• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    burleskburkläsk skrev 2025-04-15 16:11:04 följande:
    Konstigt att göra flummig jazz rock...för barn! 🤣
    Lite småskumt! Men jag tror ändå att bandet var uppskattat av barn. Den där refrängen ?Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp? ringer fortfarande i öronen på mig 🤣🍄
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-04-15 22:20:00 följande:
    Lite småskumt! Men jag tror ändå att bandet var uppskattat av barn. Den där refrängen ?Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp? ringer fortfarande i öronen på mig 🤣🍄
    Absolut.

Jag lyssnade också mycket på Trazan och Banarne, de var ännu mer barninriktat...Mora Träsk lyssnade jag också på.

Trazan och Barnarbe hade mer fyndiga texter och Mora Träsk var till för kids att inte vara passiva.
    MT började som ett rockband nån gång i mitten av 70 talet...de slog aldrig igenom...det löste dem med en mindre kräsen publik! :P
  • Aniiee
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-04-15 17:00:48 följande:

Jag är deppig för jag har alltid tinnitus som låter jättehögt. :/

Och såå många krav som ställs på mig och stressar mig. Tidsrapportera vad jag lägger min tid på, skriv veckoredovisning, programmera X, Y, Z, håll kontakt med gruppen, hjälp till hemma. Det räcker heller inte att säga hej och vara närvarande man måste leverera också. Hur ska jag göra det när jag har fått störande tinnitus, sover 5 timmar per natt för jag kan inte sova mer än det, har ångest varje dag, ont i magen, förkylningar, etc.

Trots att jag mår sämre och sämre, blir mindre smart för varje dag som går så förväntar sig folk att jag ska utvecklas och bli bättre. Det går inte ihop.

Förlåt för rantet.

Du behöver förmodligen ta det lugnare, men jag har faktiskt en serie övningar man kan göra som lugnar ner tinnitus. Förmodligen inte alla sorters, men jag kan också ha väldigt högljud tinnitus ibland och då hjälper övningarna.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    burleskburkläsk skrev 2025-04-15 22:41:09 följande:
    Absolut.

Jag lyssnade också mycket på Trazan och Banarne, de var ännu mer barninriktat...Mora Träsk lyssnade jag också på.

Trazan och Barnarbe hade mer fyndiga texter och Mora Träsk var till för kids att inte vara passiva.
    MT började som ett rockband nån gång i mitten av 70 talet...de slog aldrig igenom...det löste dem med en mindre kräsen publik! :P
    Jag har också ett vagt minne av Mora Träsk. De var väl dock störts när jag var för liten, haha. 

Ibland får jag allt lov att känna mig ung =P
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • burleskburkläsk
    Aniiee skrev 2025-04-15 22:48:28 följande:
    Jag har också ett vagt minne av Mora Träsk. De var väl dock störts när jag var för liten, haha. 

Ibland får jag allt lov att känna mig ung =P
    Misstänker att du har helt rätt!

Jodå, du är allt välkommen! 😃
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2025-04-15 22:12:11 följande:
    Det är en riktigt fin låt det! Lyssnar på den nu 👽❤️
    You know you are my little alien! {#emotions_dlg.flower}
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2025-04-16 04:43:05 följande:
    You know you are my little alien! {#emotions_dlg.flower}
    Jodå, det vet jag allt! ☺️🌸
  • Eurydike
    burleskburkläsk skrev 2025-04-15 22:41:09 följande:
    Absolut.

Mora Träsk har jag nog aldrig hört, men om jag spelar låtarna skulle jag kanske känna igen dem. Bra att de uppmuntrade barn till aktivitet! Det var ju ett gott syfte 🤩 Smart att byta publik om de inte lyckades slå igenom på annat vis 😅
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-04-16 22:35:31 följande:
    Mora Träsk har jag nog aldrig hört, men om jag spelar låtarna skulle jag kanske känna igen dem. Bra att de uppmuntrade barn till aktivitet! Det var ju ett gott syfte 🤩 Smart att byta publik om de inte lyckades slå igenom på annat vis 😅
    Ja verkligen och att de bestämde sig för bytet tidigt!

Kändaste biten är väl Tigerjakt (eller Tigerjakten)
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2025-04-16 11:02:15 följande:
    Jodå, det vet jag allt! ☺️🌸
    Good, good, gummisnodd.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.