fultextad användarhandbok skrev 2025-04-09 21:06:09 följande:
Kommer med ett snabbt inpass här. Tack! Gillar du havet? Jag är dels uppvuxen vid havet, dels är det en helhet som sammanfaller och blir begriplig. Styrbord och babord lärde jag mig innan skolan började. Sedan blev det jolleskola flera somrar. Vindens viskningar och rytanden. Äventyrets vilda lusta. De många timmarnas blickande mot horisonten. De matematiska justeringarna av segelyta i förhållande till vind, trimningar med mera. Det bildar en trygg helhet.
Inne blir det mest örter och kryddväxter. Ute är det bland annat lungört, timjan och solrosor och veronika. Har även planterat hallon på ett ställe, bären är oftast slut, det är bara trevligt. Vad har du annars för hobbyn och intressen?
Jadå, vi textas igen!
Hej du!
Jadå havet är mysigt...det som jag tycker är mest spännande är hur djupt det är på vissa håll och vi vet nästan inget om det.
Havet är läskigt men vackert!
Förstår att havet blivit så stor del av dig fultextad, man kan tänka sig en väldigt ung flicka som är med på dessa äventyr i en väldigt vuxen värld...havet är lek men på fullaste allvar...att som ung få så fin koppling med havet är stort!
Jag hoppas jag inte misstar mig men jag får känslan att du har väldigt stor koppling till naturen, havet, växter etc...tänk om alla hade lite mer sånt och lite mindre Tiktok! 🙈
Åh kul, trevligt att du planterat hallon som nån eller nåt uppskattar! 😄
Havet är spännande, bästa minnet är när jag som liten med mina föräldrar är på väg till Landskrona med båten (numera går det inte mellan Danmark och Landskrona), jag var livrädd och vågorna höga...min heliumballong som såg ut som en kanin fick hål på örat och en Dansk äldre herre som varit på sjön hela sitt liv slog en rejäl knut på det trasiga örat...fin solnedgång var det också...detta var ca. 1983.
Jadu det har varit en del, jag har fått upp ögonen väldigt mycket för en kvinna...synd att kalla henne för hobby...stort intresse har jag...det är ett livsprojekt skulle jag vilja skåda det som...men hobbies annars...väldigt mycket musik, har varit väldigt mycket intresserad av kampsporter, träning och komma ut och se mig omkring...den sista punkten skulle jag vilja utforska mer med förut nämnd kvinna...vi ser hur det går!
Ja klart vi gör, ha det!