• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

De justeringarna kan jag göra sen. Jag vill bara att berättelsen ska gå framåt. .

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-06 19:14:47 följande:
    Ok. Bra input. . Att jag skrev "skeppet alltså", var så att läsarna skulle förstå att det var skeppet och inte hustrun jag pratade om, men det kanske var dumt skrivet. :s. Ska det bara så bestyckade då alltså? De och dem har jag alltid haft svårt för, jag vet inte varför. Jag tar till mig det. .
    Jo men det förstår man när man läst hela meningen :) Man underskattar ofta sina läsare men de tycker om att få dra egna slutsatser.

Ja, du har redan berättat om kanonerna och bestyckad betyder just att skeppet har fasta vapen. I den tidsera som det känns som att man befinner sig i hade man nog inte annat än kanoner i olika storlekar.

De och dem kan vara svårt, det är frågan om att vara aktiv eller passiv i meningen och då får man ibland tänka till lite grann.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-06 19:21:01 följande:
    Jo men det förstår man när man läst hela meningen :) Man underskattar ofta sina läsare men de tycker om att få dra egna slutsatser.

Ja, du har redan berättat om kanonerna och bestyckad betyder just att skeppet har fasta vapen. I den tidsera som det känns som att man befinner sig i hade man nog inte annat än kanoner i olika storlekar.

De och dem kan vara svårt, det är frågan om att vara aktiv eller passiv i meningen och då får man ibland tänka till lite grann.
    Jo, jag kan vara övertydlig ibland.
  • Litenmenhård

Oh, look at the time.

• Litenmenhård

Jag får tacka för idag. Morty, alltid kul att hänga med dig! .

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-06 19:47:00 följande:

Jag får tacka för idag. Morty, alltid kul att hänga med dig! .

Tack detsamma! :) Sov så gott nu, klappa den lille Torsten från mig.
  • Litenmenhård

Nu kollar jag på Greta-dokumentären. Jag kan inte sova. Har haft liknande feberdrömmar. Har ju slutat snusa.

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-06 23:46:34 följande:

Nu kollar jag på Greta-dokumentären. Jag kan inte sova. Har haft liknande feberdrömmar. Har ju slutat snusa.

Berätta gärna vad du kom fram till :) Jag har en "book hangover" idag, var uppe alldeles för sent inatt för att läsa. För att motverka det har jag tagit med mig boken till nedervåningen så ska jag försöka läsa ut den under dagen.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-07 08:14:24 följande:
    Berätta gärna vad du kom fram till :) Jag har en "book hangover" idag, var uppe alldeles för sent inatt för att läsa. För att motverka det har jag tagit med mig boken till nedervåningen så ska jag försöka läsa ut den under dagen.
    Här kommer min analys:

Det verkar vara mycket spel för galleriet och mycket oväsen för ingenting, men hon har hjärtat på det rätta stället, det är bara det att ledarna inte tar henne på allvar och för att bli lite personlig så är hon cool när hon träffade Trump och de andra. Hon är nog lite naiv, men har ändå en viss självinsikt. Hon till exempel skrattar åt de som kallar henne för en gnällig barnunge.

För mig så är jag i alla fall stolt över att ha Asperger när jag ser hennes engagemang, men som sagt, jag tror inte det hjälper tyvärr och jag tycker att det är ett för stort uppdrag för henne, men hon vill väl.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-07 08:14:24 följande:
    Jag läser aldrig böcker. Det skulle man kunna tro för jag skriver så mycket. Jag blir helt enkelt uttråkad.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.