• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

Jag fick stryka "biografi". Det passade inte in. :s. Vill ni höra hur det börjar med Charles Barkley? Jag har bara kommit en sida och valt en lite annorlunda approach kanske.

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-06 14:36:18 följande:

Jag fick stryka "biografi". Det passade inte in. :s. Vill ni höra hur det börjar med Charles Barkley? Jag har bara kommit en sida och valt en lite annorlunda approach kanske.

Kör på :)
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-06 15:01:28 följande:
    Kör på :)
    Ok! .
  • Litenmenhård
    Charles Barkley

Jag gick in i den stora salen. I taket hängde det en stor kristallkrona och på väggen längst in, hängde det en stor tavla. Det var på Charles Barkley. Mannen som på mitten av 1700-talet hade ett stort rederi. 

Skådespelarna kom in. Dem hade ägnat sina liv åt att spegla Charleys Barkleys liv. Han själv, spelades av en medelålders man. Naturligtvis hade dem med hela hans liv, från det att han föddes till det att han dog, men dem valde att porträttera honom som en medelålders man, med tillbakablickar på hans liv.

Charles Barkley var en av de rikaste och mäktigaste personerna i hela socknen, ja, faktiskt i hela landet! Hans flotta bestod av 13 skepp och ett flaggskepp som han hade döpt efter sin hustru, Magdalena.

Fortsättning följer.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-06 15:18:33 följande:

Intressant! :) Är detta en riktig person eller en fiktiv karaktär?

Tack! . Det är en fiktiv karaktär, men jag skriver den nästan som en dokumentär, eller vad man ska säga. Jag kommer djupdyka i hans karaktär lite senare. Är det något jag älskar att skriva så är det karaktärsbeskrivningar! .
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-06 15:20:37 följande:
    Tack! . Det är en fiktiv karaktär, men jag skriver den nästan som en dokumentär, eller vad man ska säga. Jag kommer djupdyka i hans karaktär lite senare. Är det något jag älskar att skriva så är det karaktärsbeskrivningar! .
    Bra början, bara att fortsätta! :) Jag har inte glömt novellerna du skickade förresten men jag har ju varit sjuk och har två personer i kö före.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-06 15:25:41 följande:
    Bra början, bara att fortsätta! :) Jag har inte glömt novellerna du skickade förresten men jag har ju varit sjuk och har två personer i kö före.
    Tack! Det ska jag göra . Alltid kul att få lite uppskattning. . Det är lugnt. Ta det när du hinner.
  • Litenmenhård

Den är väl inte för naiv, berättelsen? Jag har en tendens till att skriva åt det hållet. :s.

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-06 15:33:49 följande:

Den är väl inte för naiv, berättelsen? Jag har en tendens till att skriva åt det hållet. :s.

Nej jag tycker den låter vuxen och bra :) Väldigt kort hittills men bra.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.