• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-04-13 15:18:38 följande:

Spin them up! .

Absolut! 🥳
  • fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-04-12 21:51:38 följande:
    Såklart du gör! 🤗

Det kan stämma men har fått stryk hundratals gånger så vet hur det käns att inte veta hur man bör reagera på det...

Ingen fara, det jag själv tycker är en stor skillnad är att West Coast bygger vidare på funk och East Coast på jazz rent musikmessigt.
    Båda sidorna har bra låtskrivare medan att West Coast rör mer kriminalitet, ett tuft leverne och samhällsproblem och East Coast är lite lättsammare men mer poetiska överlag.
    Det är egna tolkningar av mig själv så det är enligt mig sanning men jag vet inte.

Spännande att du nämner Barock, många artister har tagit efter, tror bland annat ELP som var en av 70talets tidiga progressive rockartister...Keith Emerson brukade väl spela nåt thereminliknande tror jag, vet en låt jag skall posta här till dig.

Från ca 40 sekunder in...

Roliga instrumental du hade där...det kanske kan bli en ny sträng i din vardag! 😃
    Det är en otrevlig erfarenhet, och jag hoppas att du har återhämtat dig åtminstone någotsånär. Jag tog mig en stund för att undersöka saken vad gällde de övriga banden, men för egen del hittade jag inte så mycket likheter. Annars var barocken mer tonsvagt, men ganska övertonsrik, beroende på instrument förstås, med mycket musikaliska ornament och utsmyckningar och generalbas, men inte tungt och dramatiskt om man skulle jämföra med musik från romantiken. Enligt min åsikt. Ja, vem vet, om det skulle luta åt luta, med en sträng lärare kanske. 
  • fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-04-12 21:28:44 följande:
    Han har stelnat till nu men vi kan allt prova tycker jag! 😉

Tack jag tar det, har du sagt det så har du! 🥳

Oj hade jag gjort det så hade jag nog svimmat på vägen! 😅

Skulle säga att det får bli invid stranden men trevligt med alternativ!
    Stelnad som stelnat stearin. Ja, kontrasten mellan kyla och värme kan bli påtaglig!
    burleskburkläsk skrev 2025-04-12 22:00:44 följande:

Fultextad.

När det gäller barock måste du prova att lyssna på Gentle Giant, ett band jag haft många skivor med.

En annan skiva som säkert har roliga instrument du känner igen är Gryphon med skivan Red Queen To Gryphon Three.

Nu blandar dessa artister rock, folkmusik och annat men du kommer kanske hitta nåt instrument eller nåt kul.

Tack för tipsen! Ja, dark ambient och lite annan ambient fungerar med ibland, fast jag vet inte om det räknas till ämnet musik eller inte. Jag åsyftar inte naturljud och sådant, det vill jag höra på ute, inte i lurar inne.
  • Aniiee

Släpade mig till en affär idag, och gick då förbi ett par som har ovanan att spela musik för halva grannskapet. Idag Banankontakt av Electric Banana Band. Till och med JAG är för ung för Trazan och Banarne... 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2025-04-13 23:28:15 följande:

Släpade mig till en affär idag, och gick då förbi ett par som har ovanan att spela musik för halva grannskapet. Idag Banankontakt av Electric Banana Band. Till och med JAG är för ung för Trazan och Banarne... 

Ser man på! Kanske inspirerades du till att köpa bananer i alla fall 😅 Lyssnar på Banankontakt nu! Inte riktigt min smak 🍌
  • Freddie K

Det är inget nytt under solen. Klippningen av filmen går framåt, men det går sakta, men det är stort intresse på jobbet för den. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2025-04-14 16:49:38 följande:

Det är inget nytt under solen. Klippningen av filmen går framåt, men det går sakta, men det är stort intresse på jobbet för den. 

Inte under stolen heller! 😅 Vad bra att det går framåt istället för bakåt, även om det går långsamt. Nu ska jag försöka städa tvättstugan utan städsaker igen. Kanske kan jag ta av mig skon och moppa golvet med strumpan 🤩
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2025-04-14 16:56:44 följande:
    Inte under stolen heller! 😅 Vad bra att det går framåt istället för bakåt, även om det går långsamt. Nu ska jag försöka städa tvättstugan utan städsaker igen. Kanske kan jag ta av mig skon och moppa golvet med strumpan 🤩
    Precis. 

Ta en svart strumpa så ser du inte hur mycket damm det är. :-P.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2025-04-13 23:57:11 följande:
    Ser man på! Kanske inspirerades du till att köpa bananer i alla fall 😅 Lyssnar på Banankontakt nu! Inte riktigt min smak 🍌
    Inte riktigt min smak heller. Varken bananer eller Banankontakt. Bananer är ok om jag får glass, vispad grädde, maränger och chokladsås till.... Oskyldig
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Här är vi alla vänner.