• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

My moose is in the loose. Gaaaaaah!

• Litenmenhård

Sorry. Var bara tvungen att ticsa av mig lite.

• Aniiee

Chilifrön i fönstret!

Kyckling i ugnen!

Ny dator beställd!

Ny bok (Traitor's moon) beställd för den slarvade de så klart bort på sjukhuset! Morr..... en av mina favoritböcker.....

Billig matlista för nästa vecka fixad (max-pris 20 kr/port med normalpriser, inga extrapriser)

Nu, mer portionspris-fix.....

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2021-01-09 19:01:35 följande:

Chilifrön i fönstret!

Kyckling i ugnen!

Ny dator beställd!

Ny bok (Traitor's moon) beställd för den slarvade de så klart bort på sjukhuset! Morr..... en av mina favoritböcker.....

Billig matlista för nästa vecka fixad (max-pris 20 kr/port med normalpriser, inga extrapriser)

Nu, mer portionspris-fix.....

Så kul, jättemånga bra saker på en gång! :D

Tar det tid att driva upp chili tycker du? Hur snabbt bär de frukt? Nåt särskilt man ska tänka på? Jag funderar på att sätta upp mitt växthus i sommar :)
  • Litenmenhård

Walla, habibi!

• Litenmenhård

Jäklar vilka mardrömmar jag har haft. Jag drömde att jag blev uppäten av pirayor.

• Litenmenhård

Jag har en tung fråga: När min mamma går bort, ärver min bror henne också då, även om han inte har funnits med i bilden på 25 år?

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2021-01-10 08:59:05 följande:

Jag har en tung fråga: När min mamma går bort, ärver min bror henne också då, även om han inte har funnits med i bilden på 25 år?

Ja, alla hennes barn kommer att dela på arvet. Hon kan testamentera bort en del men inte mer än hälften av allt hon äger, minst hälften ska gå till bröstarvingarna. I praktiken kan det betyda att hon kan skriva ett testamente där hon efterlämnar hälten till dig, den andra halvan delar du och din bror på.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2021-01-10 09:04:50 följande:
    Ja, alla hennes barn kommer att dela på arvet. Hon kan testamentera bort en del men inte mer än hälften av allt hon äger, minst hälften ska gå till bröstarvingarna. I praktiken kan det betyda att hon kan skriva ett testamente där hon efterlämnar hälten till dig, den andra halvan delar du och din bror på.
    Aha, ok. Det är lite synd. Det är inte det att jag bryr mig om pengarna, men jag tycker inte min bror ska ha rätt till någonting, men då vet jag!
  • Litenmenhård

BBL, jao!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.