Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Det är ingen fara. Förstår att man måste fråga för att se helheten.
Vi pratar rätt ofta via telefon, ibland träffas vi. Flera gånger i veckan. Vi har inte planerat något sånt här tidigare så vet inte om hon är sån eller inte men jag litar ändå på henne men det här tyckte jag inte var så bra. Ja vi har ändå en innerlig relation skulle jag vilja säga. Jag vet hennes problem och bekymmer, hon mina. Vi blottar oss inför varandra. Därför hade jag också sett fram emot att fira nyår med henne, om det än bara var för äta middag. Nu när jag frågade om vi skulle planera inför nyår så sade hon att hennes familj och hon bestämt att de skulle fira tillsammans men att jag var välkommen att vara med.
Och det är väl schysst att man blir erbjuden att få joina. Men det känns samtidigt som om man är 12 år gammal igen och ska fira med sina föräldrar där ens föräldrar står i fokus. Vi båda är singlar i barnafödande åldrar, vi är inte i högstadie ålder precis.
Och jag trodde inte hon skulle skriva det nu, såhär på det sättet. Om jag inte skulle frågat då skulle hon inte sagt det liksom? Så ja jag blir ledsen, särskilt när man är rätt ensam. Jag försöker fråga mig själv om jag var henne. Då hade jag i alla fall tagit det med min kompis innan jag bestämde med min familj. Hört om det var OK och att jag redan bestämt med en annan. Nu känns det som om hon väljer sin familj framför mig, och så ska det väl vara, men inte om man planerat något innan. Och jag behöver inte sånt i mitt liv mer, att man bestämmer saker och så håller dem inte det. Inte heller att hon inte hör av sig och frågar samt kommunicerar det. Jag är värd bättre för jag försöker själv vara en god vän tillbaka (även ifall jag har mina brister precis som alla andra!!).

Ja det stämmer. Jag är väldigt känslig. Empatisk. Intuitiv om man skulle kalla det. Det är både en gåva men ibland också en börda.
Tack för dina ord. Det är inte vanligt att någon ofta kan möta mig. Då jag själv i princip arbetar som psykolog och själv reder i svåra komplexa problem dagarna i ända är det ofta som personer inte kan förstå vart jag kommer ifrån. Så tack för din förståelse. Och det är också skönt att få skriva av sig, anonymt, på ett sånt här forum. Ibland är det mycket enklare att uttrycka sig i skrift för då kommer allt per automatik.
Jag ska göra som du skriver. Men sen vet jag inte om jag vill fira nyår med hennes familj. Missförstå mig inte, det är säkert trevligt. Men känns som om jag kommer att inkräkta när det endast är hennes närmaste familj och jag aldrig träffat de tidigare. Eller tänker jag fel nu .

LHM, den här kommer du nog uppskatta när du vaknar imorgon :) Hon sjunger så skönt bra.
Allt känns så jobbigt just nu.
Sökt över 100 jobb.
Min kvinna ifrågasätter vårt sexliv.
Har inte sovit någonting denna natten....
Allt känns så jobbigt just nu.
Sökt över 100 jobb.
Min kvinna ifrågasätter vårt sexliv.
Har inte sovit någonting denna natten....