Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

"If it´s rainig, it´s raining, tears from my eyes. Since your're gone. All I do is cry." *Ylar*. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Den huvudlöse ryttaren och vargen

Inatt stötte jag på honom igen. Den huvudlöse ryttaren. Den här gången hade han en varg med sig. Det var något märkligt med vargen. Han såg argsint ut, men verkade snäll. Jag vågade ändå inte riktigt gå fram till den. Den huvudlöse ryttaren verkade ledsen idag. Han var inte alls på det argsinta humör som han brukade vara på. Jag var beredd att ta fram svärdet, men det behövdes inte. Han stod och tittade på mig en stund. Vi sa ingenting, sen red han vidare in i skogen med vargen vid sin sida.
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-01-07 09:35:22 följande:
    Tack! Det var snällt sagt! Det är du också 🤩
    Tack! Jag rodnar! Skäms

Förresten, vad du är uppe tidigt idag. Förvånad
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-07 09:36:23 följande:

Hej, ja, vänner över nätet är inte fel. Liksom vargen i drömmen kan de ibland vara något annat än de utger sig för att vara bara. Jag är själv en person med många olika sidor, som de flesta, men har ofta fått höra det. Va, inte trodde jag att...? Osv

Precis! Det är inte fel och vem vet det kanske kan bli något mer? . Jo, alla har vi våra sidor! Man har ju liksom inte bara en sida, men ibland kan jag uppleva att folk kan bli lite förvånade när man säger eller gör något som är oväntat. Folk får liksom en bild av en och när man sen visar en annan sida så blir de förvånade.
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-01-07 09:38:44 följande:
    Vilken mystisk och vemodig dröm! Den fick mig att tänka på att alla har sina sorger bakom fasaden. Även om man verkar arg, kanske man egentligen är ledsen och bär på en stor sorg 🥺
    Jo, jag tror att den huvudlöse ryttaren representerar någon slags vemodighet och sorg. Han känns lite missförstådd med.
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2023-01-07 09:42:44 följande:
    Det var bara sanningen! 😊

Ja, jag har sovit ut nu under jullovet och vaknade kl 9 och kunde inte somna om. Jag kanske är utvilad för en gångs skull 🙃 Men det är jättebra, för jag behöver vända på dygnet!
    Gullig du är! {#emotions_dlg.flower}.

Jo, men det är bra att du har fått sova ut ordentligt. Kan tänka mig hur du blir när du är trött.
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-07 10:09:41 följande:
    Ja precis. På så sätt är det lätt att känna igen sig i den huvudlösa riddaren. 
    Jo, precis. Jag är ju en väldigt splittrad person och det kanske ger uttryck i den huvudlöse ryttaren?
  • Freddie K

Medic! I need a medic!

F*n, jag svalde snusen! Urk! Kräks

• Freddie K

Jag håller på med en grym kortnovell! Den heter:" I skyttegraven."

Den går så här:

"Kriget hade rasat i tre månader. Båda sidor hade grävt ner sig. En ung fotograf, Simon Ashford, hade fått i uppdrag att bevaka kriget. 

I ett brev hem skriver han:"Mannarna är trötta och hungriga. Tyfus härjar, men jag mår bra under omständigheterna. Jag får bra med mat och hålls utanför de värsta striderna." Han avslutar med att tillägga:"Jag trodde mig veta något om livet, men inte att det kunde vara så här grymt!"

Längre än så har jag inte kommit. Jag kanske skriver om den lite senare, men vad tycks hittills? Skäms

• Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-07 15:35:04 följande:

Tycker mer det känns som inledningen på en krigsroman än en kort novell. Annars blir jag fångad. 

Jo, det kanske det är. Skäms. Men den blir nog inte så lång.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.