• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-01 14:46:09 följande:
    Jo, sant. Jag tycker att hon ska få vara barn och inte behöva tänka på klimatet på det sättet som hon gör, men bra av henne att hon har engagerat en massa folk världen över. Fast om det hjälper vet jag inte.
    Nej, ärligt talat tror jag inte att hon gjort någon skillnad på den större arenan men hon kanske har lyckats peppa privatpersoner till att leva lite bättre.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-01 14:55:18 följande:
    Nej, ärligt talat tror jag inte att hon gjort någon skillnad på den större arenan men hon kanske har lyckats peppa privatpersoner till att leva lite bättre.
    Jo, kanske det. Fast som du säger. Hon har nog inte gjort någon större skillnad, men hjärtat är väl på det rätta stället i alla fall.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-01 14:57:01 följande:
    Jo, kanske det. Fast som du säger. Hon har nog inte gjort någon större skillnad, men hjärtat är väl på det rätta stället i alla fall.
    Ja och det är väl bra det med :) Lite mer diskussioner har hon ju ändå fått igång.
  • Litenmenhård

Jo, precis, men det måste ju hända något rent konkret med.

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-01 15:14:43 följande:

Jo, precis, men det måste ju hända något rent konkret med.

Ja och där ligger ju problemet. Men det görs ju en del, fast man tänker ju mest på corona nu förstås i de högre kretsarna.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-01 15:41:11 följande:
    Ja och där ligger ju problemet. Men det görs ju en del, fast man tänker ju mest på corona nu förstås i de högre kretsarna.
    Jo, en del har ju gjorts och hon har väl också gjort en del egentligen mer än att bli kändis. Corona har ju varit i fokus förra året. Nu har i alla fall vaccinet kommit ut, men jag vet inte hur mycket det hjälper, om det hjälper alls.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2021-01-01 16:01:23 följande:

Jo, en del har ju gjorts och hon har väl också gjort en del egentligen mer än att bli kändis. Corona har ju varit i fokus förra året. Nu har i alla fall vaccinet kommit ut, men jag vet inte hur mycket det hjälper, om det hjälper alls.

Det tråkiga svaret är att riktigt säkert vet man först efter ett tag.

Det positiva är att även om vaccinet tagits fram på rekordtid är det baserat på gedigen forskning som redan fanns, tack vare tidigare Sars-virus. Man har bara anpassat det lite. Och hittills har det, med några få undantag, inte dykt upp några allvarliga biverkningar. Slutligen hade det aldrig godkänts inom EU om det inte höll måttet.
  • Disa35

Det positiva är att även om vaccinet tagits fram på rekordtid är det baserat på gedigen forskning som redan fanns, tack vare tidigare Sars-virus. Man har bara anpassat det lite. Och hittills har det, med några få undantag, inte dykt upp några allvarliga biverkningar. Slutligen hade det aldrig godkänts inom EU om det inte höll måttet.
  • Mortiscia80
    Jag tror att det kommer hjälpa, det har ju riktigt bra effektivitetsprocent :) 
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2021-01-01 18:36:48 följande:

Man har ju hört skräckhistorier om vaccin. Folk som har klappat ihop och folk som har blivit sjuka. Jag vet inte av vilket vaccin dock, det finns ju några stycken.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.