Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Ett annat exempel på hur viktigt det är med kommatering är den här meningen:" Jag tog min kåta fru och gick". Hade man haft kommatering så hade meningen blivit helt annorlunda. "Jag tog min kåta, fru och gick". Tänk att en sån luten grej kan ändra på en hel mening och få en helt annan innebörd!

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

To proceed, press any key. Whoa, where's the any key?Foten i munnen

• Freddie K
    Josse113 skrev 2022-04-02 17:59:22 följande:
    Såg på din profil att du tycker om att skriva och blev nyfiken. Vad skriver du för någonting? En roman, noveller, dagbok eller någonting helt annat?
    Hej och välkommen till oss!

Jag skriver noveller, eller ja, det blir mest korta grejer, men jag har skrivit några lite längre noveller med. De handlar om allt möjligt. Allt jag kommer på och jag har en ganska livlig fantasi! Skäms
  • Freddie K
    Josse113 skrev 2022-04-03 10:50:07 följande:
    Tack så mycket!

Spännande! Har du något särskilt tema som återkommer? Jag skriver också noveller. Eller, jag är inte riktigt säker på om det är noveller eller en dagbok jag skriver, men jag gillar det korta formatet bäst. Mina noveller handlar ofta om ensamhet, utanförskap och metamorfoser av olika slag.

Livlig fantasi är bra att ha när man skriver!
    Jo, jag har väl några återkommande teman. Kärlek och ensamhet skriver ja ganska mycket om, men sen skriver jag också lite roliga och knäppa berättelser, beroende på vilket humör jag är på!

Åh, det låter spännande! Har du låtit någon annan läsa det du har skrivit?
  • Freddie K

I wish I was a little bit taller. I wish I was a baller. I wish i had a girl who looked good I would call her. I wish I had a rabbit in a hat with a bat and a six-four Impala. *Ylar*.

• Freddie K
    Josse113 skrev 2022-04-04 17:30:47 följande:

Freddie K: Det verkar vara en chansning varje gång om det går att citera eller inte och den här gången gick det inte. Kärlek och ensamhet låter som spännande och ganska tunga teman, så det är säkert bra att varva med lite humor. Det gör jag också! Ja det har jag. Jag skriver texter för en podd och har medverkat i några olika antologier. Men jag skriver helst för byrålådan. Då känner jag mig friare när jag skriver. Har någon fått läsa det du skriver?

Oj, det lät spännande! 

Jo, jag har faktiskt publicerat fyra noveller än så länge på BoD. Fler kommer det att bli, men jag gör som du, skriver helst för byrålådan, för då har man ingen annan än sig själv att skriva för, men det är ändå kul att få dela med sig av "guldkornen", så att säga.
  • Freddie K
    Josse113 skrev 2022-04-04 17:30:47 följande:

Freddie K: Det verkar vara en chansning varje gång om det går att citera eller inte och den här gången gick det inte. Kärlek och ensamhet låter som spännande och ganska tunga teman, så det är säkert bra att varva med lite humor. Det gör jag också! Ja det har jag. Jag skriver texter för en podd och har medverkat i några olika antologier. Men jag skriver helst för byrålådan. Då känner jag mig friare när jag skriver. Har någon fått läsa det du skriver?

En fråga bara: Deltar du själv i poddarna, eller skriver du bara manus till de? Fast det är ju i och för sig inte så bara, men...
  • Freddie K
    Josse113 skrev 2022-04-04 19:45:29 följande:

Freddie K: Jag skriver bara manus, men hoppar in som skådespelerska ibland. Världens sämsta skådespelerska, eftersom jag låter som en smurf och bara kan spela jätteglad eller jättearg. Tydligen. Men det får duga när de är desperata. Kul att du har publicerat noveller på BoD! Hoppas många köper och läser dem!

Haha, förlåt att jag garvar! Jo, det hoppas jag med på. Jag har ju gjort lite annat med, men vill inte dra allt här, för då låter det bara som att jag skryter. Skäms
Svar på tråden Här är vi alla vänner.