Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-07 19:07:52 följande:
    Jag blir i alla fall fångad, men vem skriver Simon till? Det vill jag veta. 
    Han skriver till sina föräldrar. Någon fästmö har han inte. Hade han haft det så hade hon inte släppt iväg honom till det förbannade kriget!
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2023-01-08 05:49:01 följande:
    Jag vill läsa fortsättningen nu! Jag som läsare dras in från första stavelsen.
    Hej där. Wälkom bäck. {#emotions_dlg.flower}. Jag har inte kommit längre än så, men lovar att posta fortsättningen sen! .
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2023-01-08 05:59:11 följande:
    Tack! 🥰
    Med risk för att verka dum: Hur har du haft det? 
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2023-01-08 06:30:40 följande:
    På vilket sätt skulle det få dig att verka dum? Jag tolkar det som omtanke. Svaret är lite klipp och klistrat från sms till Eurydike och andra som frågat samma sak på senaste tiden, så kanske lite snurrigt formulerat.

Jag har haft ett par tuffa veckor. Maken skulle ju ha fyllt år 17/12, och låg ju på IVA från 27/12 -08 tills han somnade in 3/1 -09, så den tiden på året är ju alltid skitjobbig för mig, och jag får kämpa för att ens göra annat än bara överleva. Blir liksom ofta oförmögen att ens göra saker som att skriva någon typ av "jag behöver er - skriv omtänksamma meddelanden, även om jag inte ens orkar svara"-inlägg här i tråden.
    Den här gången var inte lättare då jag dessutom drabbades av en rejäl öroninflammation. Avvaktade i flera veckor med att söka vård. När jag väl kom till vårdcentralen i måndags sa läkaren att det hade varit bättre om jag sökt hjälp tidigare. Det var varigt och sårigt i hörselgången och hon sa att min spruckna trumhinna såg mer illa tilltygad ut än de värsta skräckexemplen i kurslitteraturen. Jag fick en 5-dagarskur antibiotika, men hon sa att trumhinnan inte kommer läka helt på ett bra tag. I dagsläget hör jag nästan ingenting på höger öra, men antibiotikakuren som jag avslutade igår (lördag) förmiddag har haft god effekt på smärtan och det rinner inget var längre.
    Jag hade dragit mig för att söka vård sedan jag fick ont och det började komma var ur örat 20/12... extremt dumdristigt av mig.
    Jag önskar att jag kommit mig för att skriva här i tråden för att läsa och skriva här får mig att må bättre. Nu har jag ju haft gott stöd av andra nära och kära, men man kan ju inte få för mycket av omtanke från personer som genuint bryr sig om en. Så jag flaggar redan nu för att 12-14/2 är en annan tuff period för mig. Jag och Johan blev ett par på alla hjärtans dag -97 och förlovade oss samma datum 2001. 12/2 -09 hölls hans begravning.
    För närvarande är jag utmattad fysiskt och psykiskt och är stundtals helt apatisk. Jag har läst en hel del i olika trådar på Familjeliv för att skingra tankarna, men morgonens inlägg var mitt första på evigheter. Även om just perioderna jag nämnt ovan är allra värst så är hela perioden 17/12-14/2 riktigt tung, och även veckorna före och efter inte heller toppen.
    Så ditt inlägg värmde verkligen. 🥰🥰
    Oj, det låter som att du har haft det riktigt tufft! Jag önskar jag kunde ta bort det onda och göra allt bra igen. Kom ihåg att du är en stark kvinna och vi finns här, vi som genuint bryr oss. Jag borde ha skickat ett sms, men jag ville inte störa för jag visste att du hade det jobbigt, men jag och de andra finns här för dig. 

Kämpa på! Kom ihåg: Du är inte ensam! {#emotions_dlg.flower}
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-08 06:32:38 följande:
    Vad tänker Simon om att inte ha en flickvän att skriva till? Det skulle vara intressant att läsa om hans upplevelser av att befinna sig i någon annans krig och kanske längta efter ett mer vanligt liv, med flickvän till exempel, när du fortsätter på novellen. 
    Tack för tipset! . Han är blott 20 år gammal, men kanske finns det någon som väntar på honom där hemma. Det får jag se hur novellen utvecklar sig. Jag tänkte bara att det skulle vara mer realistiskt om han inte hade en flickvän, för vem skulle släppa iväg sin kille till kriget, liksom? Skäms
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2023-01-08 07:04:50 följande:
    Tack för de värmande orden! Och du behöver aldrig oroa dig för att störa när jag har det tufft. Jag uppskattar alltid mina vänners omtanke. Så smsa så mycket du vill. Jag blir bara glad! 💜
    Du får en värmande kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2023-01-08 07:04:50 följande:
    Tack för de värmande orden! Och du behöver aldrig oroa dig för att störa när jag har det tufft. Jag uppskattar alltid mina vänners omtanke. Så smsa så mycket du vill. Jag blir bara glad! 💜
    BTW: Vi kanske ses snart! Glad. Vi på jobbet planerar att åka upp, men vi har inte bestämt när, men jag återkommer när jag vet! .
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2023-01-08 07:21:19 följande:
    Men åh vad roligt! Det vore ju superkul att få möjlighet att träffa dig "IRL". 
    Ja, detsamma! . Vi kommer som sagt att åka upp. Jag vet bara inte när. 
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2023-01-08 08:28:58 följande:
    Jag ser fram emot det,  oavsett när det blir! 🙂
    Jo, samma här ju! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Här är vi alla vänner.