• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-13 17:10:27 följande:
    Det är en otrevlig erfarenhet, och jag hoppas att du har återhämtat dig åtminstone någotsånär. Jag tog mig en stund för att undersöka saken vad gällde de övriga banden, men för egen del hittade jag inte så mycket likheter. Annars var barocken mer tonsvagt, men ganska övertonsrik, beroende på instrument förstås, med mycket musikaliska ornament och utsmyckningar och generalbas, men inte tungt och dramatiskt om man skulle jämföra med musik från romantiken. Enligt min åsikt. Ja, vem vet, om det skulle luta åt luta, med en sträng lärare kanske. 
    Tack, jodå det går bra! 😃

Spännande, hur blev det just denna musik som föll dig på läppen?

Bra slutkläm! 😄👏
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-13 17:14:07 följande:
    Stelnad som stelnat stearin. Ja, kontrasten mellan kyla och värme kan bli påtaglig!
    burleskburkläsk skrev 2025-04-12 22:00:44 följande:

Fultextad.

När det gäller barock måste du prova att lyssna på Gentle Giant, ett band jag haft många skivor med.

En annan skiva som säkert har roliga instrument du känner igen är Gryphon med skivan Red Queen To Gryphon Three.

Nu blandar dessa artister rock, folkmusik och annat men du kommer kanske hitta nåt instrument eller nåt kul.

Tack för tipsen! Ja, dark ambient och lite annan ambient fungerar med ibland, fast jag vet inte om det räknas till ämnet musik eller inte. Jag åsyftar inte naturljud och sådant, det vill jag höra på ute, inte i lurar inne.
    Det är definitivt i högsta grad musik, annorlunda sådan för vissa säkert men ändå...

Jag förstår, en ljummen sommarvind vid havet den vill man höra på plats av flera självklara orsaker.
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-04-13 23:57:11 följande:
    Ser man på! Kanske inspirerades du till att köpa bananer i alla fall 😅 Lyssnar på Banankontakt nu! Inte riktigt min smak 🍌
    Konstigt att göra flummig jazz rock...för barn! 🤣
  • burleskburkläsk

DJ Rizz-Tore is now playing:

Steve Kekana - Raising My Family

• Anonym (Förgiftad)

Jag är deppig för jag har alltid tinnitus som låter jättehögt. :/

Och såå många krav som ställs på mig och stressar mig. Tidsrapportera vad jag lägger min tid på, skriv veckoredovisning, programmera X, Y, Z, håll kontakt med gruppen, hjälp till hemma. Det räcker heller inte att säga hej och vara närvarande man måste leverera också. Hur ska jag göra det när jag har fått störande tinnitus, sover 5 timmar per natt för jag kan inte sova mer än det, har ångest varje dag, ont i magen, förkylningar, etc.

Trots att jag mår sämre och sämre, blir mindre smart för varje dag som går så förväntar sig folk att jag ska utvecklas och bli bättre. Det går inte ihop.

Förlåt för rantet.

• Freddie K

Let's kick it in to high gear! .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Dj Torsten is playing: Kelly Family-Fell in love with an alien.

This is for you, ET! Hjärta

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-04-15 17:00:48 följande:

Jag är deppig för jag har alltid tinnitus som låter jättehögt. :/

Och såå många krav som ställs på mig och stressar mig. Tidsrapportera vad jag lägger min tid på, skriv veckoredovisning, programmera X, Y, Z, håll kontakt med gruppen, hjälp till hemma. Det räcker heller inte att säga hej och vara närvarande man måste leverera också. Hur ska jag göra det när jag har fått störande tinnitus, sover 5 timmar per natt för jag kan inte sova mer än det, har ångest varje dag, ont i magen, förkylningar, etc.

Trots att jag mår sämre och sämre, blir mindre smart för varje dag som går så förväntar sig folk att jag ska utvecklas och bli bättre. Det går inte ihop.

Förlåt för rantet.

Jag ser det inte som ranting...jag har själv haft tinnitus och vanligen får man det av stress (fast att det finns andra orsaker).

Misstänker att du har på båda öronen och att det började samtidigt på båda.

Du behöver ha det lugnare omkring dig...tar du inte tag i detta så kan du få leva med det...

Bästa är väl att gå till VCT förklara hur det började och hur du har det runt omkring dig.

Du kommer behöva ta det mycket lugnare...att ha för många bollar i luften är inte bra...då kommer sjukdomar och annat...stress är inte att leka med.

Lycka till.
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-04-15 17:15:00 följande:

• Eurydike
    Freddie K skrev 2025-04-15 17:15:00 följande:

Det är en riktigt fin låt det! Lyssnar på den nu 👽❤️
Svar på tråden Här är vi alla vänner.