• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-04-11 22:09:56 följande:
    Du har en riktigt bred bild av kampsporter rent generellt tycker jag! :)

Från jag var 15 till idag 46 så har jag kanske slagits en handfull gånger, jag har aldrig startat nåt sånt, avslutat har jag gjort dock, normalt sett så går sånt så fort att man får tänka efter vad som faktiskt hände!

Freddie är den som lyssnar mer på West Coast...jag lyssnar mest på East Coast...de skiljer sig rätt så markant...mer förut förvisso men ändå.
    Jag lyssnar nog på 50+ musikstilar så svårt att bara slänga med något...vad gillar du själv?
    Kan inget men har använt musikprogram av diverse slag, jag har dj'at, har provat en hel del instrument, haft en akustisk gitarr och tre elgitarrer...kan inte spela men lite kul var det ändå!
    Om jag skulle få välja så hade jag valt piano/orgel, annars vara råjävlig på elgitarr...Du då? 😃

Åh tack, sött av dig fultextad! 🤗
    Emellanåt förstår jag lite.Solig Du har väl det modet och den styrkan som behövs. Jag har blivit slagen, men jag visste inte vad jag skulle göra. Fast det är ju länge sedan nu.

Hoppsan, en ursäkt för mitt misstag vad gäller de olika musikstilarna. Jag kan erkänna att jag inte har någon koll på dem. Jag gillar en hel del klassisk musik från barocken, så långt tillbaka som till renässansen, inte lika mycket modernare klassisk musik, men Alfred Schnittke skrev en del fint. Musikprogram och att ha dj:at räknas. Akustisk gitarr och elgitarr räknas absolut. Piano, ja där finns många kompositioner att tillgå, orgel med, fungerar på lite annat vis. Hade jag fått lära mig ett instrument hade jag nog valt barockluta följt av renässansluta. Kanske theremin. Jag kan spela lite klassisk gitarr, hur bra det låter är en annan fråga, och jag har aldrig fått ordning på naglarna riktigt för bra tonbildning.
  • fultextad användarhandbok
    Aniiee skrev 2025-04-12 00:17:37 följande:
    Jag älskar också regn. 

"Regn... Novembermörker och regn... " Så börjar en av mina favoritböcker, Den Skrattande Polisen av Maj Sjöwall och Per Wahlöö (stavning osäker).

Få saker är så mysiga som att komma hem en regnig höstkväll efter en hundpromenad, koka en mugg varm choklad och krypa ihop i soffan med en bra bok.

Men nu är det vår, jag har åkt på en vårförkylning, och har 39 graders feber. Blä! 
    Höstregn och bok, inne i värmen, det kan jag verkligen instämma i att det är mysigt! Är boken dessutom engagerande blir kombinationen nog riktigt fin.

Nä, det är förstås inget vidare. Men jag tror och hoppas att du snart är på benen igen och kan ta tillvara på våren. Krya på dig!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-12 21:14:56 följande:
    Aj aj, då kanske koksaltlösning kan passa. Du brukar nog förstå, skarp som du är!
    burleskburkläsk skrev 2025-04-11 21:58:12 följande:
    Fint! 🤗

Så skönt att bada också...Kom jag att tänka på, inte för långt ut bara!
    Ja, bada är fint. Ner från varma bastun i kalla vattnet och sedan tillbaka igen. Ska man bada långt ut, från en båt exempelvis ska man hålla sig i ett rep åtminstone, annars invid stranden.
    Han har stelnat till nu men vi kan allt prova tycker jag! 😉

Tack jag tar det, har du sagt det så har du! 🥳

Oj hade jag gjort det så hade jag nog svimmat på vägen! 😅

Skulle säga att det får bli invid stranden men trevligt med alternativ!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-04-12 21:23:55 följande:
    Emellanåt förstår jag lite.Solig Du har väl det modet och den styrkan som behövs. Jag har blivit slagen, men jag visste inte vad jag skulle göra. Fast det är ju länge sedan nu.

Hoppsan, en ursäkt för mitt misstag vad gäller de olika musikstilarna. Jag kan erkänna att jag inte har någon koll på dem. Jag gillar en hel del klassisk musik från barocken, så långt tillbaka som till renässansen, inte lika mycket modernare klassisk musik, men Alfred Schnittke skrev en del fint. Musikprogram och att ha dj:at räknas. Akustisk gitarr och elgitarr räknas absolut. Piano, ja där finns många kompositioner att tillgå, orgel med, fungerar på lite annat vis. Hade jag fått lära mig ett instrument hade jag nog valt barockluta följt av renässansluta. Kanske theremin. Jag kan spela lite klassisk gitarr, hur bra det låter är en annan fråga, och jag har aldrig fått ordning på naglarna riktigt för bra tonbildning.
    Såklart du gör! 🤗

Det kan stämma men har fått stryk hundratals gånger så vet hur det käns att inte veta hur man bör reagera på det...

Ingen fara, det jag själv tycker är en stor skillnad är att West Coast bygger vidare på funk och East Coast på jazz rent musikmessigt.
    Båda sidorna har bra låtskrivare medan att West Coast rör mer kriminalitet, ett tuft leverne och samhällsproblem och East Coast är lite lättsammare men mer poetiska överlag.
    Det är egna tolkningar av mig själv så det är enligt mig sanning men jag vet inte.

Spännande att du nämner Barock, många artister har tagit efter, tror bland annat ELP som var en av 70talets tidiga progressive rockartister...Keith Emerson brukade väl spela nåt thereminliknande tror jag, vet en låt jag skall posta här till dig.

Från ca 40 sekunder in...

Roliga instrumental du hade där...det kanske kan bli en ny sträng i din vardag! 😃
  • burleskburkläsk

Fultextad.

När det gäller barock måste du prova att lyssna på Gentle Giant, ett band jag haft många skivor med.

En annan skiva som säkert har roliga instrument du känner igen är Gryphon med skivan Red Queen To Gryphon Three.

Nu blandar dessa artister rock, folkmusik och annat men du kommer kanske hitta nåt instrument eller nåt kul.

• Freddie K

Dj Torsten is playing: UB40&Pato Banton-Baby come back.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-04-13 08:34:14 följande:

Dj Torsten is playing: UB40&Pato Banton-Baby come back.

Känns som en hyllning till tjejen som hörde av sig! ☺️
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-04-13 09:44:53 följande:
    Känns som en hyllning till tjejen som hörde av sig! ☺️
    Hehe, ja, kanske. .
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-04-13 15:18:17 följande:
    Hehe, ja, kanske. .
    Har du presenterat Torsten för henne ? 😃
Svar på tråden Här är vi alla vänner.