skrev 2024-05-11 03:08:54 följande:
    Menar du att du var väldigt sömnig då eller var du faktiskt utklädd till zombie för att det var Halloween eller nåt? Har lite svårt att förstå skämt ibland och därav min fråga.
    Jag var bakfull, det räknas väl som sömnig kanske Flört
    Det var så att dejten - som senare blev make - skulle på blomsterfestival, där det enligt honom fanns fjärilshus och grejer. Och jag, rätt plakat, mindes plötsligt fjärilshuset i Göteborg 25 år tidigare och ville absolut följa med. Kändes som tidernas bästa idé runt midnatt sådär, men var inte lika roligt fem timmar senare.

Men jag följde med, fjärilar fanns det inga men i alla fall stort fint växthus, och där togs bl a tv bilder; en som nu används som jobbfoto (och jag känner baksmällan varenda gång jag ser bilden), och en där jag står med armarna i kors och blicken i fjärran, i verkligheten snudd på döende men på bilden ser det ut som om jag planerar att invadera något land.

Skämt och ironi är skitsvårt att få fram i text, been there, done that Glad
    Your religion doesn't prohibit me from anything. It prohibits you. Learn the difference.
  • Disa35
    Freddie K skrev 2024-05-10 15:35:48 följande:
    Jag anser att det är normalt i alla fall. Jag brukar säga att jag måste ha något att störa mig på. Annars mår jag inte bra.
    Tack. Lite samma här
    Your religion doesn't prohibit me from anything. It prohibits you. Learn the difference.
  • Disa35
    Eurydike skrev 2024-05-10 18:43:18 följande:
    Jag kan störa mig på samma sak som du och känna att nej nu måste jag bara få en syl i vädret, fast vädret har dragit förbi för tio år sedan. Ja, det blir lite skumt, men det skulle vara spännande att få svar av TS och se hur det gått 🤔
    Eller hur! Men man kan ju inte direkt börja snoka i en tio år gammal tråd, ungarna det skrivs om är stora eller vuxna och problemet är sannolikt borta.

Men ibland hade det varit kul att få veta mer Glad
  • Disa35
    Freddie K skrev 2024-05-11 15:24:44 följande:

Vi har fått snygga tröjor som det står:" Grunden facket LS på". Ni som kan, kom till Gustav Adolfs torg i Göteborg  den 23 maj(Det är en torsdag)klockan 16:00. Det är vid statyn utanför kommunhuset. Det är en manifestation för Semesterersättning för oss med daglig verksamhet. Viktigt!

Kan tyvärr inte, så jag är med från andra sidan Östersjön. Håller stenhårt på er, trodde faktiskt att ni hade semesterersättning. Klart ni ska ha det!
  • Freddie K
    Disa35 skrev 2024-05-12 17:32:41 följande:
    Kan tyvärr inte, så jag är med från andra sidan Östersjön. Håller stenhårt på er, trodde faktiskt att ni hade semesterersättning. Klart ni ska ha det!
    God morgon och tack. Ditt stöd betyder mycket för mig! Glad
  • Auditanne
    Solig
    Disa35 skrev 2024-05-12 17:27:14 följande:
    Jag var bakfull, det räknas väl som sömnig kanske Flört
    Det var så att dejten - som senare blev make - skulle på blomsterfestival, där det enligt honom fanns fjärilshus och grejer. Och jag, rätt plakat, mindes plötsligt fjärilshuset i Göteborg 25 år tidigare och ville absolut följa med. Kändes som tidernas bästa idé runt midnatt sådär, men var inte lika roligt fem timmar senare.

Men jag följde med, fjärilar fanns det inga men i alla fall stort fint växthus, och där togs bl a tv bilder; en som nu används som jobbfoto (och jag känner baksmällan varenda gång jag ser bilden), och en där jag står med armarna i kors och blicken i fjärran, i verkligheten snudd på döende men på bilden ser det ut som om jag planerar att invadera något land.

Skämt och ironi är skitsvårt att få fram i text, been there, done that Glad
    Okej, då förstår jag. Har aldrig varit bakis själv men kan tänka mig att det gör en lite seg i kokosnöten Tungan ute

Nu när du nämnde det så saknar jag det där fjärilshuset som fanns i Göteborgs trädgårdsförening för många år sen. Numera har vi bara några menlösa växthus där. 
Svar på tråden Här är vi alla vänner.